• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • Andreae
    Pilgrimmen skrev 2010-08-29 02:15:17 följande:
    Men det är väl perfekt att ni fick till det samma dag som ni fick positivt? 12-36 timmar efter det släpper ju förhoppningsvis ägget och då finns det ju ett helt gäng som väntar

Har hört om dom som blivit av med sina symptom på äl när dom tagit rosenrot och även dom som fått förstärkta symptom så det är nog individuellt =) Jag fick förstärkt och nu hoppas jag att rosenroten även hjälper  till den lilla simmarenatt fastna också, hihi
    hehe jo det är ju sant men man vill ju göra det  någon dag efter ÄL :) för säkerhetsskull !
    Ja det verkar som det är lite olika för alla när det gäller symtom vi ÄL!
    kul att rosenroten faktiskt fungerar för cykeln.
    Men som det känns just nu så tror jag inte att jag är gravid, känner absolut ingenting! Obestämd
  • sniffs

Jag käkade rosenrot förra cykeln, fick jätte ont vid äl. Den kortade inte ner cykeln något
    utan jag fick min mens på dag 35 som jag brukar. Så RR hjälpte inte mig och bli gravid, men
    jag käkar det igen och hoppas på denna gången istället.

• Theza

Jag vet inte om någon fortfarande är inne här på tråden men jag har med stort intresse läst era upplevelser av Rosenroten - så i dag har jag och mannen börjat äta FRIGGS 600 mg Rosenrot en gång om dagen (stod på baksidan att dosen inte bör överskridas, så vi får se då.) Har första mensdagen i dag!

Detta är första gången vi testar detta och vi har ett MA i juni (vecka 18) bakom oss och två försök nu senast att bli gravida igen. Kanske blir det tredje gången gillt? Om inte så provar vi detta ett par månader. Har en cykel på 28 respektive 25 dagar bakom mig - så inget och klaga på där i alla fall! Tungan ute

Hur har det gått för alla andra här?  Lycka till i alla fall!  Skrattande

• Pilgrimmen

Hejsan hoppsan!
    Nu kan jag uppdatera lite här att jag faktiskt plussat på första månaden med RR. Dock vet jag ju inte om det var tack vare den eller slumpen men plussat har jag iaf gjort

Jag och gubben käkade Artic Root 2 gånger om dagen. Vet dock inte exakt styrka =)
    Lycka till ni andra

• Theza
    Pilgrimmen skrev 2010-09-08 14:05:34 följande:
    Hejsan hoppsan!
    Nu kan jag uppdatera lite här att jag faktiskt plussat på första månaden med RR. Dock vet jag ju inte om det var tack vare den eller slumpen men plussat har jag iaf gjort

Jag och gubben käkade Artic Root 2 gånger om dagen. Vet dock inte exakt styrka =)
    Lycka till ni andra
    Va häftigt! Hur långt gången är du nu? Jättegrattis och håller alla tummar!
  • Pilgrimmen
    Theza skrev 2010-09-08 15:22:28 följande:
    Va häftigt! Hur långt gången är du nu? Jättegrattis och håller alla tummar!
    Haha ja i vecka 5 =) Fick det fina plusset idag
    Tack!! =D
  • lilla V
    Pilgrimmen skrev 2010-09-08 14:05:34 följande:
    Hejsan hoppsan!

Lycka till ni andra
    Å vad roligt Skrattande Ett stort grattis!

Jag hade lite problem med ÄL som blev sen men den kom och nu har jag haft fullt utslag på ÄL-test i 3 dagar. Vet inte riktigt vad det innebär men jag har legat med benen i vädret ifallFlört Hoppas hoppas!
  • Astrogirl
    sniffs skrev 2010-08-31 10:14:51 följande:
    Jag käkade rosenrot förra cykeln, fick jätte ont vid äl. Den kortade inte ner cykeln något
    utan jag fick min mens på dag 35 som jag brukar. Så RR hjälpte inte mig och bli gravid, men
    jag käkar det igen och hoppas på denna gången istället.
    Jag skulle kunna skriva exakt detsamma för det stämmer perfekt in på mig också. Åt RR för första gången förra cykeln. Fick mensen i söndags, så det är bara att kämpa på. Jag och sambon kör Arctic Root denna månaden som är lite starkare än Friggs som vi åt förra månaden.

Håller tummarna för alla här. Glad
  • TheLove

Tredje månaden med rr tror jag det var nu, hade två, sen gjorde jag uppehåll ett par månader och nu har jag kört det igen. Denna gången tog jag en tablett om dagen men fortsatte längre än till misstänkt äl, men bara några dagar längre.. Vad hände efter 1 år av bebisbygge? Jo ett Plus!!!!!

Kommer få en liten maj bebis denna gång med (även fast sonen blev en aprilbebis) Det skiljer ca 2 dagar på deras bf om detta stämmer (oregelbunden mens)

• lilla V
    TheLove skrev 2010-09-09 06:49:25 följande:

Tredje månaden med rr tror jag det var nu, hade två, sen gjorde jag uppehåll ett par månader och nu har jag kört det igen. Denna gången tog jag en tablett om dagen men fortsatte längre än till misstänkt äl, men bara några dagar längre.. Vad hände efter 1 år av bebisbygge? Jo ett Plus!!!!!

Kommer få en liten maj bebis denna gång med (även fast sonen blev en aprilbebis) Det skiljer ca 2 dagar på deras bf om detta stämmer (oregelbunden mens)

Grattis:D Ja, jag var på hälsobutiken och där sa damen att Rosenrot inte var någon fara, att du kunde fortsätta med det över ÄL. Men jag vet inte. Grattis hur som helst:)

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!