• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Nu är jag hel
    bomullshuve skrev 2010-05-04 20:04:58 följande:
    Jag känner att jag vill nog ha ett tidigt UL i alla fall, för att få veta att det finns nått där. Eftersom jag fick MA nästan i vecka 14 och det konstaterades att min graviditet var ofosterlig så kommer jag kräva att få se om det över huvud taget finns nått... Det känns ganska sugigt att ha varit gravid så länge för ingenting lixom... Annars försöker jag inte tänka så mycket på det... försöker...

Håller med dig att du ska göra ett tidigt UL, inget kul att gå och undra, det tar på psyket.

Min bebis dog i vecka 13, och jag kommer att vara väldigt rädd nästa gång jag blir gravid.

Nu har jag äntligen fått min mens, så snart sätter vi igång igen..

♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
  • Anonym (ledsen)

Hur har det gått, bomullshuve???

• Anonym (Ledsen)

Jag ska få komma in om en vecka till gyn och kolla. Men nu är jag tvärsäker på att det var missfall jag fick. Har inga gravsymptom alls, inte ens ömmande i brösten. Så jag räknar med att jag inte är gravid längre, men ska in ändå bara för att kolla så att det inte är någon infektion eller liknande.... SUCK! Plusset varade ju inte länge :(
    Hoppas att det går bättre för dig bommullshuve.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-05 11:21:58 följande:
    Jag ska få komma in om en vecka till gyn och kolla. Men nu är jag tvärsäker på att det var missfall jag fick. Har inga gravsymptom alls, inte ens ömmande i brösten. Så jag räknar med att jag inte är gravid längre, men ska in ändå bara för att kolla så att det inte är någon infektion eller liknande.... SUCK! Plusset varade ju inte länge :(Hoppas att det går bättre för dig bommullshuve.

styrke kramar till dig... ibland vet man inte vad man ska skriva då alla ord känns fjuttiga...
  • bomullshuve

Va konstigt det är ibland. Nu kan jag inte citera helt plötsligt...

Till TS:
    Usch va trist, men jag håller hoppet uppe för dig ett tag till faktiskt...

Efter att ha testat två spöktest så har jag idag köpt nya test. Ett digitalt (för att undvika spökstreck) och ett vanligt. Jag tänkte dock vänta tills helgen, eller kanske fredag med att testa... Jag verkar ju vara en låghormonare, så jag vill inte och tycker det känns onödigt att testa för tidigt igen.... eller, för tidigt och för tidigt... men ni fattar...

• sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-05-05 18:44:26 följande:
    Va konstigt det är ibland. Nu kan jag inte citera helt plötsligt... Till TS: Usch va trist, men jag håller hoppet uppe för dig ett tag till faktiskt... Efter att ha testat två spöktest så har jag idag köpt nya test. Ett digitalt (för att undvika spökstreck) och ett vanligt. Jag tänkte dock vänta tills helgen, eller kanske fredag med att testa... Jag verkar ju vara en låghormonare, så jag vill inte och tycker det känns onödigt att testa för tidigt igen.... eller, för tidigt och för tidigt... men ni fattar...
    Jag hoppas att det digitala testet visar att du är gravid och jag hoppas verkligen att det går bra den här gången. Min BM har lovat mig tidigare och fler UL om jag lyckas bli gravid igen. Mina flickor dog i slutet av grav.v 17 det upptäcktes i v19 och jag födde dom i v20 så man kommer ju helt klart att vara orolig och nojig fram tills man åtminstone kommit till v25 eller nåt.

TS jag hoppas verkligen du har fel och att du är gravid, men jag tror att man förbereder sig mentalt på det värsta då man inte klarar av ett magplask till...

Styrkekramar
  • Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-05-06 06:21:33 följande:
    Tjejer! Jag tog ett digitalt test imorse. Det står att jag är gravid. Wihooo!
    JIPPIE!!!!!!!
    {#lang_emotions_flower}
    GRATTIS!!!!!!
  • sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-05-06 06:21:33 följande:
    Tjejer! Jag tog ett digitalt test imorse. Det står att jag är gravid. Wihooo!
    GRATTIS tjejen!
    Hur långt gången är du då?
    Vad glad jag blir för din skull, hoppas verkligen att jag kan bli gravid nu också, oroar mig dock lite då min sambo ska iväg med jobbet den här helgen och jag tror att jag har ÄL då men det får bli mycket sexa innan han åker och när han kommer hem
Svar på tråden Missed abort