• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (en till)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-05-26 12:05:02 följande:
    Mensen är ett faktum då den kom idag utan nån som helst förvarning (förutom de negativa testen), så det är la bara att försöka tillverka en marsbebis
    Jag har inte fått någon mens sen MA:t men hoppas på en sommarn2011bäbis, kanske en mars... :)

Håller tummarna för er alla!
  • Anonym (ledsen)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-05-26 12:24:56 följande:
    Ja jag har också hört det, tänkte försöka leva lite sundare den här månaden än vad jag har gjort tidigare så kanske det lilla fröet ska trivas lite bättre

på vilket sätt då?

Hoppas ni får till en liten marbebis. Och alla vi andra med som jagar {#lang_emotions_plus}

• sommarbebis 2010

Jag tänkte äta lite nyttigare och börja med folsyra och så nu. Sen så ska jag försöka röra betydligt mer på mig. Jag har ju några kilon för mycket så jag tänkte att det kanske kunde vara bra ändå att bli av med några kilon innan man kanske går upp igen
    Får försöka se det positivt nu, jag får ytterligare en månad med mycket och bra sex...

• Anonym (ledsen)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-05-26 15:35:48 följande:
    Jag tänkte äta lite nyttigare och börja med folsyra och så nu. Sen så ska jag försöka röra betydligt mer på mig. Jag har ju några kilon för mycket så jag tänkte att det kanske kunde vara bra ändå att bli av med några kilon innan man kanske går upp igen Får försöka se det positivt nu, jag får ytterligare en månad med mycket och bra sex...
    så ska man se det ! Och sexandet kan man ju fortsätta med trots ett {#lang_emotions_plus} på stickan, lite som att äta kakan och ha den kvar
  • bomullshuve

Tjejer, jag vill bara säga att jag inte lämnat tråden. Jag är här och läser. Jag gläds och sörjer med er, men jag känner inte för att skriva så mycket längre. Kanske är det bara en tillfällig svacka...
    Jag hade äl i helgen. Jag har inte allt för höga förhoppningar att det tagit sig då vi båda varit bortresta på olika håll osv....

Även jag kämpar med vikten. Jag joggar lite nu... jag tänkte ifall du ville ha lite stöd...

Tack och Godnatt!

• Anonym (ledsen)

jag har kvar "några" extra kilon sedan första grav och han ju bli lite rundare under den senaste, har även tröstätit en del nu efter.... så jag ser ut som en badboll och det värsta är nog att jag tror att alla tror att jag är prego.... man riktigt ser hur dem kollar in magen osv...

Jag har BIM nu i helgen eller början på näst nästa vecka.... (beroende på om det är som nu sist 38dagar mellan eller om det är 28) O jag har lovat att inte testa eller ens fundera i några gravbanor förrän efter den 7-8/6... tror ni det är svårt, sneglar konstant på gravtesterna i medecinskåpet....

• sommarbebis 2010

Bomullshuve, Jag behöver allt stöd jag kan få både när det gäller vikten och Bebisverkstaden. Idag har tankarna gått mycket till flickorna och hur myckete jag saknar dom. Har även börjat drömma om dom på nätterna om att jag precis fött dom och att dom lever och mår bra och sen vaknar jag mitt i och inser att det bara var en dröm. Riktigt jobbigt
    Du ska veta att vi tänker på dig och sänder peppande tankar även om du inte är lika flitig på att skriva just nu. Men vi har alla våra perioder.

Anonym (ledsen) skrev 2010-05-26 22:23:51 följande:
    jag har kvar "några" extra kilon sedan första grav och han ju bli lite rundare under den senaste, har även tröstätit en del nu efter.... så jag ser ut som en badboll och det värsta är nog att jag tror att alla tror att jag är prego.... man riktigt ser hur dem kollar in magen osv...Jag har BIM nu i helgen eller början på näst nästa vecka.... (beroende på om det är som nu sist 38dagar mellan eller om det är 28) O jag har lovat att inte testa eller ens fundera i några gravbanor förrän efter den 7-8/6... tror ni det är svårt, sneglar konstant på gravtesterna i medecinskåpet....
    Jag vet att det är svårt att låta bli grav-testerna, själv är jag lite av en test-oholic. Jag hoppas dock att det visar ett plus på stickan när du väl testar
  • Anonym (ledsen)

Tack kompis! Men jag tror verkligen inte att det ger utslag denna gång heller.... vet i gudarna om det någonsin kommer att göra det.
    Fick i går veta att en av mina närmaste ska ha sin 3:a nu i oktober. Jag är helt överlycklig för deras skull och det är precis vad som behövs i höstmörkret en liten bebis. Men jag då? Vi då? varför kunde inte vi också ha fått där i aug/sept? varför dem och inte vi?. Men jag vet att den kännslan kommer att lägga sig och i grunden är jag överlycklig för dem. Men jag kan inte rå över det....

• Anonym (Nere)

Beklagar verkligen

Har inte haft MA med två MF.. Du ska vara otroligt tacksam trots allt att du har din killes stöd genom allt.. Min sambo blev mest irriterad och tyckte att jag inte skulle gråta över något som är så vanligt..

• sommarbebis 2010
    Anonym (Nere) skrev 2010-05-27 07:54:17 följande:
    Beklagar verkligen Har inte haft MA med två MF.. Du ska vara otroligt tacksam trots allt att du har din killes stöd genom allt.. Min sambo blev mest irriterad och tyckte att jag inte skulle gråta över något som är så vanligt..
    Man kan aldrig bestämma över nån som sörjer det som ändå har börjat gro i ens mage, man få band till det redan vid plusset på stickan och det tror jag att killar i många fall kan ha svårt att förstå.
    Vi alla här i tråden är överrens om att man inte kan jämföra smärta eller sorg utan alla sörjer vi på olika sätt. Nåt som kan vara bra är att prata med en kurator eller så även efter mf. Jag hoppas att du iaf kan börja se lite framåt igen....
Svar på tråden Missed abort