• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (ledsen)

Min mens lyser fortfarande med sin frånvaro och jag vågar inte riktigt ta reda på hur det ligger till än för jag orkar inte bli besviken vilket jag blir även om jag försöker intala mig att jag säklerligen inte är gravid utan det bara är hjärnspöken och önskan av att så ska vara fallet som gör att mensen inte riktigt kommigt igång än.

Jag hade ma 13-14/2 blödde mer eller mindre 1½v efter men sedan inget mer.....
    När fick ni era första menser efter?

• maria204
    Anonym (ledsen) skrev 2010-03-23 10:15:44 följande:
    Min mens lyser fortfarande med sin frånvaro och jag vågar inte riktigt ta reda på hur det ligger till än för jag orkar inte bli besviken vilket jag blir även om jag försöker intala mig att jag säklerligen inte är gravid utan det bara är hjärnspöken och önskan av att så ska vara fallet som gör att mensen inte riktigt kommigt igång än.Jag hade ma 13-14/2 blödde mer eller mindre 1½v efter men sedan inget mer.....När fick ni era första menser efter?
    Jag fick min 30 dagar efter min skrapning. 4-6 veckor efter ett missfall sa min läkare var normalt. Det kan säkert ta längre tid utan att du behöver oroa dig.
  • Anonym (ledsen)
    maria204 skrev 2010-03-23 18:14:38 följande:
    Jag fick min 30 dagar efter min skrapning. 4-6 veckor efter ett missfall sa min läkare var normalt. Det kan säkert ta längre tid utan att du behöver oroa dig.
    jag hoppas ju lite på att den kanske inte ska dyka upp alls.....
    har haft lite mens-känslor i en vecka nu men änsålänge så har den inte dykt upp... avvaktar lite till innan jag gör ett test...
  • bomullshuve

Hur det går och hur det går, det är ju lite svårt att veta...
    Jag tänkte inte köra på ÄL-test, men så fick jag några av en vän som inte behöver dem längre. Så jag testade. Igår gav det utslag... Vi hoppas att det i sin tur ger utslag på nästa typ av sticka...

• Anonym (ledsen)

nu kom mensen....
    det är väll bra, nu är det bara att köra på. men lite besviken blir man allt.....

• Anonym (MA v18+4(17))

Jag slutade ju blöda förra veckan men ikväll så började jag blöda igen efter att vi hade sex, kan det hänga ihop? ör inte kan det väl vara mensen efter 2½ vecka efter skrapning?

Anonym (ledsen), Jag förstår att du blev lite besviken det kommer jag också bli varje gång jag får mens nu... Håller tummarna nu att du inte får nån mer mens i år

Bomullshuve, Jag hoppas att ni får ett plus på stickan här framöver och att allt går vägen

• Anonym (ledsen)
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-24 21:49:29 följande:
    Jag slutade ju blöda förra veckan men ikväll så började jag blöda igen efter att vi hade sex, kan det hänga ihop? ör inte kan det väl vara mensen efter 2½ vecka efter skrapning?Anonym (ledsen), Jag förstår att du blev lite besviken det kommer jag också bli varje gång jag får mens nu... Håller tummarna nu att du inte får nån mer mens i år Bomullshuve, Jag hoppas att ni får ett plus på stickan här framöver och att allt går vägen
    och jag för dig! Hoppas vi snart får följas åt i andra syften än just i denna tråd
    Blödningen ikväll kan absolut ha och göra med sexandet....

kram!
  • Anonym (MA v18+4(17))
    Anonym (ledsen) skrev 2010-03-25 07:16:32 följande:
    och jag för dig! Hoppas vi snart får följas åt i andra syften än just i denna tråd Blödningen ikväll kan absolut ha och göra med sexandet....kram!
    Vad skönt, då hoppas vi att det inte blir så varje gång man ska sexa, men det är skönt att veta att det inte är farligt, nästan som att bli av med oskulden om och om igen

Ja viss vore det härligt att kunna följas åt genom gladare tider, samtidigt som man förstår varandras oro, för jag vet att jag kommer gå som på nålar under hela graviditeten om jag blir gravid igen...

Kram!
  • Anonym (??)

Men är ni inte rädda för att få en infektion när ni har sex så tidigt efter missfall?? Min läkare sa att minst 4 veckor ska man vänta med att ha oskyddat samlag för att just inte få någon infektion, liksom inte bada eller använda tampong..

• Anonym (MA v18+4(17))

Min läkare sa att det var risk för infektion så länge man blödde bara sen så var det inga problem längre, fick ju dock en misstänkt infektion iaf så jag har gått på två olika antibiotikakurer, men han sa att eftersom jag inte blödde längre så var det fritt fram att ha det trevligt i sovrummet som han uttryckte sig...

Svar på tråden Missed abort