• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym (L) skrev 2010-06-16 12:11:49 följande:
    Hej alla,

fortsätter att skriva av mig här. Även om det är många som bryr sig så känns det som att det är här folk verkligen förstår än.

Känner mig så himla frustrerad över att allting är så besvärligt. Missfallet i sig känns förfärligt fruktansvärt jobbigt. Kan inte det räcka? I måndags gjorde jag min tredje medicinska behandling men det har inte hänt någonting. Om antibiotikan hjälpt bort inflammationen tills imorgon så blir det en skrapning imorgon. Vill ju bara att saker ska börja gå åt rätt håll. Sluta blöda, få igång ägglossningen och försöka igen. Längtar så mycket och just nu känns det bara som att saker står stilla...

Om en månad känns det säkert bättre men just nu.. Suck.

Skönt att läsa om er andra som plussat och som börjat få blodfria dagar. Härligt med lite positiva historier
    Usch! Förstår att du är tröttt på denna eviga väntan! Man vill ju kunna börja processen med att försöka igen och första steget är ju att sluta blöda.. Förstår det som att du haft svårt att få ut allt? Hur länge har de försökt?  Har du fått inflammation också! Men vilken skit!

Massor med styrkekramar!
  • Anonym (MA jag med!)
    Mamaobabba skrev 2010-06-16 13:45:19 följande:
    Oh, jaså.. Ja, jag kollade ju mina antikroppar på inskrivningen så jag får väl se om jag behöver ta den igen.
    Hoppas inte, vill inte behöva vänta så länge. Det kan ju ta sån tid ändå.

Tror inte jag har myom, har inga symptom på det, men det har man ju sällan.
    Men det ska jag verkligen kolla upp! Vill ju optimera våra chanser så mycket det bara går!
    Är du fortfarande blödningsfri?
    Håller mina tummar för er (och oss)!
    Kramarkramar.
    Japp tyvärr var det så för mig. argh- allt tar en sån förbannad tid!!
    Jag hade inte heller några symptom på myom, förutom att jag i efterhand har förstått att man kan få fler blödningsdagar och ondare vid mens. Jag har de senaste åren gått från 5-6 dagar till 7-8 dagar...
    Japp tredje dagen idag! Fyra dagar till vi får sexa och jag får bada!

håller tummarna för er och oss!

kram kram!
  • Anonym (MA jag med!)
    bomullshuve skrev 2010-06-16 19:15:25 följande:
    Jag sticker in ett huvud och säger att jag finns här.. men nu vill jag bara förföra.. hehe...
    Hej bommulshuvud,
    Kör hårt!
  • Anonym (MA jag med!)
    Hey alla,
    Här slits man mellan hopp och förtvivlan! Väntar på att få ett specialultraljud för att undersöka om jag får ta bort ett myom som buktar in i livmoderhålan. Ringde dit och skulle höra om det fanns någon remiss och det fanns det. Fast om 8 veckor!! Argh. Tänkte att det sen skulle ta tid sen för att få operera bort det (ev) och sen läketid på det (hört 6 månader!!).  Började akutlipa i telefonen.

Som tur hörde läkarsekreteraren min ångest och mina känslor, så då pratade hon med doktorn som gav mig en akuttid på måndag!! Då grät jag för det. Nu sitter jag och gråter igen..
    suck.

kramar alla!
  • airamanna
    Jag sticker in ett huvud och säger att jag finns här.. men nu vill jag bara förföra.. hehe...
    jag me... så lets förför så det ryker :)
  • Anonym (en till)
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-16 19:39:03 följande:
    Hey alla,
    Här slits man mellan hopp och förtvivlan! Väntar på att få ett specialultraljud för att undersöka om jag får ta bort ett myom som buktar in i livmoderhålan. Ringde dit och skulle höra om det fanns någon remiss och det fanns det. Fast om 8 veckor!! Argh. Tänkte att det sen skulle ta tid sen för att få operera bort det (ev) och sen läketid på det (hört 6 månader!!).  Började akutlipa i telefonen.

Som tur hörde läkarsekreteraren min ångest och mina känslor, så då pratade hon med doktorn som gav mig en akuttid på måndag!! Då grät jag för det. Nu sitter jag och gråter igen..
    suck.

kramar alla!
    stackare... hoppas tårarna får torka snart och du kommer vidare! Kram till dig med!
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym (en till) skrev 2010-06-16 22:01:18 följande:
    stackare... hoppas tårarna får torka snart och du kommer vidare! Kram till dig med!
    jo nu är det bättre :). Man slits mellan känslorna. Skönt att jag fick tiden men märkligt att man måste gå sönder för att få den...

kramar!
  • Anonym (en till)
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-16 23:33:35 följande:
    jo nu är det bättre :). Man slits mellan känslorna. Skönt att jag fick tiden men märkligt att man måste gå sönder för att få den...

kramar!
    Ja sjukvården works in mysterious ways ibland...
  • Anonym (ledsen)
  • Anonym (L)
    Säger som alla andra. Av med datorn och kör hårt....
Svar på tråden Missed abort