• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • bomullshuve

Åh vad roligt för er!!! Jag fick ett minus igår men har räknat fel på en dag och har bim på måndag... än har jag lite lite lite hopp....

• Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-05-02 09:04:05 följande:
    Åh vad roligt för er!!! Jag fick ett minus igår men har räknat fel på en dag och har bim på måndag... än har jag lite lite lite hopp....
    *kram*

hoppas det tar sig nu....
  • Anonym (en till)

BM hade helt rätt, varit på läkarbesök och ska nu dit imorgon igen för att få tablett nr ett och sen igen på torsdag för Cytotecbehandling, sen ska jag stanna på avdelning under dagen sägs det. De tyckte tydligen att medicinsk behandling var bäst, så får väl tro att de vet vad de pratar om... men ser verkligen inte fram emot det... ni andra har ni haft man/sambo/vän med er eller varit ensamma? känns som att jag inte vill ligga där själv samtidigt som jag vill det...

• Anonym (ledsen)
    Anonym (en till) skrev 2010-05-03 14:07:10 följande:
    BM hade helt rätt, varit på läkarbesök och ska nu dit imorgon igen för att få tablett nr ett och sen igen på torsdag för Cytotecbehandling, sen ska jag stanna på avdelning under dagen sägs det. De tyckte tydligen att medicinsk behandling var bäst, så får väl tro att de vet vad de pratar om... men ser verkligen inte fram emot det... ni andra har ni haft man/sambo/vän med er eller varit ensamma? känns som att jag inte vill ligga där själv samtidigt som jag vill det...
    jag fick göra min "behandling" hemma hade ett MA i början av feb jag var då i v 13-14 men fostret hade stannat upp i v 9....
  • Anonym (gjort abort)
    Anonym (en till) skrev 2010-05-03 14:07:10 följande:
    jag var själv på sjukhuset på när jag gjorde abort.Det gick kanon.blödde knappt inget och smärtan var inte så farlig som jag föreställt mig.Som mensvärk fast starkare kan man säga.Jag låg där och hade det rätt bra,ringde på klockan för smärtstillande och och låg och tittade på tv länge.Sedan fick jag middag och fika innan jag åkte hem.
    Hade jag vetat hur det känts innan så hade jag gjort hemabort,fast kändes skönt att hjälp till hands.
  • bomullshuve

min mens har inte visat sig än, den brukar vara vääääldigt punktlig... kan man ha lite hopp än?? Ska jag våga testa nu? eller ska jag hålla mig till imorgon bitti??

• Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-05-03 18:50:44 följande:
    min mens har inte visat sig än, den brukar vara vääääldigt punktlig... kan man ha lite hopp än?? Ska jag våga testa nu? eller ska jag hålla mig till imorgon bitti??
    Testa nuuuu....bättre att veta än att inte veta!!!
    *håller tummar och tår för ett {#lang_emotions_plus}*
  • bomullshuve

Jag testade! Det kom upp ett negativt streck ganska snabbt, men nu tycker jag mig kunna ana ett svagt streck som bildar plus... Är det ett spökstreck? Inbillar jag mig. Jag vet inte, får nog bli ett nytt test imorgon bitti med morgonurin...

• Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-05-03 19:10:42 följande:
    Jag testade! Det kom upp ett negativt streck ganska snabbt, men nu tycker jag mig kunna ana ett svagt streck som bildar plus... Är det ett spökstreck? Inbillar jag mig. Jag vet inte, får nog bli ett nytt test imorgon bitti med morgonurin...
    Då kan det mycket väll vara ett litet "segare" plus som kommer bli starkare.
    *jag håller tummarna och hoppas hoppas hoppas*
Svar på tråden Missed abort