• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • bomullshuve
    Anonym (en till) skrev 2010-04-28 14:44:18 följande:
    hej, jag har läst en bit i "er" tråd, är inte lika långt kommen i processen som ni men är helt inställd på att försöka på nytt så fort det går. Fick igår besked om att den lille inte var ok, inga synliga hjärtljud och var för liten (motsvarade v 8+1-3), enligt beräkning skulle jag varit i v 11. ska på ny koll på måndag på sjukhuset hos en läkare, var hos BM igår, för att kolla igen, så de inte bara sett fel, men det tror jag inte, känns inte så... kommer väl diskutera piller/vänta/skrapning då med gissar jag... Var väldigt ledsen igår och kände mig helt lurad, börjar kännas bättre idag, men gissar att det blir illa igen när det är dags för det där inne att komma ut, usch vad hemskt det låter, det där inne, som tills igår var vår lilla ögonsten och stora dröm... kramar till er alla och lycka till med framtiden!
    Vi förstår precis vad du menar med att känna sig lurad. Jag hoppas du får ett bra bemötande av sjukvården och att det går så smidigt som möjligt efter omständigheterna. Välkommen till tråden, även om det egentligen inte är speciellt kul att höra till denna tråd.
  • Anonym (en till)

tack för stödet! håller med om att det inte är så kul att höra hit, men samtidigt väldigt skönt att det finns sådana här forum och trådar, man känner sig väldigt ensam.

jag mår efter omständigheterna ganska bra nu men det är jobbigt att vänta. Försökte få en tid innan helgen men det var helt fullt, så så länge det inte blir akut får jag vänta till måndag. men kvinnan i telefonen var jättenoga med att poängtera att är det nått så fick jag komma in direkt, och det känns skönt. än så länge känner jag inte av något som kan indikera avslut på det hela...

ha en skön helg!

• Anonym (Ledsen)

Jag (TS) har nyss plussat!! 9 veckor efter den senaste skrapningen.... ber till gud att det går bra denna gång! Lite komplicerat då jag ej haft någon mens emellanåt så jag vet inte hur långt gången jag är. Gjorde dock gravtest för 2 veckor sedan då var det negativt.... och haft en blödning emellan. Ska inte ta ut något i förskott denna gång...

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-04-30 12:19:57 följande:
    Jag (TS) har nyss plussat!! 9 veckor efter den senaste skrapningen.... ber till gud att det går bra denna gång! Lite komplicerat då jag ej haft någon mens emellanåt så jag vet inte hur långt gången jag är. Gjorde dock gravtest för 2 veckor sedan då var det negativt.... och haft en blödning emellan. Ska inte ta ut något i förskott denna gång...
    åÅååå GRATTIS hoppas hoppas hoppas att det är din/eran tur nu!!!

Kram
  • Anonym (en till)

Härligt att höra, håller tummarna för dig! Kram

• bomullshuve
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-04-30 12:19:57 följande:
    Åh äntligen det jag väntat på så länge, lite positiva händelser i tråden!! Grattis TS!!!!
    Jag tänkte ta ett test imorgon bitti, dagen innan BIM. Hål tummarna för mig med...
  • sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-04-30 22:08:08 följande:
    Åh äntligen det jag väntat på så länge, lite positiva händelser i tråden!! Grattis TS!!!!Jag tänkte ta ett test imorgon bitti, dagen innan BIM. Hål tummarna för mig med...
    Grattsi till dig TS!! Du kan ju köpa ett sånt här digitalttest CB och testa med där står det ju hur länge du varit gravid på ett ungefär iaf. Jag hoppas verkigen att det går vägen för dig. Vill självklart att du håller oss uppdaterade

Håller tummarna för dig idag bomullshuve, hoppas verkligen att det blir ett plus för dig med och att det sedan kan bli ett plus för mig i slutet av månaden.

Är det nån av er som vet om antibiotika minskar ens chanser att bli gravid? Jag går på en lång kur med Dalacin då jag ska operera mig framöver och inte får ha nån akne på bröstkorgen (som jag fått nu efter MA). Vill verkligen inte att det ska påverka mina chanser.

Kramar påer
  • Anonym (Ledsen)

Ja, jag ska hålla er uppdaterade. Vågar inte hoppas bara.....

Jag tog faktiskt ett sådant test imorse å då stod det gravid 3+.... 
    så jag funderar nu på hur länge jag varit gravid, därför att för 3 veckor sedan tog jag ju ett test som var negativt... fattar ingenting jag. 
  • Anonym (vill också)

Jaaaaa!
    DET TOG SIG FÖR OSS MED!
    Fick ett fint sträck idag.

Grattis ni som fått +, hoppas ni andra får också + snart och att vi alla får behålla våra små miraklen!

• Anonym (en till)

Grattis till alla plus, skönt att höra att det kan gå rätt så fort efter tråkigheter. Själv har jag en lite tung dag idag, men jag är ju långt efter er i processen.

Har fortfarande en ytte pytte strimma hopp om att BM såg fel, vill inte att det ska va så här... känns så overkligt eftersom den fortfarande är kvar där inne...

Svar på tråden Missed abort