• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Hannnas
    nemo08 skrev 2010-09-16 17:12:44 följande:
    hej, brukar följa tråden men har inte haft så "mycket att komma med", men har nu kommit över en annorlunda tallrikshylla, försökte infoga bilden här men får inte till det?! Den finns iallafall i mitt album under 'hemmet'  för er som vill/orkar kika. Det är två 'skjutdörrar' som går att flytta sidleds och spår för tallrikar överst. Ful furu nu, men funderar på att måla den, om den nu är något att ha...? Tacksam för smakråd!
    Tycker hyllan är superfin, byt alla knoppar, eller det skulle jag gjort o måla den kommer bli kanon!
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • Tingeling85
    nemo08 skrev 2010-09-16 17:12:44 följande:
    hej, brukar följa tråden men har inte haft så "mycket att komma med", men har nu kommit över en annorlunda tallrikshylla, försökte infoga bilden här men får inte till det?! Den finns iallafall i mitt album under 'hemmet'  för er som vill/orkar kika. Det är två 'skjutdörrar' som går att flytta sidleds och spår för tallrikar överst. Ful furu nu, men funderar på att måla den, om den nu är något att ha...? Tacksam för smakråd!
    Den var riktigt fin! Eller kommer att bli riktigt fin med lite styling
    Mycket potential tycker jag
  • Sweet N Cute

Förbannade skit.. Mitt vita fina bord i tv rummet e förstört.. En människa tog en sak o drämpde i bordet, så de e svarta fläckar o så känner man ner i träet Inte så illa, men jag e pedant, o minsta fläck jag ser retar jag mig på.

• Hannnas
    Sweet N Cute skrev 2010-09-18 15:36:04 följande:
    Förbannade skit.. Mitt vita fina bord i tv rummet e förstört.. En människa tog en sak o drämpde i bordet, så de e svarta fläckar o så känner man ner i träet Inte så illa, men jag e pedant, o minsta fläck jag ser retar jag mig på.
    spackla i och måla det... löser sig!!! 
  • Mettan69

I går så röjde vi i pannrummet (används som förråd/målarrum) och fick en massa skräp som skall slängas. Skrattande Så nu vill jag ju bara åka iväg till tippen snarast men det lär dröja två veckor innan vi kommer iväg dit. Vill få ordning NU!!! Skrikandes Flört

• Mettan69

Jag har en doftgran från Yankee Candle (clean cotton) hängade i barnens rum. De brukar jag hälla lite ny doftolja på lite då och då för att frächa upp dem. Fungerar jättebra men nu så hittar jag inte någon mer doftolja där jag köpt det tidigare. Någon som vet något ställe/shop som säljer den doftoljan. (egentligen använder man den för att fylla på pottourrier med men det fungerar jättebra på doftgranarna med...) HJÄLP: Gråter

• Hannnas
    Mettan69 skrev 2010-09-20 11:27:55 följande:
    Jag har en doftgran från Yankee Candle (clean cotton) hängade i barnens rum. De brukar jag hälla lite ny doftolja på lite då och då för att frächa upp dem. Fungerar jättebra men nu så hittar jag inte någon mer doftolja där jag köpt det tidigare. Någon som vet något ställe/shop som säljer den doftoljan. (egentligen använder man den för att fylla på pottourrier med men det fungerar jättebra på doftgranarna med...) HJÄLP: Gråter
    Har du kollat på Haglunds i gällstad? de säljer ju övriga yankee doftljus, vax o sånt... men jag är inte helt 100 på om de har oljan... man kan ju ringa o kolla
  • versan
    Sweet N Cute skrev 2010-09-18 15:36:04 följande:
    Vad är det för träslag???
    med Äkta trä så kan du få träet att resa på sig med hjälp av strykjärn & fuktigt handuk Hmmm....men är det målat så kan den målade ytan ta stryk istället.
    Hmmm igen... Är bordet nytt & dyrt så kan det vara läge att kolla om man kan få ersättning om du har det försäkrat tex...
    fasen hade jag gjort något liknande hos någon annan så hade jag köpt ett nytt bord. 
    (fast det kommer aldrig att hända då jag aldrig skulle drämma nåt i bordet min a stackars svaga händer skulle få så ont så det avstår jag)

Sambon min råkade tappa ett svindyrt vinglas hos ett par vänner till oss.
    Och vi kompenserade det med att köpa 2 nya.
    hehe... bra att vara vänner med oss... man får ränta på prylarna.  
    Det känns ju pinsamt att förstöra något hos nån annan.
    Vi är själv ordentliga & någorlunda försiktiga med våra grejer så jag förstår dig med ert bord.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14