• Schwerdfeger

mindre värda barn?

Det är så mycket prat när någon får reda på att man ska ha barn, framförallt om man nu är ensamstående!
    det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?, kommer han ta sitt ansvar, klarar du detta själv mm!

varför kan man inte få samma glada gratulation när man är ensamstående?
    ingen är redo att skaffa barn, man växer med sig i rollen och känner man verkligen att man vill behålla det oavsett vad så är det inget fel med det!

barnet mår inte bättre av att leva med båda föräldrarna , det är upp till den ensamstående att göra så att barnet får en lyckad uppväxt!

är vi ensamstående mindre värda ett barn jämfört med dem som får ett med en pojkvän?! varför tror folk att vi ensamstående mammor inte kan klara av ett barn på samma sätt som ett par?

• Svar på tråden mindre värda barn?
  • Stinky
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 15:37:05 följande:
     det är inte direkt våldtagna jag snackar om, men visst om det nu är det första du tänker på så är det upp till dig, givetvis skulle inte mitt barn få behålla ett barn i 13 års ålder, men man kan ju överdriva också! och detta handlar inte om våldtagna kvinno, detta handla om kvinnor som aldrig i sitt liv tänker skydda sig och gör abort till höger och vänster för att dem vägra ha prev medel! dem kallar jag barnamördare ! jag skulle själv inte behålla ett barn om jag skulle blivit gravid efter en våldtäkt!man sätter sitt egna barn framför sitt barn barn, och skulle mitt barn bli gravid tidigt så hade hon själv fått fatta sitt beslut! precis som jag själv fattade mitt beslut!
    Men varför använde inte DU preventivmedel, och sen gnäller över att folk ser ned på ensamstående mammor?
  • Majuni

Har läst TS och undrar...måste dessa frågor du får betyda att du inte är värd ett barn? Kan det inte vara så att folk runt om dig uppriktigt bryr sig hur det ska gå för dig och barnet?
    Jag är själv ensamstående från början av graviditeten och jag skulle kunna fråga samma frågor till nån jag vet ska bli ensamstående, av omtanke.
    Att vara ensamstående utan avlastning är ingen dans på rosor. Men det kommer du också bli varse om så småning om...

• vittra

Utifrån TS inlägg skulle jag ha kunnat tro att hon var yngre pga så typiska tonårsresonemang... jag tycker det känns rätt ogenomtänkt de flesta av TS kommentarer. Även resonemangen kring huvudfrågan, att det enda rätta som ensamstående är att behålla barnet. Man bör väl ändå alltid tänka igenom ens beslut ordentligt om man ska behålla eller inte, särskilt om man har en livssituation som inte är ultimat. Dit brukar singellivet räknas, utan något fast förhållande.. det känns väl rätt givet att det blir svårare att ha barn om man är 1 än 2, det måste ju ändå TS kunna hålla med om. Förövrigt ger 2 föräldrar bäst förutsättningar, det är också rätt givet. Eller hur? Varför inte satsa på att försöka erbjuda sina framtida barn det istället?

• Stinky
    vittra skrev 2010-02-05 19:25:44 följande:
    Utifrån TS inlägg skulle jag ha kunnat tro att hon var yngre pga så typiska tonårsresonemang... jag tycker det känns rätt ogenomtänkt de flesta av TS kommentarer. Även resonemangen kring huvudfrågan, att det enda rätta som ensamstående är att behålla barnet. Man bör väl ändå alltid tänka igenom ens beslut ordentligt om man ska behålla eller inte, särskilt om man har en livssituation som inte är ultimat. Dit brukar singellivet räknas, utan något fast förhållande.. det känns väl rätt givet att det blir svårare att ha barn om man är 1 än 2, det måste ju ändå TS kunna hålla med om. Förövrigt ger 2 föräldrar bäst förutsättningar, det är också rätt givet. Eller hur? Varför inte satsa på att försöka erbjuda sina framtida barn det istället?
    Jag är CHOCKAD! Jag håller nämligen med dig!
  • Schwerdfeger
    Mariohn skrev 2010-02-05 19:26:14 följande:
    Jag vet inte varför du envisas med ditt påhittade skitsnack. Man KAN inte göra aborter hit och dit. Det finns regler och sjukvården reagerar om någon gör aborter hit och dit. Det är inte så att man inte blir ifrågasatt om man är på sin tionde abort. Du försöker bara försvara och korrigera dina idiotiska anklagelser om att folk är mördare och bör skadas allvarligt. Se för fan till att gaska upp dig nu. Antagligne arbetar du inte inom sjukvården på avancerad nivå. Mest troligt arbetar du inte alls med något som kräver en utbildning. 
    Tydligen kan man det eftersom hon kan det!  men ja har inte sagt att hon inte har blivit ifrågasatt om varför hon vill göra så många aborter!?
    varför skulle jag arbeta inom sjukvården?
    ska du diskutera vad jag arbetar med nu? det är väl ganska onödigt eller?
  • Umbrageous
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 19:35:57 följande:
    antadligen är det en passande bild eftersom jag inte lyssnar, jag läser !!
    Sez who?

Fått ordning på preventivmedlet än?
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-05 19:38:18 följande:
    Normalt avskyr jag "roliga" djurbilder, men:
    Det där är en religion den där siten, börja aldrig läsa, din engelska kommer dessutom försämras drastiskt på extremt kort tid, juzt so dah noz. Nom nom.
  • Schwerdfeger
    Umbrageous skrev 2010-02-05 19:40:42 följande:
    Det där är en religion den där siten, börja aldrig läsa, din engelska kommer dessutom försämras drastiskt på extremt kort tid, juzt so dah noz. Nom nom.
    ja jag vet inte om du lyssnar när du sitter vid datorn men jag läser iallafall! :)
Svar på tråden mindre värda barn?