• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (en till)

grattis TS, så kul att höra!

• Anonym (Ledsen)

TACK! fast det vet man aldrig... och nyss när jag gick på toa såg jag blod på pappret, bara lite men ändå. HELVETE!! inte igen... betyder det missfall??

• Nu är jag hel
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-11 16:20:37 följande:
    TACK! fast det vet man aldrig... och nyss när jag gick på toa såg jag blod på pappret, bara lite men ändå. HELVETE!! inte igen... betyder det missfall??
    Nä usch. Hoppas verklihen inte det. Håller tummarna.
    ♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
  • bomullshuve
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-11 14:53:35 följande:
    Hej igen! För mig gick det bra idag!! Jag fick komma till gyn och jag ÄR GRAVID! Trots inga gravsymptom... Jag fick se hjärtat och är tydligen i vecka 7+3. Ber till gud att det går bra denna gång.
    Åh stort grattis till dig!!!!
  • Anonym (ledsen)

Grattis TS !!!! Va roligt. Hoppas hoppas hoppas allt kommer gå vägen. Gjorde du VUL så kan det ju vara därför kanske som det kommer lite blod?!

• sommarbebis 2010

TS, GRATTIS! Vad glad jag blir för dig.. Du ser att det inte alltid behöver vara gravidsymptom
    Det lilla blodet kan ju bero på om du gjorde en gyn-undersökning idag.

Berätta hur det går, förresten, vilken julklapp det kan bli <3

• Anonym (Ledsen)

ja, jag hoppas det.... de petade ju å grejade. ska boka ett privat ul om 2 veckor iallafall, tänker inte gå runt och tro att jag är gravid med ett dött foster i 6 veckor igen som jag gjorde förra gången bara för barnmorskan vägrade mig ett tidigt ul.
    Tack för era grattis. Ni är så fina.

• sommarbebis 2010
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-05-11 20:56:36 följande:
    ja, jag hoppas det.... de petade ju å grejade. ska boka ett privat ul om 2 veckor iallafall, tänker inte gå runt och tro att jag är gravid med ett dött foster i 6 veckor igen som jag gjorde förra gången bara för barnmorskan vägrade mig ett tidigt ul. Tack för era grattis. Ni är så fina.
    Min BM är jätte tillmötesgående och har lovat mig tidiga och extra UL om jag lyckas bli gravid. Man tycker ju att de borde förstå ens oro...

Nu får du hålla tummarna för oss andra
  • Anonym (Ledsen)

Ja det tycker man verkligen! Vad skönt att du fått en bra BM.
    Jag ska väl ringa idag och skriva in mig igen.
    Japp, jag håller tummarna för er! :)

• Anonym (Ledsen)

Jag började blöda ikväll vid sju. Ringde gyn och fick komma in. Blödde ännu mer på gynakuten och det kom ut en klump. Fick träffa en läkare och då rann det blod. Hon såg fostret och hjärtat slog då, och hon sa att en bit av moderkakan kan vara påväg att låstna men då borde jag inte blöda så mycket. Troligtvis är det ett till missfall sa hon, jag är säker på det. Jag fick iallafall en ny tid på mån då vi ska se hur det är med fostret. Nu vågar jag inte ens gå på toa för det känns som att allt kommer falla ur mig, sitter här och håller på å kissar på mig. Å jag blöder fortfarande...
    Mmm, så var det med denna graviditet.... är så ledsen, nu ... igen...

Svar på tråden Missed abort