• Schwerdfeger

mindre värda barn?

Det är så mycket prat när någon får reda på att man ska ha barn, framförallt om man nu är ensamstående!
    det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?, kommer han ta sitt ansvar, klarar du detta själv mm!

varför kan man inte få samma glada gratulation när man är ensamstående?
    ingen är redo att skaffa barn, man växer med sig i rollen och känner man verkligen att man vill behålla det oavsett vad så är det inget fel med det!

barnet mår inte bättre av att leva med båda föräldrarna , det är upp till den ensamstående att göra så att barnet får en lyckad uppväxt!

är vi ensamstående mindre värda ett barn jämfört med dem som får ett med en pojkvän?! varför tror folk att vi ensamstående mammor inte kan klara av ett barn på samma sätt som ett par?

• Svar på tråden mindre värda barn?
  • Schwerdfeger

Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-05 18:58:20 följande:
    Foster är "liv", visst. Men det är kossor och svin och råttor och ormar och myggor också.
    Ja självklart är alla djur ett liv också! det har jag inte sagt att dem inte är!
  • Umbrageous
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 19:06:59 följande:
    Nej det är det inte, jag har en vän som använder abort som prev medel, hon vägrar att skydda sig med annat utan blir hon gravid utan så gör hon abort, hon har gjort 4 aborter nu! och det tycker jag är fel!  för hon tänker att blir jag gravid så gör ja abort!
    Då vet du alltså inte vad ordet preventivmedel betyder?

{#lang_emotions_foot_in_mouth}

Jaja. Preventivmedel är något man använder för att förhindra graviditet överhuvudtaget. Att inga ägg fäster eller blir befruktade liksom. Vid en abort är man redan befruktad och då är det alltså försent för preventivmedel.

Använd tex www.google.se för att ta reda på lite fakta.

Och är du inte skenhelig som är vän med en som du önskar att den ska drabbbas av sjukdomar och annat, hon gör ju aborter! vilken falsk vän du är! {#lang_emotions_yell}
  • Schwerdfeger
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-05 19:08:54 följande:
    Vet du ens vad preventivmedel betyder? Nä det vet du inte, hade du vetat det så hade du inte påstått att folk använder abort som preventivmedel...
    HAHA varför skulle jag inte veta vad ett prev medel är ?
    OCH jo, jag säger det för att jag har vänner som använder abort som prev medel!
    dem skyddar inte sig just pga att dem kan alltid göra abort, förstår du vad jag menar nu eller ? 
  • Schwerdfeger
    Umbrageous skrev 2010-02-05 19:11:14 följande:
    Då vet du alltså inte vad ordet preventivmedel betyder? Jaja. Preventivmedel är något man använder för att förhindra graviditet överhuvudtaget. Att inga ägg fäster eller blir befruktade liksom. Vid en abort är man redan befruktad och då är det alltså försent för preventivmedel. Använd tex www.google.se för att ta reda på lite fakta. Och är du inte skenhelig som är vän med en som du önskar att den ska drabbbas av sjukdomar och annat, hon gör ju aborter! vilken falsk vän du är!

haha, jag anser att dem ser det som prev medel om dem tänker så,
    oh gud, falsk vän? man är en falsk vän om man pratar skit bakom vännens rygg men ändå umgås med henne precis som vanligt,
    och min vän som gör aborter hit och dit vet va jag tycker om det och hon accepterar det! vi är bara två olika individer som har två olika åsikter om abort! man kan vara vän för det  :P
  • Användarnamn är för mesar
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 19:09:14 följande:
    Ja självklart är alla djur ett liv också! det har jag inte sagt att dem inte är!
    Anser du att det är fel att döda djur också då? Eller äter du kött?
  • vittra
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-05 19:08:54 följande:
    Vet du ens vad preventivmedel betyder? Nä det vet du inte, hade du vetat det så hade du inte påstått att folk använder abort som preventivmedel...
    Oavsett syftet med preventivmedel (att hindra graviditet) så kan man inte bortse från att det finns människor i Sverige som struntar i preventivmedel och istället använder sig av abort som metod. Preventivt, i syfte att det förhindrar barn. Inte graviditeten i sig. Således kan man utan problem skita i allt ansvar och göra abort på abort så slipper man problemet med barn... fruktansvärt i min mening. Dock är det inte särskilt vanligt. Däremot känns abortdiskussionen fruktansvärt långt ifrån TS...
  • Umbrageous
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 19:13:45 följande:
     haha, jag anser att dem ser det som prev medel om dem tänker så,oh gud, falsk vän? man är en falsk vän om man pratar skit bakom vännens rygg men ändå umgås med henne precis som vanligt, och min vän som gör aborter hit och dit vet va jag tycker om det och hon accepterar det! vi är bara två olika individer som har två olika åsikter om abort! man kan vara vän för det  :P
    Att du anser det gör det inte rätt.

Jag anser att himlen är grön men det är ganska fel eller hur?

Och förövrigt hade jag aldrig velat ha en vän som önskade mig hemska sjukdomar hur jävla puckad är man inte då om man vill ha sånna vänner {#lang_emotions_foot_in_mouth}
  • HäxanSurtant3

jag tycker par männiksor GNÄLLER ngt kopiöst över småsaker och jag tycker inte har samma kapacitet som vi ensamstående helt enklet...

Vi har huvudet kallt,hjärtat med och ser till allt alltid funkar. Vi har ingen som kan tycka synd om oss osv.

Näe, jag är stolt ensamstående ! Det blir du också TS

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Användarnamn är för mesar
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 19:11:28 följande:
    HAHA varför skulle jag inte veta vad ett prev medel är ? OCH jo, jag säger det för att jag har vänner som använder abort som prev medel! dem skyddar inte sig just pga att dem kan alltid göra abort, förstår du vad jag menar nu eller ? 
    Det finns inget som heter prev medel, det heter preventivmedel. Och preventivmedel förhindrar en graviditet (befruktning) från att ens uppstå. Som Umbraegous skrev redan. Att göra en abort är inte att förhindra befruktning.
  • Schwerdfeger
    HäxanSurtant3 skrev 2010-02-05 19:16:43 följande:
    jag tycker par männiksor GNÄLLER ngt kopiöst över småsaker och jag tycker inte har samma kapacitet som vi ensamstående helt enklet... Vi har huvudet kallt,hjärtat med och ser till allt alltid funkar. Vi har ingen som kan tycka synd om oss osv. Näe, jag är stolt ensamstående ! Det blir du också TS
     det tycker jag också att vissa gör ! här gäller det att skriva exakt rätt annars ifrågasätt allt :)

det var underbart att höra från någon som var positiv! tack så mycket ! {#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden mindre värda barn?