• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • Cizzicilia

Min cykel har kortats ner en del inte mycket, men mensen har blivit betydligt mindre bara nån dag nu ist för en vecka!!! Men AJ AJ vad ont det gjorde att få mens!!!! Nån mer som märkt av det???

Har alltid kunnat känna min ägglossning men denna gången var det nog lite tydligare! Så denna månaden ska vi försöka att få till det. Mannen min äter oxå RR ;)

*Lycka till, till oss alla :) *

• Astrogirl
    Pilgrimmen skrev 2010-08-24 17:09:49 följande:
    Hejsan hej!!
    Hur går det för alla??
    Själv är jag troligtsvis uppe i ägglossning och för min del har rosenroten hjälpt. Mer flytningar och mer molandevärk Hoppas bara  att den hjälper till även vid befruktningen
    Jag har precis haft ÄL i helgen, fick utslag på ÄL-testen både lördag och söndag. Just när jag var utomlands på konferens med jobbet. Hur otur kan man ha. Sambon och jag sexade lite i torsdags morgon innan jag åkte och sedan nu i morse efter jag kommit hem. Känns som dock det är stor chans att vi missat chansen ändå denna månaden eftersom det inte är så många spermier som klarar att leva upp 3 dagar eller mer. Kände av ÄL mycket denna månaden, brukar inte känna av den alls, så det är nog rosenrotens förtjänst. Dock kom ÄL 2 dagar senare än beräknat, vilket inte är kul, för jag har redan en lång cykel som det är. Så nu är det bara att vänta på BIM och hoppas på det bästa.
  • lilla V
    Pilgrimmen skrev 2010-08-24 20:58:02 följande:
    Är det äl tider eller menstider? =)
    Det är ingen tid alls. Mensen tog slut för över en vecka sedan och Äl är om 1½ vecka, och därför blir jag lite fundersam. Gör ont när jag hostar och nyser också.
  • lilla V
    Pilgrimmen skrev 2010-08-24 21:20:50 följande:
    Härligt att den kortades ner =)
    Min ägglossning strular lite men jag vet inte om det är jag eller rosenroten =) Känner av den grymt väl iaf men fick en stegring i söndags på äl tester, sen negativt och idag var det lite starkare igen så jag har ingen som helst aning om när min äl infinner sig. Tur jag känner av den iaf Men ska jag följa kroppens signaler stämde inte min stegring, utan den kommer nog alldeles strax. Har en cykel på 33 dagar och är nu på dag 17

Jag håller tummarna för oss allihopa denna månad
    Då är det ju bara att köra påGlad Jag har också 33 dagar men är bara på dag 11 än så länge, men jag känner mig taggad inför nästa veckaTungan ute
  • Pilgrimmen
    lilla V skrev 2010-08-25 14:46:11 följande:
    Då är det ju bara att köra påGlad Jag har också 33 dagar men är bara på dag 11 än så länge, men jag känner mig taggad inför nästa veckaTungan ute
    Ja nu har vi kört på =) Eller rättare sagt igår och idag blir nog inget, min sambo har precis opererat sig i munnen och det är väl inte så skönt för honom just nu ;) Men jag hoppas gårdagens sex räcker..För idag fick jag troligen min riktiga stegring

På dag 11, då är det inte långt kvar till din äl heller =) Spännande

Här är mitt ältest från idag

• lilla V
    Pilgrimmen skrev 2010-08-25 15:52:57 följande:
    Ja nu har vi kört på =) Eller rättare sagt igår och idag blir nog inget, min sambo har precis opererat sig i munnen och det är väl inte så skönt för honom just nu ;) Men jag hoppas gårdagens sex räcker..För idag fick jag troligen min riktiga stegring

På dag 11, då är det inte långt kvar till din äl heller =) Spännande

Här är mitt ältest från idag

Oj! det var starkt, hoppas det går bra då:) Ska hålla lite utkik efter dig. Något verkar rosenroten göra iaf så vi får hoppas att det är till vår fördel.
  • MissJP
    Andreae skrev 2010-08-15 16:21:39 följande:
    Okej härligt! :)

Jag tänkte börjar ta ÄL-tester imorrn för man vet ju aldrig när den kan komma nu.. ska egentligen ha ÄL den 27 augusti, så jag har 21 dagar mellan mens och ÄL. too much time...
    vill ju ta det säkra före det osäkra..Solig

Ja det ska bli kul och se hur det går ! =)
    Rosenrot verkar funka! Jag fick äl på dag 17 i stället för 20! Tre dagar är ju bättre än inget Solig Plus att jag alltid känner av min äl.. men den här gången var det ju löjligt hur ont det gjorde haha
    Får se om den gjorde mig gravid med Tungan ute

Hur har det gått för dig? Märks det något?
  • Andreae
    MissJP skrev 2010-08-26 06:13:55 följande:
    Rosenrot verkar funka! Jag fick äl på dag 17 i stället för 20! Tre dagar är ju bättre än inget Solig Plus att jag alltid känner av min äl.. men den här gången var det ju löjligt hur ont det gjorde haha
    Får se om den gjorde mig gravid med Tungan ute

Hur har det gått för dig? Märks det något?
    Ja det funkade för mig med! fick ÄL i måndags fast jag skulle ha den i fredags så den har ju defenitivt minskat på cykeln! Men jag tyckte inte att det gjorde speciellt ont under ÄL men strecket på Älstickan var superstarkt!!
    sen vet jag inte om det blir nått denna månad för vi hann inte mysa så mycket...bara dagen jag fick utslag och inget efter det..suck...Rynkar på näsan

När hade du ÄL? kännt några symtom?
  • Pilgrimmen
    Andreae skrev 2010-08-29 00:05:54 följande:
    Ja det funkade för mig med! fick ÄL i måndags fast jag skulle ha den i fredags så den har ju defenitivt minskat på cykeln! Men jag tyckte inte att det gjorde speciellt ont under ÄL men strecket på Älstickan var superstarkt!!
    sen vet jag inte om det blir nått denna månad för vi hann inte mysa så mycket...bara dagen jag fick utslag och inget efter det..suck...Rynkar på näsan

När hade du ÄL? kännt några symtom?
    Men det är väl perfekt att ni fick till det samma dag som ni fick positivt? 12-36 timmar efter det släpper ju förhoppningsvis ägget och då finns det ju ett helt gäng som väntar

Har hört om dom som blivit av med sina symptom på äl när dom tagit rosenrot och även dom som fått förstärkta symptom så det är nog individuellt =) Jag fick förstärkt och nu hoppas jag att rosenroten även hjälper  till den lilla simmarenatt fastna också, hihi
  • Essa83

Jag är fortfarande lite småchockad att det tog sig direkt. Vet ju inte om det var pga. rosenrot eller att jag och sambon är väldigt fertila eller kompatibla. Men för er som kämpar kan jag meddela än en gång att den minsann inte skadade!

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!