• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • TheLove

Tack :) Det jag läst är att man skulle sluta vid äl, men jag kan tycka att jag hade ju kunnat ätit sånt utan att planera en graviditet och då hade man ju ätit det tills utebliven mens...

• Piggelin

Tar ni ÄL tester hela tiden?? Man vet ju liksom inte om ÄL kommer efter 7 dagar eller 30 dagar om man kör med rosenrot?

Kan jag kombinera rosenrot och bidrottninggele?? Är det någon mening?

Har inte fått något utslag på ÄL denna månad....hoppas få i veckan.Annars vet jag inte vad detta är. Isf inväntar jag bara mensen så jag kan börja med alla naturläkemedel!!

• Catz

Jag har inte skrivit i tråden tidigare, men läst den då och då. Tänkte bara att jag skulle uppdatera er statistik med att berätta att jag idag har plussat!!!!!  (BIM +1)

Jag har ätit RR i några månader. Hm, vad kan det va, 4 månader kanske. Denna månaden körde jag både RR (artic root) och Apiforce.

Mannen har jag matat med 1 RR per dag under de två veckor jag själv åt. Samt en eller två tabletter Mitt Val Man, så han får i sig Zink. Han va duktigare med att komma ihåg tabletterna denna månaden än förra.

RR gjorde att min cykel gick ned på stadiga 28 dagar. Vanligtvis har jag oregelbunden, men typ 28-37 dagar.

Symptom? Nä. :) Det enda ovanliga är utebliven PMS. Brukar alltid ha ömma bröst veckan innan mens, som försvinner några timmar innan mensen kommer.
    Utebliven mens
    Morgontemperaturen brukar gå ned till omkring 36.5 några timmar före mens. Alltid! Slår aldrig fel. Men både idag och igår låg den kvar på 36.9. I sön 37.2.

Testade med testlagrets test idag. Fick jättejättesvagt resultat. Med god vilja ser man det. Förmodligen bara jag på denna jord som ser ngt för så svagt va det :D
    Men så tog jag ett test med CB som jag sparat länge för ett mycket väl valt tillfälle ;) Och där var det ingen tvekan, det var ett PLUSS, dock lite svagt även här.

Lycka till alla ni som fortfarande går och väntar in BIM! 

• Tizzan

knaprar mina RR som gubben beställt på nätet.. några super-starka varianter haha.. han tar också ;)
    väntar på ÄL men är väldigt osäker.. mensen va 6 dagar sen sist och kom inte förrän dag 33 (brukar ha 27) och dessutom är jag rädd att inte känna av ÄL trots RR.. har aldrig känt av det innan ju.. vet faktiskt inte hur det känns!! nån som vill försöka sig på att förklara kanske?? hihi
    dessutom har jag massa andra krämper i magen, med tarmar och cystor mm så jag vet kanske inte vad som är ÄL om jag väl känner den?

Även börjat testa ÄL-stickor nu (fattar hälften av funktionen hittills haha) och om jag jämför dagens med gårdagens så har det blivit starkare.. därav tog jag ett till 4 timmar senare och de va också samma som de innan, alltså starkare.. dock liiiiite liiiiite svagare än kontrollstrecket (ytterst lite) så nu vet jag inte när jag ska göra nästa?? är ju rädd att missa det starka som räknas.. eller är det nån som vet ungefär hur länge man får starka? är det ända till ägget släppt? eller bara under ett par timmar? vadär oddsen att jag missar positivt om jag väntar till på dagen imon?

oj va långt och massa frågor haha.. hoppas nån erfaren kan hjälpa lilla förvirrade mig =)

Lycka till nu alla som längtar!! Hoppas vi plussar allihop!!

Grattis till er som lyckats =)

• Astrogirl

Hur går det för alla här?

Själv har jag haft ÄL i helgen (två dagar tidigare än planerat, vilket är toppen), så nu är det bara att vänta på BIM.

• Tizzan

Här hade jag min ÄL 1-2 dagar efter jag skriv sist hihi.. Å de toooog sig!!! Har plussat=) *wiiiie*
    Käkade RR och bisolvon.. kan ju aldrig säga säkert att de var det som funkade.. men de skadade inte iaf haha..

Hur går det för er andra?

• Astrogirl
    Tizzan skrev 2010-10-02 19:20:01 följande:
    Här hade jag min ÄL 1-2 dagar efter jag skriv sist hihi.. Å de toooog sig!!! Har plussat=) *wiiiie*
    Käkade RR och bisolvon.. kan ju aldrig säga säkert att de var det som funkade.. men de skadade inte iaf haha..

Hur går det för er andra?
    Grattis!!! Roligt att höra. Jag är mellan ÄL och BIM så jag hoppas också på ett plus. Glad
  • Pilgrimmen

Hur går det för er tjejjer??

Jag har precis plussat igen, och även denna gången åt jag rosenrot men bara i 1,5 vecka tror jag och äl kom på dag 25. Haha så jag vet inte om jag kan tacka den

• Astrogirl
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 12:07:43 följande:
    Hur går det för er tjejjer??

Jag har precis plussat igen, och även denna gången åt jag rosenrot men bara i 1,5 vecka tror jag och äl kom på dag 25. Haha så jag vet inte om jag kan tacka den
    Grattis!!! Underbart!!

För mig går det inte lika bra. Hoppas på nästa månad. Inväntar ÄL som vanligt. Äter RR så jag hoppas också på plus. Glad
  • Pilgrimmen
    Astrogirl skrev 2010-10-18 12:34:46 följande:
    Grattis!!! Underbart!!

För mig går det inte lika bra. Hoppas på nästa månad. Inväntar ÄL som vanligt. Äter RR så jag hoppas också på plus. Glad
    Tack :)

Då ska jag hålla tummarna för att ni lyckas denna månad Hur länge har du käkat RR?
Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!