• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • Pilgrimmen
    Tingeling2007 skrev 2010-08-19 16:40:13 följande:
    Jag kände inte heller av äl förra månaden när jag åt rr. har inte haft äl än den här månaden. Jag tror inte att det är någon fara att sluta med rr nån dag för tidigt. bättre det än för sent skulle jag tro=)

Nu får inte killen äta rr längre tydligen. Han åkte dit för rattfylla (dagen efter) för många år sedan och går och tar blodprover för att dom ska hålla kolla på hans alkoholvanor. Nu är det snart klart med blodprovver å personen han bokade tid med idag frågade om han åt några läkemedel. Han berättade att han år rr, och de kunde tydligen påverka testet. så han måste sluta med det=(

Det suger ju!

För jag misstänker att det är han som behöver äta dessa eftersom jag blivit gravid på första försöket 2 ggr med mitt ex...
    Jasså inte?? Man hör ju massa bara om att man får en kraftigare äl m.m men tydligen inte, haha. Ältestade du så du vet att du hade äl? Kom den precis när den skulle för dig? Om det nu mot förmodan är min ägglossning nu så är den 6 dagar tidig Skönt men man blir ju så nojjig =)

Nää men aj då. Gud va tråkigt att han inte får fortsätta äta det. Men när har du äl nu då+
  • Tingeling2007
    Pilgrimmen skrev 2010-08-19 16:52:19 följande:
    Jasså inte?? Man hör ju massa bara om att man får en kraftigare äl m.m men tydligen inte, haha. Ältestade du så du vet att du hade äl? Kom den precis när den skulle för dig? Om det nu mot förmodan är min ägglossning nu så är den 6 dagar tidig Skönt men man blir ju så nojjig =)

Nää men aj då. Gud va tråkigt att han inte får fortsätta äta det. Men när har du äl nu då+
    Jag brukar känna äl i vanliga fall, men inte förra månaden. Jag testade inte stickor då. men mensen kom som vanligt på dag 35.
    Nu testar jag med stickor och om äl är som vanligt så kommer den om 7 dagar om jag räknat rätt.

Är inne på femte månaden nu å börjar tröttna. funkar det inte denna gång funderar jag på att lägga ner verksamheten och bara köra på "blir det så blir det"-metoden. Det tär så jävligt på psyket att sitta å räkna dagar, känna efter om man har symptom som man såklart känner, men ändå kommer mensen...
  • lilla V
    lilla V skrev 2010-08-18 17:45:50 följande:

Jag var och köpte en rosenrot som heter "rosenrot forte extra stark" i hälsobutiken. På förpackningen står det att Rosenrot forte är en av de starkaste på marknaden. Varje tablett innehåller 200 mg högkoncentrerat extrakt av rosenrot motsvarande 2500 mg ren rosenrot. Men vad jag läser här så äter ju många 500 mg x2. Eller gäller det då den rena rosenroten. Jag fattar inte...är min inte alls stark då??

Tacksam för svar!!

Är det någon som vet?
  • Pilgrimmen
    lilla V skrev 2010-08-20 16:53:22 följande:
    Är det någon som vet?
    Har ingen aning faktiskt. Vad jag hört är det rosenroten från apoteket som är starkast =) Heter Artric Root och jag käkar 2 om dagen
  • Essa83

Kan kanske inge lite hopp här med att säga att jag PLUSSAT! Nu vet jag inte om det var rosenrotens förtjänst då det var vårt första försök nånsin men det skadade inte iaf :)

• Pilgrimmen

Hejsan hej!!
    Hur går det för alla??
    Själv är jag troligtsvis uppe i ägglossning och för min del har rosenroten hjälpt. Mer flytningar och mer molandevärk Hoppas bara  att den hjälper till även vid befruktningen

• lilla V

Jag känner typ stickningar och har ont i magen regelbundet. Är detta på grund av rosenroten tro? Känns inte som vanligt iaf.

• Pilgrimmen
    lilla V skrev 2010-08-24 20:10:52 följande:
    Jag känner typ stickningar och har ont i magen regelbundet. Är detta på grund av rosenroten tro? Känns inte som vanligt iaf.
    Är det äl tider eller menstider? =)
  • Andreae
    Pilgrimmen skrev 2010-08-24 17:09:49 följande:
    Hejsan hej!!
    Hur går det för alla??
    Själv är jag troligtsvis uppe i ägglossning och för min del har rosenroten hjälpt. Mer flytningar och mer molandevärk Hoppas bara  att den hjälper till även vid befruktningen
    För mig har det gått ganska bra hade ÄL igår fast jag egentligen skulle ha den nu på fredag... så menscykeln kortades ner iallafall! Skönt.. nu är det bara att köra på och hoppas att det händer nått Solig
  • Pilgrimmen
    Andreae skrev 2010-08-24 21:15:41 följande:
    För mig har det gått ganska bra hade ÄL igår fast jag egentligen skulle ha den nu på fredag... så menscykeln kortades ner iallafall! Skönt.. nu är det bara att köra på och hoppas att det händer nått Solig
    Härligt att den kortades ner =)
    Min ägglossning strular lite men jag vet inte om det är jag eller rosenroten =) Känner av den grymt väl iaf men fick en stegring i söndags på äl tester, sen negativt och idag var det lite starkare igen så jag har ingen som helst aning om när min äl infinner sig. Tur jag känner av den iaf Men ska jag följa kroppens signaler stämde inte min stegring, utan den kommer nog alldeles strax. Har en cykel på 33 dagar och är nu på dag 17

Jag håller tummarna för oss allihopa denna månad
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!