• Schwerdfeger

mindre värda barn?

Det är så mycket prat när någon får reda på att man ska ha barn, framförallt om man nu är ensamstående!
    det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?, kommer han ta sitt ansvar, klarar du detta själv mm!

varför kan man inte få samma glada gratulation när man är ensamstående?
    ingen är redo att skaffa barn, man växer med sig i rollen och känner man verkligen att man vill behålla det oavsett vad så är det inget fel med det!

barnet mår inte bättre av att leva med båda föräldrarna , det är upp till den ensamstående att göra så att barnet får en lyckad uppväxt!

är vi ensamstående mindre värda ett barn jämfört med dem som får ett med en pojkvän?! varför tror folk att vi ensamstående mammor inte kan klara av ett barn på samma sätt som ett par?

• Svar på tråden mindre värda barn?
  • M C
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 17:34:21 följande:
    men om det nu är din poäng, varför inte bara säga det, men oavsett vad så anser ja att folk som anser att abort är ett prev medel är barnamördare och jag hoppas de får komplikationer som gör att när dem väl vill ha barn så kan de inte få några! punkt slut! tack för mig ;D och lycka till med dig och dina åsikter !
    Men snälla rara lilla vännen, det var ju det hon gjorde!
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Mariohn

Och du TS. Jag vill säga grattis till graviditeten. helt utan att ens bry mig om hur du har tänkt göra med pappan till barnet. Jag hoppas att du får ett fint barn och en bra förlossningsupplevelse. Men som respons på dina påhopp, dina önskningar om att andra ska skadas allvarligt och inte kunna få barn osv vill jag påminna om karma. Att ha ett barn i magen är en välsignelse. ingen självklarhet. Och utgången på en graviditet är långt ifrån självklar. Be nice. 

• M C
    Freddan skrev 2010-02-05 17:42:05 följande:
    Vafan lever du i för värld som får dessa frågor först av allt när du är preggo?
    I den välrden dä rman eg är för ung för att ta den ansvaret. Inte i din och min värld där man ser till att ha ett liv och en inkomst först.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Freddan
    Freddan skrev 2010-02-05 17:42:05 följande:
    Vafan lever du i för värld som får dessa frågor först av allt när du är preggo?
    Men jag vill verkligen veta i vilket samhällskikt/socialgrupp/yrkeskategori/geografiskt läge där första frågan är " e du tillsammans med pappan?" Jag vill bli upplyst!
    Är du korkad så räkna med att jag är elak.
  • M C
    Freddan skrev 2010-02-05 18:09:54 följande:
    Men jag vill verkligen veta i vilket samhällskikt/socialgrupp/yrkeskategori/geografiskt läge där första frågan är " e du tillsammans med pappan?" Jag vill bli upplyst!
    Ålder, språk, åsikter, faktaunderstödda tyckanden... Finns många faktorer.
  • Freddan
    M C skrev 2010-02-05 18:12:33 följande:
    Ålder, språk, åsikter, faktaunderstödda tyckanden... Finns många faktorer.
    Säkert är det så. Hursomhelst, min fördomsmätare peakar igen.
    Är du korkad så räkna med att jag är elak.
  • amalie79

Jag blev lite ledsen. Jag läste din trådstart och tänkte att hurra, äntligen någon som tycker som jag. Sedan läste jag resten av dina inlägg och blev väldigt besviken. : (

• Schwerdfeger
    Umbrageous skrev 2010-02-05 17:48:31 följande:
    skojjar du? Önskar du alltså alla som gjort abort att de senare i livet inte ska kunna få barn????!!!
    NEJ det sa jag jag inte, jag menar dem som använder abort som preventivmedel! inte om man gjort det en gång pga privata handlingar! men det finns dem som gjort abort 4-5 ggr pga att dem vägrar använda skydd!
  • UpsyDaisy
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-05 17:50:18 följande:
    Jag gissar att du röstar på Sverigedemokraterna. Har jag rätt?
    Men herregud...bara för att någon ogillar att döda småbarn betyder inte att de är rasister! Snarare tvärtom.
Svar på tråden mindre värda barn?