• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-03 18:54:27 följande:
    Då är flytten till nya lägenheten avklarad, stygnen är borttagna efter att jag op mig och jag arbetar första passet på jobbet nu inatt efter att ha varit sjukskriven sen februari då flickorna dog. Men nu väntas ÄL och då ska vi väl passa på att inviga alla möjliga ställen i nya lyan
    Hur mår ni andra?
    Åh, det är ju bara att köra på!
    Jag mår ganska bra. Jag har ju BIM på söndag, men jag är ganska säker på att det är mens på G.
  • sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-06-03 20:16:35 följande:
    Åh, det är ju bara att köra på!
    Jag mår ganska bra. Jag har ju BIM på söndag, men jag är ganska säker på att det är mens på G.
    `Bara att ta nya tag om den skulle dyka upp... Försökte ni mycket innan förra gången?
    Träffade min BM idag utanför sjukhuset, alltid lika gullig! Hon sa åt mig att försöka sluta tänka på att jag vill bli gravid och bara njuta av sommaren. Funderar på att kanske skippa ÄL-testen den här månaden men jag har blivit lite av en testoholic...
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-03 20:32:06 följande:
    `Bara att ta nya tag om den skulle dyka upp... Försökte ni mycket innan förra gången?
    Träffade min BM idag utanför sjukhuset, alltid lika gullig! Hon sa åt mig att försöka sluta tänka på att jag vill bli gravid och bara njuta av sommaren. Funderar på att kanske skippa ÄL-testen den här månaden men jag har blivit lite av en testoholic...
    Storyn är väl ungefär så här.... Blev gravid på semesterresan i november, 1 enda oskyddat samlag var det enda som krävdes då... Ofotserlig grav, MA i februari.
    Nya försök efter det. Mensen kom ganska exakt 4 veckor efter.
    Positivt test igen nu i maj. Hann vara glad ungefär en vecka, sedan började jag blöda. På Gyn sa de att jag fått min mens, men det var ju så klart ett tidigt MF eftersom jag hade testat 3 positiva test hemma...
    Så, nu är det väl bara att fortsätta försöka... Jag har inte testat med ÄL test denna månaden, bara gått efter Familjelivs kalender som stämt exakt på dagen innan... och enligt det så har vi nog missat chansen den här gången.

Jag vet också att man ska försöka ta det lugnt och "bara njuta" men Herregud! Jag vill ju inget annat än vara gravid!! Vi skulle ju egentligen få i augusti. Det svider bara jag tänker på det.
    Sen att man typ bara har ett par dagar på sig per månad gör ju inte stressen mindre....
  • sommarbebis 2010

Förstår precis hur du känner, våra flickor var beräknade till 22 Juli och de skulle nog ha kommit redan i början av Juli. Skulle dessutom ha varit sjukskriven pga magen och de små liven från månadsskiftet april/ Maj så inget är som det borde ha varit.. Fick ju MA i slutet av Februari...
    Går banne mig inte att bara "glömma bort" att man vill bli gravid... Har hyffsad koll på min ÄL utan testerna men jag har ju hemma och då kan jag inte låta bli att testa.

Jobbigt att du fått missfall igen och jag tycker att dte är lite dåligt bemötande av de på sjukhuset som säger att du bara fått din mens, inte kan tre test visa positivt om det inte är det...

Hoppas att det blir vår tur snart och att det funkar hela resan igenom...

• bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-03 20:51:20 följande:
    Förstår precis hur du känner, våra flickor var beräknade till 22 Juli och de skulle nog ha kommit redan i början av Juli. Skulle dessutom ha varit sjukskriven pga magen och de små liven från månadsskiftet april/ Maj så inget är som det borde ha varit.. Fick ju MA i slutet av Februari...
    Går banne mig inte att bara "glömma bort" att man vill bli gravid... Har hyffsad koll på min ÄL utan testerna men jag har ju hemma och då kan jag inte låta bli att testa.

Jobbigt att du fått missfall igen och jag tycker att dte är lite dåligt bemötande av de på sjukhuset som säger att du bara fått din mens, inte kan tre test visa positivt om det inte är det...

Hoppas att det blir vår tur snart och att det funkar hela resan igenom...
    Jag försöker se det på den ljusa sidan... Vi verkar i alla fall ha ganska lätt för att bli gravida...
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-06-03 15:19:34 följande:
    beklagar alla som fått missfall!! kramar om er hårt!
    ang det där med symtom så tycker jag läkaren utrycker sig klumpig, alla symtom kan försvinna för att sedan komma tillbaka och det är inge som helst fel i det!!
    sen kan man ju känna att nått är fel ändå men tycker vissa läkare uttrycker sig så fel ibland.

beklagar verkligen, vet hur du känner då jag vart i samma sitts, börja blöda i vecka 12 o det hade vart dött sen vecka 6, verkligen hemskt, men jag hoppas du låter dig sörja nu, att vara arg, lessen, upprörd, ja ut med alla känslor, det som hjälpte mig mkt va att inte läsa allt jag ser här, gjorde mig ännu mera lessen och att prata med min bm, hon var ett jättestöd för mig!! även min familj och sambo.
    förstår verkligen hur du känner, det känns botten just nu o det ska det väl göra?
    man får känna som man vill såklart men när du är redo igen så kommer ni försöka er på bebisverkstan igen :)!

önskar dig all lycka, o stora kramar till dig.
    Jag tycker också läkaren är klumpig. Hur känns det för alla de som inte har "bröstspänningar" alls då? Jag hade det aldrig med dottern tex. Sånt kommer ju ocg går hela tiden eller ibland inte alls. Det är ju tokolika. 
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (ledsen) skrev 2010-05-31 18:50:44 följande:
    BIM-lista

Bomullshuve -  BIM 6/6
    Anonym (ledsen) - BIM 8/6
    Sommarbebis2010- BIM 23/6 

BF-lista
    min mens kom i dag
    helvette det blir bara tyngre och tyngre för varje som kommer......Gråter
  • Anonym (en till)
    bomullshuve skrev 2010-06-03 20:15:22 följande:
    Jag förstår att det är jobbigt. Jag hoppas att jag inte trampat på några tår...
    Oj, nej abaolut inte, så menade jag inte, dessutom så kom tant röd idag, så ingen ovisshet längre, nästan på pricken 4 veckor (+ 1 dag) efter MA:t blev avslutat, så nästa BIM blir väl om 4 veckor kan tänkas....
  • bomullshuve
    Anonym (ledsen) skrev 2010-06-04 07:56:15 följande:
    min mens kom i dag
    helvette det blir bara tyngre och tyngre för varje som kommer......Gråter
    Usch jag förstår precis vad du menar... Det positiva är ju att då har du ÄL snart. Mitt liv har det senaste halvåret delats upp i tvåveckors pass... från ÄL till BIM till ÄL osv...
Svar på tråden Missed abort