• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (;()

usch, vad tråkigt för dig TS! jag ska verkligen hålla tummarna för er i helgen!

• bomullshuve
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-14 23:24:49 följande:
    Jag började blöda ikväll vid sju. Ringde gyn och fick komma in. Blödde ännu mer på gynakuten och det kom ut en klump. Fick träffa en läkare och då rann det blod. Hon såg fostret och hjärtat slog då, och hon sa att en bit av moderkakan kan vara påväg att låstna men då borde jag inte blöda så mycket. Troligtvis är det ett till missfall sa hon, jag är säker på det. Jag fick iallafall en ny tid på mån då vi ska se hur det är med fostret. Nu vågar jag inte ens gå på toa för det känns som att allt kommer falla ur mig, sitter här och håller på å kissar på mig. Å jag blöder fortfarande... Mmm, så var det med denna graviditet.... är så ledsen, nu ... igen...
    Nej! Usch vad ledsen jag blev nu. Tårarna rinner på mina kinder. Jag var så glad för din skull, jag såg lixom ljuset eller vad man ska säga.
    Jag hoppas att allt går bra!!! Jag håller tummar och tår!
    Styrkekramar till er!
  • sommarbebis 2010
    Jag började blöda ikväll vid sju. Ringde gyn och fick komma in. Blödde ännu mer på gynakuten och det kom ut en klump. Fick träffa en läkare och då rann det blod. Hon såg fostret och hjärtat slog då, och hon sa att en bit av moderkakan kan vara påväg att låstna men då borde jag inte blöda så mycket. Troligtvis är det ett till missfall sa hon, jag är säker på det. Jag fick iallafall en ny tid på mån då vi ska se hur det är med fostret. Nu vågar jag inte ens gå på toa för det känns som att allt kommer falla ur mig, sitter här och håller på å kissar på mig. Å jag blöder fortfarande...Mmm, så var det med denna graviditet.... är så ledsen, nu ... igen...
    Nej usch och fy! Vi som verkligen behövde dne här graviditeten allihop i den här tråden. Jag hoppas verkligen att fostret mår bra på Måndag, annars finns vi här för dig, vet att det inte är mycket till tröst just nu.

Många många styrkekramar till dig <3
  • Anonym (vill också)

Tråkigt med alla missfall, jag kanske joinar er grupp nu också.
    Jag började blöda blod igår, v6+0 och nu har det blivit brunt.
    Jag hade mycket växtvärk och illamående innan blödningen och nu känner jag ingenting, inte ett endaste symtom.
    Pga jag har inte ont och har bruna flytningar så får jag inte komma in och checka läget.
    Jag ska ringa en tid på måndag och hoppas att det är en vanlig blödning, hjärtat säger annat men vi får se.
    Håll tummarna!
    Och jag som tänkte ringa en inskrivningstid

• bomullshuve
    Anonym (vill också) skrev 2010-05-16 08:50:49 följande:
    Tråkigt med alla missfall, jag kanske joinar er grupp nu också. Jag började blöda blod igår, v6+0 och nu har det blivit brunt. Jag hade mycket växtvärk och illamående innan blödningen och nu känner jag ingenting, inte ett endaste symtom. Pga jag har inte ont och har bruna flytningar så får jag inte komma in och checka läget. Jag ska ringa en tid på måndag och hoppas att det är en vanlig blödning, hjärtat säger annat men vi får se. Håll tummarna! Och jag som tänkte ringa en inskrivningstid
    Nääej, inte ett till... mitt hjärta blöder för er!
  • Anonym (ledsen)
    Jag började blöda ikväll vid sju. Ringde gyn och fick komma in. Blödde ännu mer på gynakuten och det kom ut en klump. Fick träffa en läkare och då rann det blod. Hon såg fostret och hjärtat slog då, och hon sa att en bit av moderkakan kan vara påväg att låstna men då borde jag inte blöda så mycket. Troligtvis är det ett till missfall sa hon, jag är säker på det. Jag fick iallafall en ny tid på mån då vi ska se hur det är med fostret. Nu vågar jag inte ens gå på toa för det känns som att allt kommer falla ur mig, sitter här och håller på å kissar på mig. Å jag blöder fortfarande...Mmm, så var det med denna graviditet.... är så ledsen, nu ... igen...
    neeej!!
    fy farao så orättvist detta är...
    kram
  • sommarbebis 2010

Hoppas verkligen att våran otur kan vända snart...

kram på er alla!

• sommarbebis 2010

TS, hur har det gått idag? Har tänkt jätte mycket på dig och jag hoppas att det inte var som ni befara...

Kramar

• Anonym (Ledsen)

hey vännen.
    jag har tid klockan två så jag vet inte ännu. Är så nervös å bara darrar i hela kroppen.
    Men jag började blöda ännu mer i lördags + en stor klump på ca 5 cm så jag väntar det värsta.
    jag är bara så rädd för jag vill inte bli skrapad igen, blev ju skrapad 2 ggr förra gången.
    min sambo vägrar tro att det är missfall, det är oxå jobbigt att han inte vill inse fakta, att det troligaste är just att det är ett till missfall...

• Anonym (vill också)

Vi fick ett positivt besked, hjärtat slog så mest troligt var det bara ett blodkärl som gick sönder, puh, men flera veckor kvar så hoppas, hoppas det fortsätter att gå bra.
    Kan vi inte alla få komma långt in i en graviditet och få våra bäbisar? Vad jag önskar det! Kram på er andra som fick dåliga besked.

Svar på tråden Missed abort