• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • versan
    Lilla Kullan skrev 2010-10-04 19:48:29 följande:
    Väldans fin.

Jag har plockat blommor idag. Nu blir det färgglatt.

Från trädgården

Åhhh! Så Fint.
    Ska gå med dottern nu efter jag hämtat henne & gå ut på allmänningen & plocka årets sista blommor såg några ringblommor & styvmorsvioler & ulleterneller som blommade än.
  • Sweet N Cute
    FrökenFreja skrev 2010-10-05 18:14:33 följande:
    Är här inne och läser emellanåt och skriver ibland.
    Har precis köpt hus på landet och längtar efter att få börja inreda!

Blev väldigt inspirerad när jag såg den här lägenheten på hemnet:

www.hemnet.se/beskrivning/924839?r=3

Otroligt mycket detaljer att titta på!!
    ÅHH drömkök nästan ju Sånt där vitt trä golv e bara sååå fint. Med sånna plankor. O mellanrum med springor. Riktigt läckert.
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • FlaxMamma

Vad roligt att ni vill vara med och tävla och tack för era fina kommentarer. Jag kanske ger bort 2 vinster om det blir många som tävlar. Ha en härlig dag, nu ska jag måla matsalsbordet ett fjärde varv. Www.vitaloppan.wordpress.com

• libero

Rockergirl!
    Vilken drömlägenhet. Det måste vara svårt att flytta därifrån.

Har precis kommit hem från Rusta och där hade de superfina skålar tror att de hette Victoria till ett mycket bra pris.

• FrökenFreja
    libero skrev 2010-10-06 15:28:30 följande:
    Rockergirl!
    Vilken drömlägenhet. Det måste vara svårt att flytta därifrån.

Har precis kommit hem från Rusta och där hade de superfina skålar tror att de hette Victoria till ett mycket bra pris.
    Bara så att ingen missförstår, det var inte min lägenhet (tyvärr), men tycker den var mycket inspirerande!!
    Men kan tänka mig att det är svårt för dem som bor där. att flytta därifrån!
  • Sweet N Cute

Köpte nya ramar idag o skrev ut bilder gjorda i photoshop, så nu står dessa på skänken i tvrummet:

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Annis76

Hej! Länge sedan jag var inne här. Fullt upp och mer därtill. Undrar nu om någon vet var man kan köpa en fin saxlampa eller dragspelslampa? Har letat en del men det verkar vara så svårt. Jag har tänkt mej en i teak. Finns ju en och annan på tradera men det måste väl finnas fler ställen där de finns eller?

• Mettan69

Sweet N cute: Så mysigt. Solig

Jaha då var det fredag igen. Hoppas på en lugn helg med lite småpyssel. Innebandymatch på lördag och Sixten skall på barnkalas på söndag. Annars så kommer jag hålla mig i eller runt huset, kanske med undantag för någon promenad i det fina höstvädret som har utlovats. Solig

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14