• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (L)
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-06-14 10:28:02 följande:
    Jag (TS) får skriva till mig på BF listan till 23 dec :)
    Hur är det med er andra? Bommulshuve, anonym (ledsen), sommarbebis 2010 och er som jag pratat med? Kram
    Åh vad underbart! Stort grattis! Det känns så hoppfullt då det går bra för andra.. Hjärta
  • Anonym (L)
    Mamaobabba skrev 2010-06-14 00:53:50 följande:
    Hej!

Jag beklagar verkligen det jobbiga du och alla som svarat på den här tråden har behövt gå igenom!!

Håller just också på att gå igeon samma sak.. Åkte in akut natten till fredag, mer på grund av oro än något annat. Hade en liten blödning som pågått i två dagar så jag ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte att vi skulle åka in.
    Väl därinne konstaterade läkaren MA.. Trodde vi var i vecka 13, men det visade sig att båda vår små knottar dött mycket tidigare, i v.8 resp 9.
    Fick ingen medicin, de hoppas att min kropp ska klara det på egen hand.
    Har börjat blöda lite mer nu, men det känns så tungt att vänta på att dem man längtat mest efter ska blöda ur en.. (ursökta ordvalet)
    Har fått en tid först den 23:e så jag hoppas att allt ska vara färdigt då, men annars får jag välja på medicin eller skrapning då.

Känns fruktansvärt tungt, vi har väntat och längtat i 18 månader på att plussa, och nör vi tror att det är vår tur så blir det MA.

Men, vi har bestämt oss för att våga försöka igen, så fort min kropp är redo.
    Hoppas ju att min kropp fortfarande ska vara inställd på att vara gravid, så att det kan få gå fort.. Och gör det inte det så ska vi inte ge upp!
    Nu vet vi att det funkar, att vi kan bli gravida trots allt det tunga som pågår just nu..

Skickar många varma styrkekramar och tankar till er alla! Hjärta
    Hej vännen! Precis som många skrivit till mig känner jag igen mig mycket i dig.

Jag trodde också att jag var i vecka 13. Väntade en vecka och gjorde en medicinsk behandling förra veckan. Håller tummar att allt går bra för er och skickar en stöttande och varm kram till er båda. Skriver som Anonym (MA jag med) skrivit tidigare: Förr eller senare måste det vara vår tur... vi ska bara längta lite mer än alla andra.

Många tankar till er. Hjärta
  • Mamaobabba
    Hur är det med er andra? Bommulshuve, anonym (ledsen), sommarbebis 2010 och er som jag pratat med? Kram
    Åh, stora, stora grattis!! Vad härligt för er! Hoppas allt går bra, jag ösnkar er  all lycka! Hjärta
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-06-14 08:04:45 följande:
    Jag beklagar verkligen och hoppas att det går ok för dig, även om situationen ni hamnat i är uschlig som bara den. Jag förstår precis hur du menar med att du längtar efter att få bli "klar" med det här, jag var precis likadan. Hoppas det går så bra som möjligt!

Styrkekramar och tankar till er i massor!
    Tack så mycket för omtanken! Börjar på något vis kännas bättre nu, som att det finns hopp om livet. Det är fortfarande tungt, men det finns definitivt en ljusning! Varma kramar.
  • Mamaobabba
    Anonym (L) skrev 2010-06-14 13:52:37 följande:
    Hej vännen! Precis som många skrivit till mig känner jag igen mig mycket i dig.

Jag trodde också att jag var i vecka 13. Väntade en vecka och gjorde en medicinsk behandling förra veckan. Håller tummar att allt går bra för er och skickar en stöttande och varm kram till er båda. Skriver som Anonym (MA jag med) skrivit tidigare: Förr eller senare måste det vara vår tur... vi ska bara längta lite mer än alla andra.

Många tankar till er. Hjärta
    Tck så mycket för de fina orden och omtanken..
    Hoppas verkligen att allt får gå bra för dig nu, känns så hemskt att läsa aom allt ni behöver gå igenom!

Klart det ska bli vår tur, klart att vi ska plussa!
    Vi måste bara våga och orka längta lute till..

Hoppas du mår bättre! Jag skickar varma tankar och styrkekramar till er! Hjärta
  • Anonym (MA jag med!)
    Mamaobabba skrev 2010-06-14 00:53:50 följande:
    Hej!

Jag beklagar verkligen det jobbiga du och alla som svarat på den här tråden har behövt gå igenom!!

Håller just också på att gå igeon samma sak.. Åkte in akut natten till fredag, mer på grund av oro än något annat. Hade en liten blödning som pågått i två dagar så jag ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte att vi skulle åka in.
    Väl därinne konstaterade läkaren MA.. Trodde vi var i vecka 13, men det visade sig att båda vår små knottar dött mycket tidigare, i v.8 resp 9.
    Fick ingen medicin, de hoppas att min kropp ska klara det på egen hand.
    Har börjat blöda lite mer nu, men det känns så tungt att vänta på att dem man längtat mest efter ska blöda ur en.. (ursökta ordvalet)
    Har fått en tid först den 23:e så jag hoppas att allt ska vara färdigt då, men annars får jag välja på medicin eller skrapning då.

Känns fruktansvärt tungt, vi har väntat och längtat i 18 månader på att plussa, och nör vi tror att det är vår tur så blir det MA.

Men, vi har bestämt oss för att våga försöka igen, så fort min kropp är redo.
    Hoppas ju att min kropp fortfarande ska vara inställd på att vara gravid, så att det kan få gå fort.. Och gör det inte det så ska vi inte ge upp!
    Nu vet vi att det funkar, att vi kan bli gravida trots allt det tunga som pågår just nu..

Skickar många varma styrkekramar och tankar till er alla! Hjärta
    Hej vännen,
    Känner igen mig i din historia - MA i v8 (trodde v 12), bruna flytningar annars inget.. Håller också på att försöka blöda klart så att vi kan börja om igen. Idag har jag inte blött alls och hoppas på att det är första blodfriadagen.

Nu tar vi det tillsammans!

All lycka och kramar!

ps. Jag är den person som startat tråden " Jag har just fått MA och behöver solskenshistorier för att kunna gå vidare" som jag sett att du också varit inne i.
  • bomullshuve
    Grattis TS, fantastiskt!
  • bomullshuve
    BIM-lista

Sommarbebis2010- BIM 23/6 
    Bomullshuve - BIM 4/7
    airamanna - 4/7

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
  • bomullshuve
    Jag glömde skriva att jag hade ju ett tidigt MF nyligen, så jag har nyss haft mens och inväntar ÄL denna helgen om allt är som vanligt, men det känns så...
    Det enda jag inte förstår är bara varför min ÄL alltid ska sammanfalla med andra saker som gör att jag/vi är bortresta. Kanske dålig planering men vissa saker kan man inte styra... Förra gången var vi bortresta på olika håll, den här gången ska vi förvisso till samma plats, men det känns för mig inget vidare att dra på hemma hos svärisarna tex...
  • sommarbebis 2010

Hej och välkomna alla nya, är dock ledsen över att ni ska behöva ta del av denna tråd då det vi gått igenom är jobbigt.

Vad roligt att höra av dig TS! Du är den första och enda som blivit gravid i våran tråd tror jag. Själv är jag inne i en deppigperiod känner jag, skulle ha varit i vecka 35 med mina flickor nu och nästan sprickfärdig då jag inte skulle ha fått gå längre än till v 37. Blir jobbigar och jobbigar ju närmare bf jag kommer. Hoppas att jag kan få ett plus på stickan som kanske gör det hela lite enklare men vi missade ju ÄL den här månaden så jag vågar inte hoppas över huvudtaget
    Nu har jag iaf minnestatueringen av dom på ryggen, med deras små små fotavtryck, syns att dom inte var äldre än slutet av v17 när dom dog... Hoppas verkligen att ingen av oss ska behöva gå igenom det här igen. Vill ju så gärna bli gravid igen, önskar att jag är gravid när jag går upp mot altaret den 31/7, det vore ju en perfekt morgongåva att ge killen, en nerkissad sticka med ett plus på

Svar på tråden Missed abort