• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • bomullshuve

Började blöda idag. Åkte in. På sjukan säger hon att testerna är negativa och att jag inte är gravid. Hon säger att det är min mens som kommit. Jag tror på tidigt missfall eftersom jag gjort positiva test hemma...

• sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-05-09 11:19:34 följande:
    Började blöda idag. Åkte in. På sjukan säger hon att testerna är negativa och att jag inte är gravid. Hon säger att det är min mens som kommit. Jag tror på tidigt missfall eftersom jag gjort positiva test hemma...
    Nej vad tråkigt! Det blir lite som "uppsom en sol och ner som en pannkaka" eller vad man säger. Är verkligen ledsen för din skull, men vi får försöka ta nya tag tillsammans och peppa varandra.

*styrkekramar*
  • Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-05-09 11:19:34 följande:

*KRAM*
  • Anonym (Ledsen)

Neeej vad tråkigt bomullshuve. Ibland vet man inte hur man orkar...men det gör man. Hoppas att vi kan fortsätta följas åt till ett plus, som stannar...  

Jag plussar fortfarande med clear blue och det står fortfarande 3+.
    Ringde gyn igen idag och ska få komma in imorgon. Är dock säker på att jag ej är gravid utan att även jag fick ett tidigt missfall, vill bara kolla så att det inte är någon infektion eller annat. Har haft feber och känt mig väldigt trött i en vecka nu... men inga gravsymptom alls, bara ont i äggledarna om vartannat.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-10 13:41:26 följande:
    Neeej vad tråkigt bomullshuve. Ibland vet man inte hur man orkar...men det gör man. Hoppas att vi kan fortsätta följas åt till ett plus, som stannar...  Jag plussar fortfarande med clear blue och det står fortfarande 3+. Ringde gyn igen idag och ska få komma in imorgon. Är dock säker på att jag ej är gravid utan att även jag fick ett tidigt missfall, vill bara kolla så att det inte är någon infektion eller annat. Har haft feber och känt mig väldigt trött i en vecka nu... men inga gravsymptom alls, bara ont i äggledarna om vartannat.
  • Anonym (vill också)

Tråkigt att höra om missfallen
    det vill man gärna slippa!

• sommarbebis 2010
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-10 13:41:26 följande:
    Neeej vad tråkigt bomullshuve. Ibland vet man inte hur man orkar...men det gör man. Hoppas att vi kan fortsätta följas åt till ett plus, som stannar...  Jag plussar fortfarande med clear blue och det står fortfarande 3+. Ringde gyn igen idag och ska få komma in imorgon. Är dock säker på att jag ej är gravid utan att även jag fick ett tidigt missfall, vill bara kolla så att det inte är någon infektion eller annat. Har haft feber och känt mig väldigt trött i en vecka nu... men inga gravsymptom alls, bara ont i äggledarna om vartannat.
    Hur gick det idag? Jag hoppas att det inte var MF men var det så, får vi ta nya tag tillsammans.

Jag har ÄL idag och hoppas att det ska lyckas den här gången...

Bomullshuve, Hur mår du? Måste vara jätte jobbigt!

*styrkekramar*
  • Anonym (Ledsen)

Hej igen!
    För mig gick det bra idag!! Jag fick komma till gyn och jag ÄR GRAVID!
    Trots inga gravsymptom...
    Jag fick se hjärtat och är tydligen i vecka 7+3.
    Ber till gud att det går bra denna gång.

• Anonym (Ledsen)

å måste få tillägga en kul grej. räknar man ut bf blir det 24 dec :P hm....

• Nu är jag hel

Grattis. Det kommer att gå vägen denna gång :)

♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
Svar på tråden Missed abort