• Schwerdfeger

mindre värda barn?

Det är så mycket prat när någon får reda på att man ska ha barn, framförallt om man nu är ensamstående!
    det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?, kommer han ta sitt ansvar, klarar du detta själv mm!

varför kan man inte få samma glada gratulation när man är ensamstående?
    ingen är redo att skaffa barn, man växer med sig i rollen och känner man verkligen att man vill behålla det oavsett vad så är det inget fel med det!

barnet mår inte bättre av att leva med båda föräldrarna , det är upp till den ensamstående att göra så att barnet får en lyckad uppväxt!

är vi ensamstående mindre värda ett barn jämfört med dem som får ett med en pojkvän?! varför tror folk att vi ensamstående mammor inte kan klara av ett barn på samma sätt som ett par?

• Svar på tråden mindre värda barn?
  • janniahlholm
    Mariohn skrev 2010-02-05 14:16:45 följande:
    Vänta bara tills din dotter kommer hem, våldtagen och gravid när hon är 13. Då ska du självklart sätta dig ner med henne och säga "lilla gumman. du ska föda detta barnet. Du är i vecka fem och har en svullen slemhinna i livmodern. Du komme rkanske att dö när du föder men det är det värt. För om du inte gör det är du en mördare". Eller? Foster som blir till av en våldtäkt och ägg som råkar fästa i en trettonåring är mindre värda? Finns det olika medicinska förutsättningar för foster baserat på hur de blir till? 
    Mycket bra skrivet!
  • Schwerdfeger
    Mariohn skrev 2010-02-05 14:16:45 följande:
    Vänta bara tills din dotter kommer hem, våldtagen och gravid när hon är 13. Då ska du självklart sätta dig ner med henne och säga "lilla gumman. du ska föda detta barnet. Du är i vecka fem och har en svullen slemhinna i livmodern. Du komme rkanske att dö när du föder men det är det värt. För om du inte gör det är du en mördare". Eller? Foster som blir till av en våldtäkt och ägg som råkar fästa i en trettonåring är mindre värda? Finns det olika medicinska förutsättningar för foster baserat på hur de blir till? 
     det är inte direkt våldtagna jag snackar om, men visst om det nu är det första du tänker på så är det upp till dig,
    givetvis skulle inte mitt barn få behålla ett barn i 13 års ålder, men man kan ju överdriva också!
    och detta handlar inte om våldtagna kvinno, detta handla om kvinnor som aldrig i sitt liv tänker skydda sig och gör abort till höger och vänster för att dem vägra ha prev medel! dem kallar jag barnamördare !

jag skulle själv inte behålla ett barn om jag skulle blivit gravid efter en våldtäkt!
    man sätter sitt egna barn framför sitt barn barn, och skulle mitt barn bli gravid tidigt så hade hon själv fått fatta sitt beslut!
    precis som jag själv fattade mitt beslut!
  • janniahlholm
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 15:37:05 följande:
     det är inte direkt våldtagna jag snackar om, men visst om det nu är det första du tänker på så är det upp till dig, givetvis skulle inte mitt barn få behålla ett barn i 13 års ålder, men man kan ju överdriva också! och detta handlar inte om våldtagna kvinno, detta handla om kvinnor som aldrig i sitt liv tänker skydda sig och gör abort till höger och vänster för att dem vägra ha prev medel! dem kallar jag barnamördare ! jag skulle själv inte behålla ett barn om jag skulle blivit gravid efter en våldtäkt! man sätter sitt egna barn framför sitt barn barn, och skulle mitt barn bli gravid tidigt så hade hon själv fått fatta sitt beslut! precis som jag själv fattade mitt beslut!
    men alla som gör abort är väl lika mycket barnamördare?

en som har blivit våldtagen tar ju också bort ett liv, lika mycket som den som använder abort som preventivmedel?
  • Schwerdfeger

nej, För att dem som använder Abort som prev medel väljer ju själv att ha sex, för att dem tänker sen ja men jag kan göra abort det är inget med det!
    och det är mord, jag är emot det och det är min åsikt, sen har givetvis du sin åsikt, men det är fel att använda abort som prev medel!

att bli våldtagen är inte något man väljer själv!
    men man väljer själv att inte gå på prev medel och använda abort som prev medel!

• janniahlholm
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 15:44:26 följande:
    nej, För att dem som använder Abort som prev medel väljer ju själv att ha sex, för att dem tänker sen ja men jag kan göra abort det är inget med det! och det är mord, jag är emot det och det är min åsikt, sen har givetvis du sin åsikt, men det är fel att använda abort som prev medel! att bli våldtagen är inte något man väljer själv! men man väljer själv att inte gå på prev medel och använda abort som prev medel!
    men mord är väl alltid mord?
  • Mariohn
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 15:44:26 följande:
    nej, För att dem som använder Abort som prev medel väljer ju själv att ha sex, för att dem tänker sen ja men jag kan göra abort det är inget med det! och det är mord, jag är emot det och det är min åsikt, sen har givetvis du sin åsikt, men det är fel att använda abort som prev medel! att bli våldtagen är inte något man väljer själv! men man väljer själv att inte gå på prev medel och använda abort som prev medel!
    Jaha så fostret är mindre mördat om omständigheterna är annorlunda? Antingen blir väl fostret mördat eller inte? Du tror väl inte att ett foster vet hur det blev till eller bryr sig om det?? 
  • Schwerdfeger
    janniahlholm skrev 2010-02-05 15:49:02 följande:
    men mord är väl alltid mord?
    ja det kan stämma, men det är mer rätt att "mörda" ett foster i samband med en våldtäkt än att använda abort som preventivmedel,
    och sen är väl saken skitsamma om du tycker att abort som prev medel är okej!
    din åsikt är din åsikt och min är min ?!
  • janniahlholm
    Mariohn skrev 2010-02-05 15:50:56 följande:
    Jaha så fostret är mindre mördat om omständigheterna är annorlunda? Antingen blir väl fostret mördat eller inte? Du tror väl inte att ett foster vet hur det blev till eller bryr sig om det?? 
    Tack för det! :)
  • saxon

Om folk oroar sig och ställer bekymrade frågor så är det nog i all välmening, för det ÄR tufft att ta hand om barn.

• janniahlholm
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 15:51:43 följande:
    ja det kan stämma, men det är mer rätt att "mörda" ett foster i samband med en våldtäkt än att använda abort som preventivmedel, och sen är väl saken skitsamma om du tycker att abort som prev medel är okej! din åsikt är din åsikt och min är min ?!
    HAHA vad är det du säger! är det mer rätt att mörda ett barn för att man har blivit våldtagen, så kan du ju inte säga. Antingen tycker man att abort är barnamord, eller så gör man inte det.

Det är ju som att säga att jag får mörda min man för jag hade inte planerat det och han slog mig en gång.

Men det är bara mord för den kvinna som dödar sin man fast att han är snäll?
Svar på tråden mindre värda barn?