• Schwerdfeger

mindre värda barn?

Det är så mycket prat när någon får reda på att man ska ha barn, framförallt om man nu är ensamstående!
    det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?, kommer han ta sitt ansvar, klarar du detta själv mm!

varför kan man inte få samma glada gratulation när man är ensamstående?
    ingen är redo att skaffa barn, man växer med sig i rollen och känner man verkligen att man vill behålla det oavsett vad så är det inget fel med det!

barnet mår inte bättre av att leva med båda föräldrarna , det är upp till den ensamstående att göra så att barnet får en lyckad uppväxt!

är vi ensamstående mindre värda ett barn jämfört med dem som får ett med en pojkvän?! varför tror folk att vi ensamstående mammor inte kan klara av ett barn på samma sätt som ett par?

• Svar på tråden mindre värda barn?
  • HäxanSurtant3
    Umbrageous skrev 2010-02-05 21:39:52 följande:
    Ja, ni verkar vara så tätt sammanvävda du och TS i allt och inget så jag tänkte att du också kanske trodde att abort räknas som preventivmedel.Jag hävdar å det grövsta att himlen är grön. Och ett påpekande, man är inte löjlig för att man vill rätta ett språkfel, det är bra om alla är överens om vad ord betyder och att vi håller oss till den betydelse orden från början fått. Annars blir det problem precis som i att jag kan hävda att himlen är grön.Cheezuz.
    jag stöttar ts eftersom hon är ensamstående, inget annat.

Var har jag skrivit det är löjligt rätta språkfel? Svar; återigen -ingenstans.
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • vittra
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 21:18:45 följande:
    det kan du tycka , men jag är hur frisk som helst och mår hur bra som helst! och eftersom du tycker att jag inte är frisk och bör inse det innan barnet föds? vad tycker du att jag ska göra? adoptera bort det för att jag inte är frisk mena du att sjuka människor inte får skaffa barn? det finns personer med förståndshandikapp, får inte dem skaffa barn bara för att dem inte är friska?
    Nej, jag tycker att du bör skaffa hjälp. Det tråkiga är att du inte ens verkar inse själv hur fel det låter när du tex säger att du inte bryr dig om eller känner några känslor osv. Men man kan ju hoppas på att du bara uttrycker dig klumpigt...

Du vet, det finns många sjuka människor som blir fråntagna sina barn, ibland direkt vid förlossningen. Jag hoppas inte du behöver bli en av dem.
  • Schwerdfeger
    Umbrageous skrev 2010-02-05 21:36:22 följande:
    Åh, då kanske vi går i samma klass då!  
    Umbrageous skrev 2010-02-05 21:39:52 följande:
    Ja, ni verkar vara så tätt sammanvävda du och TS i allt och inget så jag tänkte att du också kanske trodde att abort räknas som preventivmedel. Jag hävdar å det grövsta att himlen är grön. Och ett påpekande, man är inte löjlig för att man vill rätta ett språkfel, det är bra om alla är överens om vad ord betyder och att vi håller oss till den betydelse orden från början fått. Annars blir det problem precis som i att jag kan hävda att himlen är grön. Cheezuz.
    om du vill tro att himlen är grön så får du väl göra det! det är 4e gången du nämner det och du vill antadligen att jag ska säga någonting om det men eftersom jag inte gjort det så förstår du kanske att jag inte bryr mig!

och eftersom du inte har egna barn så kanske detta är fel tråd att kommentera i? för vad vet du hur det är att vara ensamstående mamma?
  • Schwerdfeger
    vittra skrev 2010-02-05 21:45:02 följande:
    Nej, jag tycker att du bör skaffa hjälp. Det tråkiga är att du inte ens verkar inse själv hur fel det låter när du tex säger att du inte bryr dig om eller känner några känslor osv. Men man kan ju hoppas på att du bara uttrycker dig klumpigt... Du vet, det finns många sjuka människor som blir fråntagna sina barn, ibland direkt vid förlossningen. Jag hoppas inte du behöver bli en av dem.
    HAHA varför skulle dem ta ifrån mig mitt barn pga att jag inte känner någonting för folk utomstående min familj? och som jag skrev i det inlägget " att nu kommer ni säkert att skriva att jag borde prata med någon" hahahah och det var just vad du skrev :) som sagt du känner inte mig och jag tycker inte att du ska uttrycka dig om min mentalitet då :) jag kan bara säga att jag är hur frisk som helst :)
  • Eisa

Ser att detta blivit någon slags aborttråd.

Vill bara säga TS att lyssna INTE på de som säger "ojoj det är TUFFT att vara ensamstående" och blaha blaha.

Jag är ensamstående och det är inte tufft. Det är mysigt och det stärker mig. Jag och sonen har det utomordentligt bra. Allt handlar om inställning. Personligen skulle jag aldrig palla en sambo att ta hänsyn till OCKSÅ. *ryser av tanken*

Hör av dig om du undrar nåt.

• HäxanSurtant3
    Eisa skrev 2010-02-05 22:06:31 följande:
    Ser att detta blivit någon slags aborttråd.Vill bara säga TS att lyssna INTE på de som säger "ojoj det är TUFFT att vara ensamstående" och blaha blaha.Jag är ensamstående och det är inte tufft. Det är mysigt och det stärker mig. Jag och sonen har det utomordentligt bra. Allt handlar om inställning. Personligen skulle jag aldrig palla en sambo att ta hänsyn till OCKSÅ. *ryser av tanken*Hör av dig om du undrar nåt.

Go girl go!

Instämmer fö i den nästsista meningen
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Stinky
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 21:50:32 följande:
    HAHA varför skulle dem ta ifrån mig mitt barn pga att jag inte känner någonting för folk utomstående min familj?
    Aha. Du har inga vänner, antar jag?
  • Schwerdfeger
    Eisa skrev 2010-02-05 22:06:31 följande:
    Ser att detta blivit någon slags aborttråd. Vill bara säga TS att lyssna INTE på de som säger "ojoj det är TUFFT att vara ensamstående" och blaha blaha. Jag är ensamstående och det är inte tufft. Det är mysigt och det stärker mig. Jag och sonen har det utomordentligt bra. Allt handlar om inställning. Personligen skulle jag aldrig palla en sambo att ta hänsyn till OCKSÅ. *ryser av tanken* Hör av dig om du undrar nåt.
    haha ja jag vet inte äns hur det började det härana med abort :)

jag kan ärligt säga att jag är lycklig som singel och jag längtar ihjäl tills min älskling kommer ut till stora vida världen :)
    jag har nog aldrig varit lyckligare än vad jag är nu som gravid :)

tack för ett mkt trevligt svar :)
  • Stinky
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 22:16:55 följande:
    haha jag har massvis med vänner :) kan väl utrrycka mig till dig " stinky" att jag är väl mer som en rik liten poppis unge med massvis med snobbar som vänner ? förstod du det ? för det är väl så man ska skriva till dig för att du ska förstå ? varför skulle jag inte ha vänner? 
    Men du säger att du känner ingenting för utomstående, förutom för din familj? Så jag antog att du inte hade vänner heller. Att du är en poppis snorunge, struntar jag i. Har du empatistörning, kan det blir problem för ditt framtida barn dock. Det är bekymmersamt.
Svar på tråden mindre värda barn?