sommarbebis 2010 skrev 2010-06-22 10:51:11 följande:
GAAAAAAAAHHH!
JAg blir tokig över att jag tycker livet känns orättvist. Men var och varannan av gamla bekanta på FB skriver om att de ska få barn. 3 av mina vänner har precis fått barn, jag skulle ha varit en av dem och jag skulle dessutom fått två. Jag kände mig speciell över att bära två (kände mig lite utvald).
Men för mig blev dte plattfall och nu är det enda man vill att bli gravid igen och det verkar ju inte funka. VARFÖR kan det inte bara ske? Skulle vara en perfekt bröllopspresent, vi ska ju gifta oss sista helgen i Juli och skulle vara dne lyckligaste bruden någonsin om jag fick gå mot altaretet med mannen jag älskar och vårt blivande barn i magen.
Varför känns det som om alla andra är gravida och inte jag?
Åh, jag vet precis vad du pratar om!
Så många runt om kring en som ska få en liten.. Å det är klart man gläds med dem, de har ju blivit välsingade med det vi önskar mest..
Men, det svider i hjärtat å känns så satans orättvist för oss som kämpar så..
Har fightats jättemycket med mina känslor kring en "slarv-kompis" som gjort flertalet aborter och nu råkat bli gravid igen.. Hon ska snart föda, BF i juli..
Och jag
vet att hon mognat nu, jag
vet att hon nu verkligen vill ha sitt barn..
Men, det har varit så jobbigt att veta att det började som ett misstag..
Jaja, det är väl så det är.. Att man aldrig kan veta hur det ska bli, liksom..
sommarbebis 2010 skrev 2010-06-22 11:28:51 följande:
Det kanske lät som att jag inte var glad för de som är gravida, det vill jag väl framhålla att jag är samtidigt som bitterheten och och avundsjukan gör sig påmind.
Känns ju hemst att känna sig glad över att inte vara den enda ickegravida. Men jag hoppas att vi alla blir del av den där skaran som är gravid och går med sin stora gravidmage stolt i vädret

Klart att vi är glada för våra vänner skull, men det är ju ändå en bitterljuv glädje..
Vi är ju iaf fler ickegravida här, å jag hoppas ju verkligen, som du att det ska få vara vår tur snart!!!! Fram för stora, stolta magar..