• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • musli
    ninmid skrev 2010-10-11 12:40:48 följande:
    Har fått ett nytt fint skåp till köket, vad tycks? Skrattande

petitfashion.se/2010/10/09/turkost-skap/
    Helt plötsligt kändes mitt fynd-skåp futtigt.... Men här är det iaf. En släkting ska flytta från hus till lägenhet och jag får köpa ekskåpet för 200:-.

Hanna 050511 & Elias 090910
  • ninmid
    musli skrev 2010-10-12 08:09:40 följande:
    Helt plötsligt kändes mitt fynd-skåp futtigt.... Men här är det iaf. En släkting ska flytta från hus till lägenhet och jag får köpa ekskåpet för 200:-.

Jättefint ju Flört och ett riktigt fynd!
  • lolliepopsie

Det där var ju jättefint!!!
    jag kommer bara över små fynd,typ lådor & så...Skulle gärna vilja hitta möbel fynd!!
  • Sweet N Cute

Nice, o de ska målas vitt förstår jag?
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • musli
    Sweet N Cute skrev 2010-10-12 21:30:10 följande:
    Nice, o de ska målas vitt förstår jag?
    Nix pix... Möjligen svart, men det får nog ligga och  mogna ett tag i huvudet... Återkommer kanske nästa år med besked om måla svart eller inte måla... 
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • Stargirl

Har lagt upp lite bilder från mitt VITA kök i bloggen.... www.finest.se/natali

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Sweet N Cute

Älsklingen står o målar fönsterbrädorna *vita*

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • anna  panna

Hej allihopa! vad kul med en tråd som passar mig! jag tänkte be om hjälp av er kunniga. 
    det finns en webbutik, vet inte om jag får skriva vad den heter.. shabbychic o lantligt. har någon handlat därifrån och vad har ni isåfall för erfarenhet? Jag har nämligen handlat där och det har gått en vecka nu sedan jag fick mejl om att varorna är skickade men inte sett röken av dem, förskottsbetalning... känns som jag blivit blåst?
    tacksam om någon kan hjälpa om ni handlat där! 

• libero
    anna panna skrev 2010-10-13 21:37:27 följande:
    Hej allihopa! vad kul med en tråd som passar mig! jag tänkte be om hjälp av er kunniga. 
    det finns en webbutik, vet inte om jag får skriva vad den heter.. shabbychic o lantligt. har någon handlat därifrån och vad har ni isåfall för erfarenhet? Jag har nämligen handlat där och det har gått en vecka nu sedan jag fick mejl om att varorna är skickade men inte sett röken av dem, förskottsbetalning... känns som jag blivit blåst?
    tacksam om någon kan hjälpa om ni handlat där! 
    Kan du inte kontakta butiken och fråga om de verkligen har skickat ditt paket så det inte har blivit något fel. Jag är en flitig handlare på nätet och har aldrig haft några problem med webbutikerna.
  • Sweet N Cute

Jag har bestämt mig för att byta ut massa saker i hemmet nu. Allt ska inte vara vitt vitt vitt, men mkt av det kommer vara vitt. Det kommer vara vitt med ljusa färger på detaljer. Exempel, vit stol, med rosa dyna, vitt bord med rosa duk etc. Ja ni förstår. Jag älskar ljusa färger.

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14