• Schwerdfeger

mindre värda barn?

Det är så mycket prat när någon får reda på att man ska ha barn, framförallt om man nu är ensamstående!
    det är alltid en massa frågor innan gratulationen kommer, ex e du tillsammans med pappan?, kommer han ta sitt ansvar, klarar du detta själv mm!

varför kan man inte få samma glada gratulation när man är ensamstående?
    ingen är redo att skaffa barn, man växer med sig i rollen och känner man verkligen att man vill behålla det oavsett vad så är det inget fel med det!

barnet mår inte bättre av att leva med båda föräldrarna , det är upp till den ensamstående att göra så att barnet får en lyckad uppväxt!

är vi ensamstående mindre värda ett barn jämfört med dem som får ett med en pojkvän?! varför tror folk att vi ensamstående mammor inte kan klara av ett barn på samma sätt som ett par?

• Svar på tråden mindre värda barn?
  • Gothica

Självklart är du lika mycket värd och ditt barn också! Och, självklart kan du som ensamstående klara det lika bra som ett par. Jag blev själv ensamstående med min lilla dotter. Hennes biologiska pappa stack redan när jag låg på BB och vi har inte sett honom sen dess! Det är nu snart nio år sen. Jag var ensamstående i elva månader innan jag träffade min nuvarande sambo. Visst var det tufft att vara ensam med en liten bebis, men jag hade ju inget att jämföra med, då det var mitt första barn. Och, jag tycker faktiskt att jag klarade det väldigt bra med tanke på omständigheterna. Jag gjorde mitt bästa. Och, jag hörde faktiskt inget negativt från omgivningen, snarare tvärtom! Fast varför skulle jag klara det sämre? Jag förstår precis vad du menar.

• HäxanSurtant3
    VulgusProfanum skrev 2010-02-05 20:14:47 följande:
    Fast här har ju Mariohn rätt Att embryot har ett primitivt hjärta som slår och har sig innebär ju inte att det har ett medvetande eller ett fungerande CNS
    nrj mrn hon skriker ju och ahr sig och beter sig...därav mina små antydningar här jag inte uppfattar henne som speciellt...(censur).
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Umbrageous
    HäxanSurtant3 skrev 2010-02-05 20:33:04 följande:
    nrj mrn hon skriker ju och ahr sig och beter sig...därav mina små antydningar här jag inte uppfattar henne som speciellt...(censur).
    Nej det går inte att skrika här eftersom vi läser och man hör inget. Så sa TS.
  • HäxanSurtant3
    Umbrageous skrev 2010-02-05 20:34:41 följande:
    whatever
  • Umbrageous
    HäxanSurtant3 skrev 2010-02-05 20:37:17 följande:
    whatever
    Står du tillika bakom att abort är ett preventivmedel?
  • HäxanSurtant3
    Umbrageous skrev 2010-02-05 20:40:55 följande:
    Står du tillika bakom att abort är ett preventivmedel?
    ASG- vad fick du det där ifrån?
  • Schwerdfeger
    vittra skrev 2010-02-05 20:11:56 följande:
    Tycker inte du låter frisk på en fläck... hoppas du inser det innan barnet föds...
    det kan du tycka , men jag är hur frisk som helst och mår hur bra som helst!
    och eftersom du tycker att jag inte är frisk och bör inse det innan barnet föds? vad tycker du att jag ska göra? adoptera bort det för att jag inte är frisk
    mena du att sjuka människor inte får skaffa barn?

det finns personer med förståndshandikapp, får inte dem skaffa barn bara för att dem inte är friska?
  • Schwerdfeger
    Umbrageous skrev 2010-02-05 20:34:41 följande:
    HAHA, du är ju faktiskt fruktansvärt löjlig, om man går efter din mentalitet som du skriver så är du inte ädre än 15! :)
  • Umbrageous
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 21:21:27 följande:
    HAHA, du är ju faktiskt fruktansvärt löjlig, om man går efter din mentalitet som du skriver så är du inte ädre än 15! :)
    Åh, då kanske vi går i samma klass då! {#lang_emotions_smile} {#lang_emotions_dreamer}
  • Umbrageous
    Schwerdfeger skrev 2010-02-05 21:21:27 följande:
    HäxanSurtant3 skrev 2010-02-05 20:48:54 följande:
    ASG- vad fick du det där ifrån?
    Ja, ni verkar vara så tätt sammanvävda du och TS i allt och inget så jag tänkte att du också kanske trodde att abort räknas som preventivmedel.

Jag hävdar å det grövsta att himlen är grön.

Och ett påpekande, man är inte löjlig för att man vill rätta ett språkfel, det är bra om alla är överens om vad ord betyder och att vi håller oss till den betydelse orden från början fått. Annars blir det problem precis som i att jag kan hävda att himlen är grön.

Cheezuz.
Svar på tråden mindre värda barn?