• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • beingboring
    BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80 - BIM ca 25/7
    Mammaobabba - BIM ca 14/8
    airamanna - BIM ca 30/8-1/9
    Sommarbebis2010 - BIM ca 12/9
    beingboring - BIM ca 15/8

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 14/3 2011 (enligt Ul i v 10+2)
    Bomullshuve - 6/4 2011
  • Muffe80
    BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7 . Redan gravid :)
    Muffe 80 - BIM ca 24/8

BF-lista
    Bomullshuve - 6/4 2011
  • sommarbebis 2010
    beingboring skrev 2010-08-24 18:50:47 följande:
    Det verkar vara lite segt här inne. Många som har lite efter-semestern-tillbaka-på-jobbet koma kanske.. Jag vet att jag har det iaf. Suck. Dessutom har jag varit lite sjuk senaste tiden med dålig mage sen semestern och massa illamående. Jobbigt som bara den. Idag var jag dock på apoteket för att hämta ut medicin och då passade jag på att köpa ÄL-stickor samtidigt. Hur fungerar det här nu eg? Blir lite fundersam eftersom mensen inte kom som den kunde senast utan fem dagar försent.. Svårt att veta när man ska börja testa då..

Hur är det med alla er andra?
    Omdu har en normal menscykel på ca 28 dagar så  börjar man testa vid dag 10-12, har du CB så är det riktigt enkelt för då visar det en glad gubbe de två dagarna du ÄL. Bäst att testa är samma tid varje dag.

Lycka till, jag längtar eftr min ÄL som borde komma i veckan här...
  • Mamaobabba
    beingboring skrev 2010-08-24 18:50:47 följande:
    Det verkar vara lite segt här inne. Många som har lite efter-semestern-tillbaka-på-jobbet koma kanske.. Jag vet att jag har det iaf. Suck. Dessutom har jag varit lite sjuk senaste tiden med dålig mage sen semestern och massa illamående. Jobbigt som bara den. Idag var jag dock på apoteket för att hämta ut medicin och då passade jag på att köpa ÄL-stickor samtidigt. Hur fungerar det här nu eg? Blir lite fundersam eftersom mensen inte kom som den kunde senast utan fem dagar försent.. Svårt att veta när man ska börja testa då..

Hur är det med alla er andra?
    Jag kissade på ÄL-stickorna typ varje dag första månaden mest för att verklligen ha koll.
    Men, som sagt, det ska räcka att börja kissa vid dag 10-12 i mencykeln. Om man nu har en regelbunden, normal sådan. Lycka till!! {#emotions_dlg.flower}

Och ja, jag har totalkoma, jättemycket på jobbet nu!! :-S

Men, idag kissade jag positivt för ÄL igen, så nu kör vi!

Skriver mer en annan dag, när huvudet är på plats igen.
    Kram alla!!
  • beingboring
    Muffe80 skrev 2010-08-24 18:59:53 följande:
    BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7 . Redan gravid :)
    Muffe 80 - BIM ca 24/8

BF-lista
    Bomullshuve - 6/4 2011
    Grattis grattis grattis till sugarrush!

Muffe 80, hur går det för dig?
  • beingboring

Jag har köpt stickor från Apoteket. Verkade lite bökigt med att hålla koll på om strecket är starkare än teststrecket. Är det för bökigt får jag väl köpa CB. Tror jag börjar testa efter 12 dagar eftersom jag normalt brukar ha en cykel på 28 dagar men var 5 dagar sen senaste mensen. Borde ju pricka in ÄL oavsett om cykeln är på 28 dagar eller 32 om jag har 7 stickor...

Sommarbebis, spännande spännande. Håller tummarna denna gång!

Mammaobabba, post-semester depression och efter sommar-koma det är inte att leka med det! Drömmer

• Muffe80

Jag har mensvärk men ingen mens i sikte än. Känns som den ska komma varje gång jag går på toa, men inte än o jag hoppas den håller sig borta... eller så är  den bara lite sen... Den som väntar får se och jag har lovat mig att inte testa förrän söndag, det ni Sambon kommer hem då.

• AAE
    bomullshuve skrev 2010-08-24 15:49:37 följande:
    Idag är en bra dag!

Var på hälsosamtal hos Mama Mia idag. Fick en urgullig barnmorska som jag gillar av det lilla jag märkt av henne så att säga. Hon fixade till och med ett UL till oss redan på en gång. Enligt mensen skulle jag vara i vecka 7+5 och en dag för tidigt för att de ska göra UL på magen, men vi gör ett försök sa de....
    Där fanns en bebis!! Den hade ett hjärta, som pickade på!
    och enligt UL mätningen är jag nu i vecka 8+4. Nästan en vecka att plussa på alltså.

Idag känns det bra!Idag är en bra dag!

Åh, gud så skönt med en förstående barnmorska! I vilken stad går du på Mama mia? Vågar jag fråga vad din barnmorska heter...? Om du bor i stockholm. Skulle vara så himla skönt att få ett tidigt ultraljud (om jag nu blir gravid), kan man kräva det även om man går hos den vanliga?

Anonym (ledsen) skrev 2010-08-20 07:57:01 följande:

Igår var jag upp till gynakuten, fick för mig att jag kanske drog på en urin-infetion eller liknande.

Kom därifrån med goda nyheter, fick även se den lilla sprattla runt där inne med ett perfekt litet pickande hjärta, 2 armar, 2 ben och den va hela 3,5 cm stor Lill räkan! Iallafall så trodde doktorn att jag igår va i v10+2, så mitt Bf blir då istället 14/3, kan man få en bättre födelsedagspresent? (Jag fyller den 12/3 )

Åh, vad underbart!! Världens bästa födelsedagspresent!

beingboring: ja, här är verkligen slut-på-semester koma...

Jag vill också vara med på BIM-listor :( Jag har börjar fundera (grubblar för mycket) om den lilla, lilla blödningen (inte så mycket mer än färgad flytning) jag fick kan varit typ mens? Den kom relativt punktligt om man räknar skrapningen som senaste mens. Och att jag inte blödde så mycket pga utebliven ägglossning (har läst att man kan ha mens utan ÄL)? För om jag nu ska utgå från den färgade flytningen så borde jag ha BIM idag! Testade mig senast i fredags vlket ivisade neg... såklart...

Men nu är det alltså åtta veckor sedan skrapningen (det är hela TVÅ MÅNADER). Hur lång tid ska det behöva ta? Skulle bli så glad bara jag fick mens... behöver inte vara ett plus men så man ser att allt kommit igång igen. Jag hoppades att skulle gå ganska fort att få igång ÄL iom att jag är relativt ung (22).

Kanske ska våga mig på ett gravtest imorgon.... eller ska jag hålla mig...

• bomullshuve
    AAE skrev 2010-08-25 19:11:24 följande:

Åh, gud så skönt med en förstående barnmorska! I vilken stad går du på Mama mia? Vågar jag fråga vad din barnmorska heter...? Om du bor i stockholm. Skulle vara så himla skönt att få ett tidigt ultraljud (om jag nu blir gravid), kan man kräva det även om man går hos den vanliga?

Anonym (ledsen) skrev 2010-08-20 07:57:01 följande:

Igår var jag upp till gynakuten, fick för mig att jag kanske drog på en urin-infetion eller liknande.

Kom därifrån med goda nyheter, fick även se den lilla sprattla runt där inne med ett perfekt litet pickande hjärta, 2 armar, 2 ben och den va hela 3,5 cm stor Lill räkan! Iallafall så trodde doktorn att jag igår va i v10+2, så mitt Bf blir då istället 14/3, kan man få en bättre födelsedagspresent? (Jag fyller den 12/3 )

Åh, vad underbart!! Världens bästa födelsedagspresent!

beingboring: ja, här är verkligen slut-på-semester koma...

Jag vill också vara med på BIM-listor :( Jag har börjar fundera (grubblar för mycket) om den lilla, lilla blödningen (inte så mycket mer än färgad flytning) jag fick kan varit typ mens? Den kom relativt punktligt om man räknar skrapningen som senaste mens. Och att jag inte blödde så mycket pga utebliven ägglossning (har läst att man kan ha mens utan ÄL)? För om jag nu ska utgå från den färgade flytningen så borde jag ha BIM idag! Testade mig senast i fredags vlket ivisade neg... såklart...

Men nu är det alltså åtta veckor sedan skrapningen (det är hela TVÅ MÅNADER). Hur lång tid ska det behöva ta? Skulle bli så glad bara jag fick mens... behöver inte vara ett plus men så man ser att allt kommit igång igen. Jag hoppades att skulle gå ganska fort att få igång ÄL iom att jag är relativt ung (22).

Kanske ska våga mig på ett gravtest imorgon.... eller ska jag hålla mig...

Vi går på Mama Mia Söder (eller går och går, men ska i alla fall gå..har ju bara varit där en gång). BM hette Ulrika nånting.
    Om man haft missfall eller så innan så tror jag inte att så många BM skulle neka faktiskt. Jag vet inte om man har rätt att kräva, men jag tror inte de skulle neka om vi säger så...
  • Mamaobabba
    beingboring skrev 2010-08-25 16:50:06 följande:
    Jag har köpt stickor från Apoteket. Verkade lite bökigt med att hålla koll på om strecket är starkare än teststrecket. Är det för bökigt får jag väl köpa CB. Tror jag börjar testa efter 12 dagar eftersom jag normalt brukar ha en cykel på 28 dagar men var 5 dagar sen senaste mensen. Borde ju pricka in ÄL oavsett om cykeln är på 28 dagar eller 32 om jag har 7 stickor...

Sommarbebis, spännande spännande. Håller tummarna denna gång!

Mammaobabba, post-semester depression och efter sommar-koma det är inte att leka med det! Drömmer
    Jag köper mina ÄL-stickor på "billiga tester", och de funkar bra. Man brukar få dem redan 1 eller två dagar efter man beställt, så det är toppen!
    Hoppas du får lite bättre koll nu!

Å nej.. Jag har f*n helt skruvat på huvudet åt fel håll, just nu.
    Ingen koll alls. Hoppas att några dagar i NYC ska råda bot på det!!

Håller tummarna för dig, Muffe! Hur ska du klara av att hålla dig?
    Och själklart håller jag tummarna för dig också AAE!

Så kul att vi har så många plus nu! Hoppas att det ska bli allas vår tur snart! Mot plus.
Svar på tråden Missed abort