Anonym (L) skrev 2010-06-07 10:03:19 följande:
Hej tjejer!
Har läst igenom hela tråden och hoppas på att få hoppa in här hos er. Verkar så skönt med stöd och förståelse mellan er.
Jag och min sambo väntade vårt första barn den 10 december. Inget planerat men ack så önskat. Förra tisdagen skulle vi på UL. Vi var då i vecka 13 och eftersom jag inte blödit eller haft några problem hoppades vi på det bästa (även om jag anade något redan innan). Ultraljudet blev som ni förstår inte vad vi lyckligt hoppats på utan det visade sig att fostrets hjärta slutat slå under vecka nio. Även om jag anat något inom mig blev jag otroligt ledsen. Sambon också. Vi som pratat och drömt om framtiden. Efter inskrivningen på MVC köpte vi till och med små bebiskläder. Något som jag redan älskade försvann.
Vi fick reda på att vi skulle vänta en vecka och att kroppen förhoppningsvis skulle "sätta igång" missfallet av sig självt. Detta har inte hänt och imorgonbitti har vi tid för att få hjälp på sjukhus. Känner mig otroligt ledsen. Besviken. Och som många andra skrivit, lite lurad.. Känner mig lite nervös inför morgondagen då jag inte riktigt vet vad som väntar mig. Känns så hemskt att mitt barn nu ska bli nerspolat i en toalett. Fyfan.
Ivf så hoppas vi på att kunna försöka igen snart och jag hoppas på att få hänga på här hos er.
Ledsen för att jättelångt meddelande.. har visst lite avskrivningsbehov...
Hej vännen!
Känner igen min historia idig! Vi var i vecka 12 och fostret hade varit dött sen v8. Vi hade sett fram emot dagen då vi skulle få se vår lill* på KUBB och där fanns inga hjärtljud. Man känner sig så lurad! Gått omkring och trott att den värsta tiden var över, men så var det inte.
Jag gjorde min medicinska missfallsbehandling den 28 maj och försöker vänta ut tiden med att läka igen. Var precis som du rädd för att behöva se ngt man inte vill se om du förstår vad jag menar, men jag lyckades slippa det. Titta bort! Jag tvingades av olika skäl att "krysta" denna dag och jag förstod att något kom men jag tittade aldrig. Det är jag glad för nu. Se också till att du får den smärtlindring du behöver! Jag sa till och var hård och fick till och med mig lite tabletter hem. När ska du göra det i morgon? Säg tiden så ska jag tänka extra mycket på dig! Kramar i mängder!!