jag är uppvuxen med en ensamstående mamma, dock har min pappa och mamma varit vänner jämt, så jag har varit hos honom varannan helg. och det är ju lite annorlunda.
Schwerdfeger skrev 2010-02-05 00:21:09 följande:
jo men det är aldrig ett par som får frågan " klarar ni detta" alla som vet att dem väntar barn och är beredda att ta sitt ansvar vet vad som väntar och om man nu beundrar den ensamstående så mkt varför kan man då inte bara berömma och säga, Shit, du e verkligen stark om du klarar det för det är inte lätt! Man vet att det inte är lätt med barn! det är inte alltid lätt att vara mamma iheller! måste man verkligen döma människan innan man tänker efter!
åhjo du, det är många par som får den frågan också. bland annat jag och min sambo för att vi vad AAALLDELES för unga och impulsiva och hade inte tänkt igenom vårt beslut enligt många.
själv tyckte jag bara att det var bra med alla som undrade, jag tänker som så att de bryr sig om mig och min sambo, de vill inte se oss gå in i väggen och ångra vårt beslut. jag tog det som omtanke och jag svarade varje gång "ja, det här klarar vi galant! allt känns så himla rätt!" och vi har världens underbaraste dotter på 2 månader och än går livet som en dans :) det är tufft att ha en bebis.. men jag ångrar absolut inte att vi valde att skaffa barn unga, det har jag alltid velat.
jag tror mycket handlar om hur man tar till sig det folk säger. allt är inte menat som "påhopp" utan folk kan vara genuint oroliga för hur man ska klara sig.
och de människor som är spydiga och påstår att man inte klarar av det, får man skratta gott åt sen när de ser hur underbart man har det med sitt barn. tycker inte det är något att hänga upp sig på :)