• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (Ledsen)

ja jag har testat ju... 2 tester där båda var positiva. men jag har lärt mig att ett positivt sätt inte behöver betyda något bra. Jag blödde ju för 2 veckor sedan ganska mycket. Jag tror att jag fick ett missfall då och att jag har graviditetshormonet kvar i kroppen och att det är därför jag testar positivt...

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-03 20:17:38 följande:
    ja jag har testat ju... 2 tester där båda var positiva. men jag har lärt mig att ett positivt sätt inte behöver betyda något bra. Jag blödde ju för 2 veckor sedan ganska mycket. Jag tror att jag fick ett missfall då och att jag har graviditetshormonet kvar i kroppen och att det är därför jag testar positivt...
    ....men blöda kan man ju göra, och allt kan gå bra ändå. Det va ingen nidblödning då? Den kan ju vara rättså riklig.... hoppas hoppas att det går bra för Er!
  • Anonym (Ledsen)

hm jag vet inte alls jag... jag trodde att jag fick mens (har inte fått mens efter mina skrapningar ännu) och blödde ganska mycket en dag sedan slutade det... detta var för ca 2 veckor sedan.
    å nu står det på graviditetstestet att jag är i vecka 3+. alltså att det gått över 3 veckor. mycket konstigt detta :(... vad tror ni? antagligen missfall va...?
    vet ej heller när man kan boka tid eftersom jag inte har någon aning om vilken vecka jag är i /skulle varit i....

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-03 20:29:24 följande:
    hm jag vet inte alls jag... jag trodde att jag fick mens (har inte fått mens efter mina skrapningar ännu) och blödde ganska mycket en dag sedan slutade det... detta var för ca 2 veckor sedan. å nu står det på graviditetstestet att jag är i vecka 3+. alltså att det gått över 3 veckor. mycket konstigt detta :(... vad tror ni? antagligen missfall va...?vet ej heller när man kan boka tid eftersom jag inte har någon aning om vilken vecka jag är i /skulle varit i....
    men har man verkligen så mycket grav-hormoner i upplopp att dem inte försvinner så här tidigt i grav? jag tror på nidblödning för det sker oftast ca 1vecka (+ -) efter ägglossning/befrukting.... jag tycker du ska söka vård så får dem kika på dig....
    skönare att veta.
  • Anonym (Ledsen)

ja men jag ska nog göra det... men du vet du var jag ska ringa nånstans då? :) kan ju ej ringa gynakuten antar jag...

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-03 20:46:32 följande:
    ja men jag ska nog göra det... men du vet du var jag ska ringa nånstans då? :) kan ju ej ringa gynakuten antar jag...
    varför inte? Mvc då? men känns som ett jobb för gynakuten absolut
  • Anonym (Ledsen)

okay men då ska jag ringa dit och be om tid. tack för hjälpen :)

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-03 21:02:28 följande:
    okay men då ska jag ringa dit och be om tid. tack för hjälpen :)
    gör så... medela gärna hur det går ! Jag håller tummarna tills dess....kram!
  • Anonym (Ledsen)

jag ringde gynakuten men hon sa att jag skulle ringa igen imorgon så skulle jag få prata med någon om jag skulle få komma dit eller ej....

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-03 21:35:54 följande:
    jag ringde gynakuten men hon sa att jag skulle ringa igen imorgon så skulle jag få prata med någon om jag skulle få komma dit eller ej....
    det borde du väll för gudsskull.... vad är dem annars till för?
Svar på tråden Missed abort