• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • bomullshuve
    Anonym (ledsen) skrev 2010-05-04 07:07:25 följande:
    det borde du väll för gudsskull.... vad är dem annars till för?
    Jag håller med!!!
  • bomullshuve

Jag testade lika svagt denna morgonen, dvs näst in till oläsbart... men ingen tant i sikte än. Bim var igår så jag håller hoppet uppe lite till... Köper nog nya test idag, men väntar nog någon dag...

• Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-05-04 07:19:48 följande:
    Jag testade lika svagt denna morgonen, dvs näst in till oläsbart... men ingen tant i sikte än. Bim var igår så jag håller hoppet uppe lite till... Köper nog nya test idag, men väntar nog någon dag...
    du har inte lust att fotta och lägga ut bild, så kan vi ju se om vi ser ett plus eller så... men det låter ju som om det kan vara nått på g....hoppas!
  • Anonym (Ledsen)

jag håller tummarna för dig bommulshuve!!
    Och får tillägga att du (och ni andra såklart) varit otroligt stöttande i denna tråden.

• Anonym (en till)

tack för att ni delar med er av era erfarenheter. Jag känner att jag känns skönt att va på sjukhuset, har blivit lovad eget rum och vill ha tillgång till hjälp och smärtstillande vid behov. Fick Mifegynen idag så nu är det igång, känns skönt i det ledsamma, att få bli klar med det här.

Håller tummarna för er andra och era test!!!! heja på plus! hoppas hoppas!

hur tycker ni det känns inför nya graviditeter, känns som att man kommer vara så himla orolig, även om det är en ny och inte har någon samband med tidigare missfall bla bla bla och vad alla säger så tycker jag själv att det känns jätteoroligt att försöka igen, man vill ju inte behöva gå igenom det här igen, för det är för jävligt (men det vet ni ju allihopa...)

• Anonym (ledsen)
    Anonym (en till) skrev 2010-05-04 10:46:24 följande:
    tack för att ni delar med er av era erfarenheter. Jag känner att jag känns skönt att va på sjukhuset, har blivit lovad eget rum och vill ha tillgång till hjälp och smärtstillande vid behov. Fick Mifegynen idag så nu är det igång, känns skönt i det ledsamma, att få bli klar med det här.Håller tummarna för er andra och era test!!!! heja på plus! hoppas hoppas!hur tycker ni det känns inför nya graviditeter, känns som att man kommer vara så himla orolig, även om det är en ny och inte har någon samband med tidigare missfall bla bla bla och vad alla säger så tycker jag själv att det känns jätteoroligt att försöka igen, man vill ju inte behöva gå igenom det här igen, för det är för jävligt (men det vet ni ju allihopa...)
    jag försöker att inte tänka så mycket på det men om man lyckas bli gravid igen så klart man kommer vara jätte orolig. Dock så är det ju så med livet i det mesta... man vet aldrig hur det slutar eller vilken väg det väljer... skit jobbigt!

Hoppas det går så smidigt och lätt som möjligt för dig.

KRAM
  • Anonym (en till)

Det är väl det som gör det jobbigt, och fantastiskt också egentligen, att man inte kan göra någonting alls åt det, inte bestämma, styra, veta, fixa etc utan måste överlåta det helt åt livet, kroppen, ödet, högre makter, whatever man nu tror på m.m. att bestämma åt en och sen är det bara att hänga med i svängarna...

tack för supporten, känns skönt och som att den behövs
    kram tillbaka

• sommarbebis 2010

Jag har precis fått slut på min mens (Den andra efter MA v20 och skrapning) och nu blir dte till att arbeta i sovrummet för att försöka lyckas den här gången. Vill ju så gärna bli gravid igen, jag vet att det aldrig kommer ersätta Stella och Thilde men jag vill så gärna ha barn nu. Saknaden av magen blir bara värre för varje motgång man får, ville verkligen inte ha den här mensen. Blir så orolig att det ska vara mig det är fel på Vet inte när man ska ge upp elle rhur länge man ska våga hoppas och kämpa. Har ingen toppendag idag tyvärr...

Håller tummarna för dig bomullshuve!

Å TS jag hoppas verkligen du är gravid och att det inte är några fel eller missfall.

Många styrkekramar till er alla

• bomullshuve
    Anonym (en till) skrev 2010-05-04 10:46:24 följande:
    tack för att ni delar med er av era erfarenheter. Jag känner att jag känns skönt att va på sjukhuset, har blivit lovad eget rum och vill ha tillgång till hjälp och smärtstillande vid behov. Fick Mifegynen idag så nu är det igång, känns skönt i det ledsamma, att få bli klar med det här. Håller tummarna för er andra och era test!!!! heja på plus! hoppas hoppas! hur tycker ni det känns inför nya graviditeter, känns som att man kommer vara så himla orolig, även om det är en ny och inte har någon samband med tidigare missfall bla bla bla och vad alla säger så tycker jag själv att det känns jätteoroligt att försöka igen, man vill ju inte behöva gå igenom det här igen, för det är för jävligt (men det vet ni ju allihopa...)
    Jag känner att jag vill nog ha ett tidigt UL i alla fall, för att få veta att det finns nått där. Eftersom jag fick MA nästan i vecka 14 och det konstaterades att min graviditet var ofosterlig så kommer jag kräva att få se om det över huvud taget finns nått... Det känns ganska sugigt att ha varit gravid så länge för ingenting lixom... Annars försöker jag inte tänka så mycket på det... försöker...
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-05-04 19:32:57 följande:
    Jag har precis fått slut på min mens (Den andra efter MA v20 och skrapning) och nu blir dte till att arbeta i sovrummet för att försöka lyckas den här gången. Vill ju så gärna bli gravid igen, jag vet att det aldrig kommer ersätta Stella och Thilde men jag vill så gärna ha barn nu. Saknaden av magen blir bara värre för varje motgång man får, ville verkligen inte ha den här mensen. Blir så orolig att det ska vara mig det är fel på Vet inte när man ska ge upp elle rhur länge man ska våga hoppas och kämpa. Har ingen toppendag idag tyvärr... Håller tummarna för dig bomullshuve! Å TS jag hoppas verkligen du är gravid och att det inte är några fel eller missfall. Många styrkekramar till er alla
    Usch, så sent är ju fruktansvärt... jag förstår att det måste vara fruktansvärt. Jag känner flera som ska ha barn runt den tiden när vi skulle haft och det blir bara jobbigare och jobbigare att se dem knata runt med sina magar...
Svar på tråden Missed abort