• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Hannnas
    Nathalie Flisbäck skrev 2010-02-10 13:09:16 följande:
    När jag får pengar över ska jag köpa ngt fint i cult design. Ngn av er som har ngt fint i det? Jag ska ha till både köksbordet, diskbänken & till toa
    Har ett sånt ställ till diskmedel bl a... gillar det dock ej, inte alls min stil, så det har fått flytta ner i tvättstugan ...
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Nathalie Flisbäck
    Hannnas skrev 2010-02-10 13:28:13 följande:
    Har ett sånt ställ till diskmedel bl a... gillar det dock ej, inte alls min stil, så det har fått flytta ner i tvättstugan ...
    Det är såå fint tycker jag, men dyrt.

Kom att tänka på påsken.

Jag själv är inte alls mkt för att pryda till det med saker här o där.
    Hur gör ni?
    Jag äger inte en penyl till påsksaker.
    Köper lite fjädrar o köper ris, det är allt jag gör.

Hur pyntar ni?
  • Amelié77
    Hannnas skrev 2010-02-10 13:02:22 följande:
    Åhh tänk om det kunnat vara vår snart känns så avlägset... men tiden går fort... jag börjar ju jobba igen då med
    Åh, shit - jag skulle ju ha tagit med kranarna i inlägget också. Måste nog uppdatera det!!!

Jag gillade Cult förr men nu känns det för modernt och kantigt för min smak.
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-10 13:35:00 följande:
    Åh, shit - jag skulle ju ha tagit med kranarna i inlägget också. Måste nog uppdatera det!!!Jag gillade Cult förr men nu känns det för modernt och kantigt för min smak.
    Jaaaaa du måste visa våra fina kranar ju skoj att vi valde lika blir väldigt kul att se bilder på dem när allt är på plats!

Känner samma ang Cult, för stramt och modernt... stilrent och enkelt... allt som jag inte är helt enkelt...

Men var sak har sin plats där det är fint såklart, inredning ska ju spegla personligheten och det är ju först då det kommer till sin rätt
  • Amelié77
    MissOsbourne skrev 2010-02-10 13:38:28 följande:
    MissGoldie: Har du kommit upp i 100 personer än? Jag kan inte vara utan din blogg nu när du börjar tokinreda...=) [email protected]
    Nej, har inte nått 100 pers ännu, men snart! Kul att du vill vara med!

Hannnnah - det står HELT still i min hjärna! Vad heter våra kranar? Jag minns inte ens varifrån jag beställde dem så att jag kan hitta en bild Totalt hjärnsläpp ju!
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-10 13:43:22 följande:
    Nej, har inte nått 100 pers ännu, men snart! Kul att du vill vara med!Hannnnah - det står HELT still i min hjärna! Vad heter våra kranar? Jag minns inte ens varifrån jag beställde dem så att jag kan hitta en bild Totalt hjärnsläpp ju!
    Mora Classic
  • Amelié77

Är det dom? Minns att jag valde mellan två olika men nu kan jag inte komma ihåg om det blev Mora eller inte Finns dom i två olika höjder? För vi valde en som var högre...

• Mettan69

Tack Stina för en ny tråd. Gillar inte kaffe så jag tar gärna lite te till kakan. {#lang_emotions_wink} {#lang_emotions_flower}

Mage06. Så mysig vårbild du visar. hade inte tackat nej till att vara där nu. (med stina te) {#lang_emotions_laughing}

MissGoldie: Underbart fint golv. Längtar till vi får se det på plats. Våran förra skrivare var kass från början och som eran så vrider den pappret så vi tröttnade. Den vi köpt nu var billig och när jag kollar noga så ser den vit ut på bilden men jag trodde den var silverfärgad... {#lang_emotions_surprised} Men inte blev jag ledsen för det. Vet inte hur den fungerar än för sonen installerade den i går och jag hann inte greja med den i går. En Canon är det vi köpt så jag hoppas den är bra.
     http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/skrivare/PIXMAMP270/canon-pixma-mp270 

• Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-10 13:53:23 följande:
    Är det dom? Minns att jag valde mellan två olika men nu kan jag inte komma ihåg om det blev Mora eller inte Finns dom i två olika höjder? För vi valde en som var högre...
    Tror ni valde ett annat märke men de såg likadana ut som denna http://www.moraarmatur.se/sv/Produktinformation/Tvattstallsblandare/Mora-Classic/Mora-Classic/Mora-Classic1/ 
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14