• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • Astrogirl
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 12:42:39 följande:
    Tack :)

Då ska jag hålla tummarna för att ni lyckas denna månad Hur länge har du käkat RR?
    Tack!!! Har ätit sedan augusti. Arctic Root sedan september. Äter en om dagen fram till ÄL. Ingen mellan ÄL och BIM. Hur många om dagen åt du och vilken sort?
  • Pilgrimmen
    Astrogirl skrev 2010-10-18 18:56:32 följande:
    Tack!!! Har ätit sedan augusti. Arctic Root sedan september. Äter en om dagen fram till ÄL. Ingen mellan ÄL och BIM. Hur många om dagen åt du och vilken sort?
    okej!
    Jag åt 2 st arctic root om dagen =) Men jag slutade någon vecka innan äl. Haha! Men jag tror absolut på RR för jag har ätit det 2 månader och har aldrig haft så stark ägglossning =)
  • Melitta69

Hej !
    Ni skriver här att man ska sluta efter äl. Men är det någon risk med att fortsätta.
    Läser olika här vad gäller ??

• Astrogirl
    Melitta69 skrev 2010-10-20 11:12:07 följande:
    Hej !
    Ni skriver här att man ska sluta efter äl. Men är det någon risk med att fortsätta.
    Jag har hört att RR kan orsaka missfall om man fortsätter ta det efter ÄL, men jag har absolut inga belägg för det mer än att jag läst det i flera sådana här trådar. Då vågar jag inte chansa. Flört
  • Theza
    Melitta69 skrev 2010-10-20 11:12:07 följande:
    Hej !
    Jag tror det snarare är så att det inte finns några belägg eller forskning för vad RR gör med kroppen vid graviditet, och därför avråder de att man inte tar sådana hälsokostpreparat - eftersom man inte vet hur det påverkar! Det är väl en säkerhetsåtgärd antar jag.
  • ideligen

Jag har följt denna tråden sen jag plockade ut min spiral i somras, Nu har jag plussat!! Jag åt RR de första två månaderna, de sneaste två månaderna har jag inte gjort nångonting, inga tester, utan bara gått lite på min känsla på ungefär när ÄL infaller.

Så för mig tog det sig INTE med RR.

• lilla V

RR gick inte för mig heller. Fick stark ÄL, försenad mens men inget plus. Månaden efter struntade jag i RR och nu är jag gravid:D

• Sessi
    Kakmonztret skrev 2010-02-09 15:10:02 följande:
    Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.
    Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
    Det tog bara en månad från det jag började. Jag tog tablett nr 1 samma dag som jag blödde o slutade ca 14 dagar efter vid positivt ÄLtest. Forstätt kämpa så kommer ditt plus så småningom ska du se! =) Kram från mig
  • Åsapåsa

Kul att RR verkligen verkar funka. Efter ett MA blev det inget på 4 försök, sen började jag med RR och samma månad blev jag gravid. Mkt starkare ÄL än vanligt, brukar aldrig ens märka det.
    Visste inte att man skulle sluta ta dem vid ÄL så fortsatte tills jag testade posiivt. Bebisen kom och helt frisk och fin

Passar på at tipsa om billiga ÄL test och gravtester här gravidochbarn.se/

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!