• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (??)
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-26 22:09:55 följande:
    Min läkare sa att det var risk för infektion så länge man blödde bara sen så var det inga problem längre, fick ju dock en misstänkt infektion iaf så jag har gått på två olika antibiotikakurer, men han sa att eftersom jag inte blödde längre så var det fritt fram att ha det trevligt i sovrummet som han uttryckte sig...
    Ok, men i det informations blad jag fick står det också att minst en vecka efter blödningen har slutat ska man inte ha sex, tampong eller bada.
    Jag vågar nog inte ha sex förräns det verkligen verkar vara bra, vill ju inte ha en infektion, vill ju bli gravid igen så fort som möjligt.
  • Anonym (MA v18+4(17))
    Anonym (??) skrev 2010-03-27 10:36:57 följande:
    Ok, men i det informations blad jag fick står det också att minst en vecka efter blödningen har slutat ska man inte ha sex, tampong eller bada.Jag vågar nog inte ha sex förräns det verkligen verkar vara bra, vill ju inte ha en infektion, vill ju bli gravid igen så fort som möjligt.
    Anledningen till varför han sa så var väl för att han såg att allt var bra på UL han gjorde och då hade jag inte blödit på några dagar, förutom att jag hade / har flytningar med lite blod i och nu så har jag små blödningar t o fr men jag tycker att jag borde kunna lite på läkaren då han är överläkare, men gör det som känns bäst för dig...

Lycka till!
  • Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-04-05 11:37:21 följande:
    Idag kom mensen. Det var inte speciellt upplyftande... *Suck*

*Kram*
    Jag försöker att lista ut när det är dags för ägglossningen...
    på onsdag är det 2veckor sedan mensens första dag och jag tror mig "veta" att jag har lite längre sykel"
  • Anonym (MA v18+4(17))
    bomullshuve skrev 2010-04-05 11:37:21 följande:
    Idag kom mensen. Det var inte speciellt upplyftande... *Suck*
    Jag fick min 1 april, som ett riktigt aprilskämt, dock inte roligt, ska väl försöka räkna ut när det är dags för ÄL, men jag har aldrig funderat på sånt frut så jag har verkligen noll koll..
    Anonym (ledsen) skrev 2010-04-05 19:58:40 följande:
    *Kram*Jag försöker att lista ut när det är dags för ägglossningen...på onsdag är det 2veckor sedan mensens första dag och jag tror mig "veta" att jag har lite längre sykel"
    Kommer du använda dig av ÄL-test? Lycka till iaf!

Kramar till er
  • muppmamman

Fick oxå min mens 1 april....trodde inte att jag skulle bli så deppig som jag blev. Var första riktiga mensen efter missfallet och det ultimata beviset på att jag verkligen inte är gravid längre!

Trist men det är väl bara att kämpa på!!

• Anonym (ledsen)
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-04-05 23:18:22 följande:
    Jag fick min 1 april, som ett riktigt aprilskämt, dock inte roligt, ska väl försöka räkna ut när det är dags för ÄL, men jag har aldrig funderat på sånt frut så jag har verkligen noll koll.. Kommer du använda dig av ÄL-test? Lycka till iaf!Kramar till er
    nej jag kommer inte använda ÄL. Har ju lyckats bli gravid 2ggr.. Nu 2:a gången tog kanske 2-3månader efter det att vi sagt att vi skulle "köra på"
    Så jag hoppas att det funkar igen....
  • Anonym (MA v18+4(17))

Min karl har köpt ÄL-test men vi får väl se om vi använder dom eller ej. Vill inte att sexet bara ska handla om att vi ska producera ett barn utan det är ju så mycket mer än det...

• bomullshuve

Jag var ganska säker på att mensen skulle komma den här månaden då det var lite svårt att få till det kring äl just den här gången.. Jag var med andra ord inställd på det, ändå blev jag vääääldigt besviken när den kom...

Jag har några äl stickor som jag fått av en vän, de kommer jag nog använda... men det verkar som att min kropp följer familjelivs äluträkning exakt... Min mens kommer på exakt dag 28 osv...
    Det enda som kändes positivt med att mensen nu kom, är att då kan man i alla fall räkna när äl är... och då ni!

• Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-04-06 18:30:19 följande:
    Jag var ganska säker på att mensen skulle komma den här månaden då det var lite svårt att få till det kring äl just den här gången.. Jag var med andra ord inställd på det, ändå blev jag vääääldigt besviken när den kom... Jag har några äl stickor som jag fått av en vän, de kommer jag nog använda... men det verkar som att min kropp följer familjelivs äluträkning exakt... Min mens kommer på exakt dag 28 osv... Det enda som kändes positivt med att mensen nu kom, är att då kan man i alla fall räkna när äl är... och då ni!
    kör så det ryker!
Svar på tråden Missed abort