• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • sommarbebis 2010

Jag känner mig dock inte gravid, så jag hoppas inte för mycket, försöker att inte bli besviken om mensen kommer vilket den troligen gör eftersom jag fått tillbaka den molnande värken i ryggslutet igen Hoppas bara att det kan ske nu under sommaren.. Tänk vad roligt det skulle vara att få barn när våren är på intågande nästa år

• Anonym (ledsen)
    Anonym (vill också) skrev 2010-05-23 19:38:06 följande:
    Jag ska försöka få vul imorgon.Jag började för en stund sedan blöda blod och ingenting känns som förut. Vet inte hur jag ska orka ligga där i stolen och vänta på beskedet, det är en panikkänsla när de rotar och till slut ska ge svaret, jag hatar att gråta bland andra så det är verkligen en pers om jag får negativt besked!Varför måste vi kvinnor gå igenom en massa bekymmer? Kan inte alla få sina små och vara lyckliga i alla sina dagar?
    det är ju tyvärr inte alls rättvist detta - livet ....
    men hur långt gången är du? Kan det inte vara en nidblödning?
    Hoppas att allt är bra och att det är helt ofarligt!
  • Anonym (ledsen)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-05-23 19:38:41 följande:
    Jag känner mig dock inte gravid, så jag hoppas inte för mycket, försöker att inte bli besviken om mensen kommer vilket den troligen gör eftersom jag fått tillbaka den molnande värken i ryggslutet igen Hoppas bara att det kan ske nu under sommaren.. Tänk vad roligt det skulle vara att få barn när våren är på intågande nästa år
    Ja våren är helt perfa att få ett litet barn på (men själfallet är alla månader perfekta att få en liten i) vår flicka är född i april och det var alldeles lysande
  • Anonym (vill också)
    Anonym (ledsen) skrev 2010-05-23 21:14:52 följande:
    det är ju tyvärr inte alls rättvist detta - livet .... men hur långt gången är du? Kan det inte vara en nidblödning? Hoppas att allt är bra och att det är helt ofarligt!
    nej det tror jag inte, jag har haft missfall förut och det var ungefär likadant.
    v 8
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (vill också) skrev 2010-05-23 21:26:31 följande:
    nej det tror jag inte, jag har haft missfall förut och det var ungefär likadant.v 8
    hoppas kan man alltid !
    Lycka till idag!

kram!
  • sommarbebis 2010
    Anonym (vill också) skrev 2010-05-23 19:38:06 följande:
    Jag ska försöka få vul imorgon.Jag började för en stund sedan blöda blod och ingenting känns som förut. Vet inte hur jag ska orka ligga där i stolen och vänta på beskedet, det är en panikkänsla när de rotar och till slut ska ge svaret, jag hatar att gråta bland andra så det är verkligen en pers om jag får negativt besked!Varför måste vi kvinnor gå igenom en massa bekymmer? Kan inte alla få sina små och vara lyckliga i alla sina dagar?
    Jag hoppas att det går bra på VUL idag, att det inte är nåt farligt. Många kvinnor har ju små blödningar under hela graviditeten så måla inte fan på väggen än...

Styrkekramar till dig!
  • bomullshuve

Här åker jag bort en helg och då händer det grejer i tråden... mest trista saker dock ;-(
    Jag hälsar nya deltagare in i tråden och hoppas att allt går bra för alla nu...

• sommarbebis 2010

Jag har testat positivt idag, vääääldigt svagt dock och det var mitt på dagen bim -1 så jag ska testa imorgon med morgonurin så får vi se, vågar inte hoppas nåt...

• Meria
    sommarbebis 2010 skrev 2010-05-24 18:34:20 följande:
    Jag har testat positivt idag, vääääldigt svagt dock och det var mitt på dagen bim -1 så jag ska testa imorgon med morgonurin så får vi se, vågar inte hoppas nåt...
    Då smyggrattar jag dig!
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-05-24 18:34:20 följande:
    Åh vad roligt!! Jag vågar bli lite glad för er!
Svar på tråden Missed abort