• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-04-22 18:39:15 följande:
    Hoppas att det ger resultat den här gången... Jag själv var ju och träffa min gamla BM idag och fick göra ett grav-test (urinprov), det visade inget men jag har ju inte BIM förrän den 28:e, så hon skickade med mig ett test hem plus att jag har två hemma. Så åvi tänkte testa på lördagmorgon och på måndagmorgon medan killen fortfarande är hemma, känns som man kan slösa lite när man har tre test
    Ja det kan man... Jag har ett test kvar sedan förra grav, då jag köpte dubbelförpackning... men jag är lite snål med det så jag väntar till BIM dagen eller kanske nån dag mer... vi får se...
  • sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-04-23 07:43:28 följande:
    Ja det kan man... Jag har ett test kvar sedan förra grav, då jag köpte dubbelförpackning... men jag är lite snål med det så jag väntar till BIM dagen eller kanske nån dag mer... vi får se...
    Fick min mens imorse Jag tog det hårdare än jag trodde att jag skulle göra. Ville ju så gärna bli gravid igen, tänk om det blir jätte svårt att lyckas igen...
    Hoppas att det går bättre för er..

Kramar
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-04-27 11:16:56 följande:
    Fick min mens imorse Jag tog det hårdare än jag trodde att jag skulle göra. Ville ju så gärna bli gravid igen, tänk om det blir jätte svårt att lyckas igen... Hoppas att det går bättre för er.. Kramar
    Nä vad tråkigt att höra... Jag vet känslan precis då jag upplevde att det slog hårt förra månaden, fast jag inte trodde det då jag kände mig förberedd. På söndag har jag BIM, och den senaste veckan har gått SÅÅÅ långsamt...
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-04-27 11:16:56 följande:
    Fick min mens imorse Jag tog det hårdare än jag trodde att jag skulle göra. Ville ju så gärna bli gravid igen, tänk om det blir jätte svårt att lyckas igen... Hoppas att det går bättre för er.. Kramar
    Nä vad tråkigt att höra... Jag vet känslan precis då jag upplevde att det slog hårt förra månaden, fast jag inte trodde det då jag kände mig förberedd. På söndag har jag BIM, och den senaste veckan har gått SÅÅÅ långsamt...
  • sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-04-27 20:10:59 följande:
    Håller verkligen tummarna för dig och att det ska bli ett plus på stickan...
    Vet inte vadd det beror på att det inte gav resultat den här gången, kan det bero på att man var så fokuserad på att man ville det eller?
    Sist blev jag ju gravid när jag gick på p-piller och slarvat lite och nu när jag verkligen vill så blir jag inte gravid Var dock första ÄL efter missfallet, men jag är så rädd att jag inte ska kunna bli gravid igen. Att jag på nåt sätt har sumpat min chans...

Håll mig uppdaterad om hur det går och jag håller som sagt tummarna för dig.

Kramar
  • Anonym (ledsen)

jag är lite förvirrad.
    Jag testaden neggativt på min BIM förra onsdagen. Men jag har fortfarande inte fått någon mens... har inte velat ta något mer grav test då jag faktiskt blev ruggigt besviken i onsdags fast än jag liksom intalat mig att det inte skulle bli ett {#lang_emotions_plus} utan ett {#lang_emotions_minus}

• sommarbebis 2010
    Anonym (ledsen) skrev 2010-04-28 09:32:39 följande:
    jag är lite förvirrad.Jag testaden neggativt på min BIM förra onsdagen. Men jag har fortfarande inte fått någon mens... har inte velat ta något mer grav test då jag faktiskt blev ruggigt besviken i onsdags fast än jag liksom intalat mig att det inte skulle bli ett  utan ett
    Men jag skulle nog ta ett test till nu iaf bara så man vet. Är det ffortfarande negativt så skulle jag kontakta KK.
    Jag håller dock tummarna för att det är ett +
  • Anonym (en till)

hej, jag har läst en bit i "er" tråd, är inte lika långt kommen i processen som ni men är helt inställd på att försöka på nytt så fort det går. Fick igår besked om att den lille inte var ok, inga synliga hjärtljud och var för liten (motsvarade v 8+1-3), enligt beräkning skulle jag varit i v 11. ska på ny koll på måndag på sjukhuset hos en läkare, var hos BM igår, för att kolla igen, så de inte bara sett fel, men det tror jag inte, känns inte så... kommer väl diskutera piller/vänta/skrapning då med gissar jag... Var väldigt ledsen igår och kände mig helt lurad, börjar kännas bättre idag, men gissar att det blir illa igen när det är dags för det där inne att komma ut, usch vad hemskt det låter, det där inne, som tills igår var vår lilla ögonsten och stora dröm... kramar till er alla och lycka till med framtiden!

• sommarbebis 2010
    Anonym (en till) skrev 2010-04-28 14:44:18 följande:
    hej, jag har läst en bit i "er" tråd, är inte lika långt kommen i processen som ni men är helt inställd på att försöka på nytt så fort det går. Fick igår besked om att den lille inte var ok, inga synliga hjärtljud och var för liten (motsvarade v 8+1-3), enligt beräkning skulle jag varit i v 11. ska på ny koll på måndag på sjukhuset hos en läkare, var hos BM igår, för att kolla igen, så de inte bara sett fel, men det tror jag inte, känns inte så... kommer väl diskutera piller/vänta/skrapning då med gissar jag... Var väldigt ledsen igår och kände mig helt lurad, börjar kännas bättre idag, men gissar att det blir illa igen när det är dags för det där inne att komma ut, usch vad hemskt det låter, det där inne, som tills igår var vår lilla ögonsten och stora dröm... kramar till er alla och lycka till med framtiden!
    Jag hoppas att allt kommer gå smidigt med att avsluta graviditeten. Jag hoppas även att du har stöd runtomkring dig. Vi finns här för dig och jag hoppas att vi alla här kommer bli gravida snart igen Fick ju tyvärr min mens igår men det blir till att ta nya tagi igen.

*styrkekramar*
Svar på tråden Missed abort