• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • sommarbebis 2010
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-17 12:32:10 följande:
    hey vännen.jag har tid klockan två så jag vet inte ännu. Är så nervös å bara darrar i hela kroppen.Men jag började blöda ännu mer i lördags + en stor klump på ca 5 cm så jag väntar det värsta. jag är bara så rädd för jag vill inte bli skrapad igen, blev ju skrapad 2 ggr förra gången.min sambo vägrar tro att det är missfall, det är oxå jobbigt att han inte vill inse fakta, att det troligaste är just att det är ett till missfall...
    Det är jobbigt att försöka se realistiskt på en sån sak när man förlorat ett barn tätt inpå innan... Det låter ju inte så bra det där med blödningen, men det kanske bara var en klump med koagulerat blod ^^...

Själv har jag lovat min sambo att jag inte ska ta nåt grav-test innan BIM vilket gör mig tokig har ju BIM den 25/5...

Kramar
  • Vill så gärna

Hej,

Sitter också och väntar på att ett missfall ska komma igång. Fick lite färgade flytningar i vecka 4, inget jag var jätteorolig för, men jag ringde ändå BM som tyckte jag skulle göra ett VUL. Så i onsdag förra veckan fick jag tid för det och där konstaterades det att fostret var 4-5 millimeter, alltså någonstans runt vecka fem och jag borde vara i vecka sju, så det är förmodligen MA. Har fått en tid för ett nytt VUL onsdag nästa vecka för säkerhetsskull, men det känns som att det är rätt kört. Jobbigt att behöva gå och vänta två veckor på det definitiva beskedet. Till saken hör att jag fortfarande mår väldigt illa (dygnet runt) och att brösten ömmar...magen har också växt så jag knappt får igen byxorna - någon annan som känner igen sig?? Känns lite ironiskt att må så illa...känner mig så ledsen...

• sommarbebis 2010

Det kan ju vara så att din ÄL var senare än du trott och därav var fostret mindre. Jag hoppas att allt går bra... Väntan och oron är värst. Fick MA i vecka 19, men fick inte tid förrän i vecka 20 för att föda mina flickor, det var den värsta veckan i mitt liv

• Vill så gärna

Usch vad hemskt, det måste vara en fruktansvärt att få ett så sent missfall och sedan behöva gå en vecka och vänta på att få föda fram barnen, jag lider verkligen med dig!!! Det måste vara extra jobbigt att få MF så sent då man "slappnar av" lite efter de första tolv veckorna. Jag hoppas verkligen att du blir gravid igen snart och att det går bra den här gången, det vore du värd!

Tyvärr så är jag ganska säker på när jag hade ÄL (testade med stickor) och även om man utgår från det borde jag vara längre gången....men det är väl bara att avvakta och se nästa onsdag. Klart att man hoppas på ett under, men jag tror inte riktigt på det. Håller med dig om att väntan/oron är jobbig. På ett sätt hade det varit lite skönt att få det överstökat (även om det är det sista man önskar sig) så man kan börja bearbeta och börja på ny kula!

• sommarbebis 2010

Tror att man automatiskt ställer sig in på det värsta i sånna här situationer så man har en liten skyddssköld när man är på sjukhuset... Lycka till iaf, vi finns här för dig

• Anonym (Ledsen)

Helt otroligt. Mitt lilla foster levde!
    Va ju till gyn och efter 2h fick vi träffa en läkare. Han gjorde ett ul och vi kunde även idag se hjärtat och fostret och hinnsäcken. Tack Gud.... Han visste dock inte varför jag blödit så mycket och med klumpar och allt. Jag är lättat just nu, men kan fortfarande inte slappna av...har fortfarande känslan av att allt ska komma ut ur underlivet, ni vet nog hur jag menar. Men nu ska jag försöka vara glad en stund.

• bomullshuve
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-17 18:18:33 följande:
    Helt otroligt. Mitt lilla foster levde! Va ju till gyn och efter 2h fick vi träffa en läkare. Han gjorde ett ul och vi kunde även idag se hjärtat och fostret och hinnsäcken. Tack Gud.... Han visste dock inte varför jag blödit så mycket och med klumpar och allt. Jag är lättat just nu, men kan fortfarande inte slappna av...har fortfarande känslan av att allt ska komma ut ur underlivet, ni vet nog hur jag menar. Men nu ska jag försöka vara glad en stund.
    Åh vilken lättnad. Jag ryser!  Du vet att vi ( iallafall jag) håller tummar och tår för er som är gravida. Det är det som gör det lite lättare för en själv lixom... Hoppet, ni vet...
  • bomullshuve
    Vill så gärna skrev 2010-05-17 13:09:02 följande:
    Hej, Sitter också och väntar på att ett missfall ska komma igång. Fick lite färgade flytningar i vecka 4, inget jag var jätteorolig för, men jag ringde ändå BM som tyckte jag skulle göra ett VUL. Så i onsdag förra veckan fick jag tid för det och där konstaterades det att fostret var 4-5 millimeter, alltså någonstans runt vecka fem och jag borde vara i vecka sju, så det är förmodligen MA. Har fått en tid för ett nytt VUL onsdag nästa vecka för säkerhetsskull, men det känns som att det är rätt kört. Jobbigt att behöva gå och vänta två veckor på det definitiva beskedet. Till saken hör att jag fortfarande mår väldigt illa (dygnet runt) och att brösten ömmar...magen har också växt så jag knappt får igen byxorna - någon annan som känner igen sig?? Känns lite ironiskt att må så illa...känner mig så ledsen...
    Mitt MA sent i vecka 13 var ofosterlig och jag mådde kasst under hela graviditeten. Jag spydde varje dag från vecka 7 ca... växte ur mina kläder osv.. Har nu en hel låda med kläder som jag införskaffade precis innan vi fick veta att där inte fanns något foster...
    Jag vill absolut inte oroa dig, men det kan ju var så... men se bara på TS som sett ett pickande hjärta idag trots kraftiga blödningar under helgen. Det är lycka och mirakel!
  • sommarbebis 2010

TS, kanske är dags att börja lyssna på din karls instinkter
    Jag blir så glad för din skull, mirakel händer

• Anonym (en till)

Jag håller tummar och tår allt vad jag kan för er som blivit gravida igen, vilka rysare ni verkar ha...

Svar på tråden Missed abort