• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Mettan69
    Fru KM skrev 2010-09-27 12:22:56 följande:
    Hej tjejer.

Längesedan sist. Nybliven husägare och allt så tiden finns inte riktigt. Köket nästan klart nu, bara småfix som lister kvar men det är ju såååå tråkigtFlört.  Har lagt ut lite bilder på bloggen så kika in där vet ja. rustikcharm.blogspot.com/2010/09/koket-fore-o...

Kram på er!
    Wow vilken skillnad. Vad kul att ni hitta en sådan fin vägg också... Ibland skall man ha flax. Skrattande
  • Fru KM

Tack:) ja vi är såååå nöjda. Skulle kunna tillbringa all tid i köket. Trodde aldrig vi skulle hitta en så vacker vägg bakom det fula kaklet.

• Hallon4

Hej! Jag följer den här tråden utan att skriva så mycket.

Vi ska göra om vårt badrum på övervåningen. Jag vill naturligtvis ha vitt...
    Men nu vägrar min man! Han är trött på att allt ska vara vitt.

Kaklet är vitt och golvet grått, vilket träslag kan passa till vår lantliga, vita hem då?
    Ek har vi i den andra toaletten så det vill jag inte ha igen.

Vill garna ha råd och om någon vill så är jag extra tacksam för bilder på era badrum.

• musli
    Hallon4 skrev 2010-09-27 14:54:02 följande:
    Hej! Jag följer den här tråden utan att skriva så mycket.

Vi ska göra om vårt badrum på övervåningen. Jag vill naturligtvis ha vitt...
    Men nu vägrar min man! Han är trött på att allt ska vara vitt.

Kaklet är vitt och golvet grått, vilket träslag kan passa till vår lantliga, vita hem då?
    Ek har vi i den andra toaletten så det vill jag inte ha igen.

Vill garna ha råd och om någon vill så är jag extra tacksam för bilder på era badrum.
    Valnöt är en favorit hos mig.  :)
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • Sweet N Cute

5 stycken av dessa burkar med ljus i är på väg hem till mig.
    För att jag länkar till deras webbutik så fick jag välja varor för 300 kr, så jag valde 5 stycken av dessa:

http://www.familjeliv.se/hem/sweet_n_cute/gallery/phpskskar.png

Är dom inte söta?

En dag i taget !!
  • Lilla Kullan

Hej och hopp alla rara!

Nu var det 100 år sedan jag var här. Hoppas att ni mår bra.

Hemma hos oss har det hänt en del saker så det är inte riktigt sig likt i inredningen.
    Vi har rensat så det är inte klokt.
    P.g.a sjukdom så har vi förenklat men försökt fixa det fint ändå. Bara så att det ska bli lätt att städa.
    Kram Stina

• Lantligafamiljen

Oh vilken trevlig och härlig tråd, vi renoverar en gammal gård i lantlig stil
    jag besöker ofta olika bloggar och inredningsbutiker med det  lantliga som huvudsakliga inriktningen.

jag ska nu läsa igenom denna tråd och kolla efter bloggar och dylikt att beskåda:)

Mvh Jenny & ha en trevlig kväll:)

www.lantligkreativanda.blogspot.com

• libero

Hej Stina!
    Åh vad kul att du startat upp din blogg igen. Har ju saknat dig så. Jag hinner heller inte in på denna sida längre men det kanske blir mer nu i höst.

Vi hinner inte med så mycket inne just nu för all vår tid går¨åt till att bygga ett stall. Vi gör om en jättegammal byggnad här på vår gård som tidigare har varit hönshus.

Skickar en kram till er alla.

• Lilla Kullan
    libero skrev 2010-10-01 07:56:58 följande:
    Hej Stina!
    Åh vad kul att du startat upp din blogg igen. Har ju saknat dig så. Jag hinner heller inte in på denna sida längre men det kanske blir mer nu i höst.

Vi hinner inte med så mycket inne just nu för all vår tid går¨åt till att bygga ett stall. Vi gör om en jättegammal byggnad här på vår gård som tidigare har varit hönshus.

Skickar en kram till er alla.
    Tack snälla gumman. Kram
  • Mettan69

I dag skall vi på kalas till makens systerson. Han blir tre år. Så vi skall åka till en leksaksaffär och köpa present till han och samtidigt ta svängen förbi IKEA och köpa värmeljus. Går ju åt några nu. Tungan ute Men vi hinner inte kika på något mer så in, köpa värmeljus och ut igen. Rynkar på näsan Oj vad det kommer att dra i kroppen att "bara titta lite till". Oskyldig

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14