• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-19 10:17:26 följande:
    Jäklar vilken fart det blivit i den här tråden Roligt om man nu kan säga så, känns lite som att det är en ny generation som tagit över...

Jag har fortfarande inte kommit ur min svacka än, närmar mig bf för mina flickor, skulle ha varit i vecka 36 nu (helt otroligt att det redan gått mer än 15 veckor sedan jag födde dom). Skulle ju bli igångsatt senast ivecka 37 då det var enäggstvillingar... Antingen skulle jag ha varit mamma redan nu eller så had ejag varit sprickfärdig... Det som är absolut jobbigast är att vi fortfarande inte fått svar på obduktionen...

Igår satt jag och plåga mig själv genom att kolla mina "gamla" FL vänners sidor och kolla på deras tvillingmagar och och UL-bilder....

Hoppas ni får en trevlig helg iaf...
    Visst är det märkligt att man utsätter sig själv för det och verkligen inte kan sluta...
  • sommarbebis 2010
    Mamaobabba skrev 2010-06-19 17:42:22 följande:
    Äsch, ha inte skuldkänslor! Var lycklig över att du kan bli gravid, och var glad äver att du funnit mamman i dig! Kan inte tycka att det är fel att de som inte försöker bli gravida, blir det.. Kan kännas orättvist, det ska jag inte sticka under stolen med. Men, alla har sina liv, som er olika ut och olika anledningar till att vilja eller ej.
    Det som gör mig ledsen är de som inte tar ansvar för den graviditet/ det barn de faktiskt välsignats med.
    Har en kusin(som står mig väldigt nära) som flat out sa till mig att han önskar att han inte blivit pappa.. Sånt gör ont, sånt gör mig arg!

Åh, fy vad jobbigt!! Kan inte ens föreställa mig hur det känns..
    Men, herregud, se det inte som ett straff! Livet är som det är; jobbigt, orättvist, tungt och fruktasvärt ibland. Utan att det finns någon anledning till det.. Sen kan det ju vara helt underbart och lyckligt också. Det är ju det som är det det härliga med att leva! {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas som sagt att ni får bli gravida igen!

Jo, jag har har ont.. Ganska rejält emellanåt. Men, det finns ju värktabletter, så jag tar dem när det är som värst, även om jag inte gillar att knapra piller.

Har iallafall hopp om livet, trots att det är skittungt emellanåt!
    Mot plus!
    Smärtan är nog den största nackdelen med att kroppen sköter det själv. Jag fick ju morfin på sjukhuset så fort jag nämnde ordet smärta eller sa aj i princip.. Men det gjorde dock fruktat ont ändå. Framkallad smärta som det var i mitt fall går bara att ta bort topparna av smärta och detta med hjälp av morfin. Hon på avd sa att det gör mindre ont att föda barn då du kan ta bort smärta på ett annat sätt. Vet inte omd et var till nån direkt tröst.
    Hoppas att du mår bättre nu och att allt kommit ut...

Skönt att höra att ni också kommit varandra närmare och att ni är precis som oss att vi kan läsa av varandra utan att det behövs ord..
    bomullshuve skrev 2010-06-20 20:06:08 följande:
    Visst är det märkligt att man utsätter sig själv för det och verkligen inte kan sluta...
    Är inne i en period då jag sitter och kollar dagligen, tror dte beror på att jag skulle ha varit grymt stor nu efter som det snart hade varit dags... Men varför gör man så?
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-20 21:09:08 följande:
    Smärtan är nog den största nackdelen med att kroppen sköter det själv. Jag fick ju morfin på sjukhuset så fort jag nämnde ordet smärta eller sa aj i princip.. Men det gjorde dock fruktat ont ändå. Framkallad smärta som det var i mitt fall går bara att ta bort topparna av smärta och detta med hjälp av morfin. Hon på avd sa att det gör mindre ont att föda barn då du kan ta bort smärta på ett annat sätt. Vet inte omd et var till nån direkt tröst.
    Hoppas att du mår bättre nu och att allt kommit ut...

Skönt att höra att ni också kommit varandra närmare och att ni är precis som oss att vi kan läsa av varandra utan att det behövs ord..
    bomullshuve skrev 2010-06-20 20:06:08 följande:
    Är inne i en period då jag sitter och kollar dagligen, tror dte beror på att jag skulle ha varit grymt stor nu efter som det snart hade varit dags... Men varför gör man så?
    Ja, smärtan var fan något fördjävligt.
    Har också hört att det ska vara värre än förlossning, eftersom man inte kan få något som lindrar..
    Funderade ett tag på att åka in, för att få hjälp mot smärtan, men jag kunde liksom inte se mig själv åka någonstans alls mitt smärtdimman. Och det verkar ju ändå inte som om jag kunnat få så mycket hjälp då..
    Har haft en hel del kramper nu efter också, men absolut inget som varit lika akut.. Så nu är väl det värsta över, peppar peppar.
    Hoppas verkligen att jag fått ut allt så jag slipper göra om allt med Cytotex.
    Vet inte om jag skulle klara det, med tanke på hur ont man nu vet att det gör..
    Men, nu vet man ju hur ont det här gör och om det ska vara värre än att föda, då känner jag mig rätt safe efter det här eldprovet..
    Förutsatt att nu livet vill ge oss glädjen att få föda våra biologiska barn.

Hur har du det egentligen?
    Har du haft möjligheten att prata med någon om allt det jobbiga du känner?
    Jag menar en proffesionel samtalskontakt av något slag? Verkar som om du bär på mycket skuld och sorg som skulle behöva vädras..
    Även om man är nära sin partner och pratar om allt så kan det ju vara bra att få prata med någon som inte är mitt i det..

Håller alla mina tummar och tår för oss, mot plus!
  • sommarbebis 2010

Jag har pratat en hel del med en jätte bra psykolog, men har haft en bra period då jag känt att jag inte behövt prata nå mer med honom, men funderar på att ta kontakt med honom igen nu när jag börjar närma mig bf och det känns tuffare igen. Men det jag verkligen skulle vilja ha nu är obduktionsrapporten även om den inte säger nåt. Annars är det mest en liten stund på kvällen som jag käänner mig nere. Men försöker sysselsätta mig, skriva av mig i min blogg och ventilera med vänner och er på FL.

Det hjälper mycket att få skriva av sig här. Personer som inte dömer än eller försöker få en att tycka att nu har man sörjt färdigt. Har varit trött på dom som säger att dom vet precis hur jag känner för det kan dom inte. Dom kanske har varit med om nåt liknande men ingen kan någonsin förstå exakt hur man känner.

Jag håller tummar och tår över att allt kommit ut och att du är på väg mot ett nytt kapitel i ert liv.  Rådet man får är ju att man ska försöka att inte tänka på att bli gravid, men hur bra fungerar det? Man vll ju så gärna bli gravid igen.
    Mitt enda råd med smärtan är vad jag haade mot smärtan på avd, och det var vetekudde som jag hade mot magen när jag satt på tråget lutad över sängen, den fick kllen dock varva med en annan väldigt ofta. Hade lättare brännskador efteråt för att dom var så varma. Men inget hjälpte ju... Men det sjuka var att efter att flickorna var förlösta och moderkakan ute så var verkligen all värk som borta...

• bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-21 19:50:28 följande:
    Jag har pratat en hel del med en jätte bra psykolog, men har haft en bra period då jag känt att jag inte behövt prata nå mer med honom, men funderar på att ta kontakt med honom igen nu när jag börjar närma mig bf och det känns tuffare igen. Men det jag verkligen skulle vilja ha nu är obduktionsrapporten även om den inte säger nåt. Annars är det mest en liten stund på kvällen som jag käänner mig nere. Men försöker sysselsätta mig, skriva av mig i min blogg och ventilera med vänner och er på FL.

Det hjälper mycket att få skriva av sig här. Personer som inte dömer än eller försöker få en att tycka att nu har man sörjt färdigt. Har varit trött på dom som säger att dom vet precis hur jag känner för det kan dom inte. Dom kanske har varit med om nåt liknande men ingen kan någonsin förstå exakt hur man känner.

Jag håller tummar och tår över att allt kommit ut och att du är på väg mot ett nytt kapitel i ert liv.  Rådet man får är ju att man ska försöka att inte tänka på att bli gravid, men hur bra fungerar det? Man vll ju så gärna bli gravid igen.
    Mitt enda råd med smärtan är vad jag haade mot smärtan på avd, och det var vetekudde som jag hade mot magen när jag satt på tråget lutad över sängen, den fick kllen dock varva med en annan väldigt ofta. Hade lättare brännskador efteråt för att dom var så varma. Men inget hjälpte ju... Men det sjuka var att efter att flickorna var förlösta och moderkakan ute så var verkligen all värk som borta...
    Visst är det en skön tråd. Här får man vara och tycka och tänka precis som man vill. Så känner jag i alla fall... det här med att inte tänka på att bli gravid är det löjligaste jag hört i hela mitt liv. Vem fan(??) kan sluta tänka på det efter det här?? Jag önskar jag kunde det, men jag har blivit helt manisk och gör fan inget annat än att jaga ÄL. Sex är inte alls vad det varit... nu är det mer pressat... Jag vet, det ska inte vara så men jag VILL ha sex runt ÄL. Punkt slut. Detta oavsett om jag är sugen eller ej... Trist men sant.
  • sommarbebis 2010

Jag har faktiskt för första gången i mitt liv köpt hem glidmedel för att kunna ha sex fast jag inte helt är upplagd för det och för att bara "köra en snabbis". Men den här ÄL hade vi inte möjlighet att pricka in tyvärr så hoppet är väldigt lite för att mensen ska utebli... Men det rä ju det tankarna ha fokuserat på nu istället, att man vill att mensen ska komma så man kan försöka igen om det nu inte är så att gud kände för att befrukta mig iaf

• sommarbebis 2010

GAAAAAAAAHHH!

JAg blir tokig över att jag tycker livet känns orättvist. Men var och varannan av gamla bekanta på FB skriver om att de ska få barn. 3 av mina vänner har precis fått barn, jag skulle ha varit en av dem och jag skulle dessutom fått två. Jag kände mig speciell över att bära två (kände mig lite utvald).
    Men för mig blev dte plattfall och nu är det enda man vill att bli gravid igen och det verkar ju inte funka. VARFÖR kan det inte bara ske? Skulle vara en perfekt bröllopspresent, vi ska ju gifta oss sista helgen i Juli och skulle vara dne lyckligaste bruden någonsin om jag fick gå mot altaretet med mannen jag älskar och vårt blivande barn i magen.

Varför känns det som om alla andra är gravida och inte jag?

• airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-22 10:51:11 följande:
    GAAAAAAAAHHH!

JAg blir tokig över att jag tycker livet känns orättvist. Men var och varannan av gamla bekanta på FB skriver om att de ska få barn. 3 av mina vänner har precis fått barn, jag skulle ha varit en av dem och jag skulle dessutom fått två. Jag kände mig speciell över att bära två (kände mig lite utvald).
    Men för mig blev dte plattfall och nu är det enda man vill att bli gravid igen och det verkar ju inte funka. VARFÖR kan det inte bara ske? Skulle vara en perfekt bröllopspresent, vi ska ju gifta oss sista helgen i Juli och skulle vara dne lyckligaste bruden någonsin om jag fick gå mot altaretet med mannen jag älskar och vårt blivande barn i magen.

Varför känns det som om alla andra är gravida och inte jag?
    Jag förstår dig, kanske inte helt men utifrån min egen "värld", nu är nog din situation värre än min med tanke på vad du fick gå igenom med detta MA:t. Detta verkar vara ett utspritt fenomen. Känns som att varenda människa jag känner, både bra och mindre bra, "kommer ut" som gravida åt höger och vänster... Det är väl jätteroligt för dem ifs, och jag blir glad för deras skull, men visst f-n känns det så himla orättvist...

Även om det nu inte hjälper så så är du inte ensam om att inte vara gravid... jag är inte heller det, så vi är iaf 2... :)
  • sommarbebis 2010

Det kanske lät som att jag inte var glad för de som är gravida, det vill jag väl framhålla att jag är samtidigt som bitterheten och och avundsjukan gör sig påmind.

Känns ju hemst att känna sig glad över att inte vara den enda ickegravida. Men jag hoppas att vi alla blir del av den där skaran som är gravid och går med sin stora gravidmage stolt i vädret

• Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-21 19:50:28 följande:

Skönt att du haft bra samtalsstöd.. Kanske, som du söger vore en god idé att ta upp kontakten igen, nu när det verkar vara extra tungt!

Jo, FL och den här tråden är verkligen ett andningshål, skönt att kunna prata med mänskor som faktiskt vet, åtminstone har en uppfattning om, vad man går igenom. Vi har ju alla varit med om liknande saker, och även om varje mänska reagerar på sitt eget sätt och vi hanterar det olika så har vi liknande erfarenheter..

Vetekudde har använts flitigt.. Skönt att ha något som inte är piller, som hjälper lite mot smärtan! Tack för alla fina tips!
    bomullshuve skrev 2010-06-21 19:59:48 följande:
    Visst är det en skön tråd. Här får man vara och tycka och tänka precis som man vill. Så känner jag i alla fall... det här med att inte tänka på att bli gravid är det löjligaste jag hört i hela mitt liv. Vem fan(??) kan sluta tänka på det efter det här?? Jag önskar jag kunde det, men jag har blivit helt manisk och gör fan inget annat än att jaga ÄL. Sex är inte alls vad det varit... nu är det mer pressat... Jag vet, det ska inte vara så men jag VILL ha sex runt ÄL. Punkt slut. Detta oavsett om jag är sugen eller ej... Trist men sant.
    Ja, vem faen kan tänka bort viljan att vara gravid?! Det var ju det alla sa till oss innan också, eftersom det tog oss 18 månader att lyckas få plus.. "Tänk inte så mycket på det, slappna av".. Vafaen.
    Det är ju det hela ens värld cirkulerar runt ändå.. Viljan och längtan.. Man kan ju inte tänka bort en sånt "begär", hur mycket man än skulle vilja!
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-21 20:13:58 följande:
    Jag har faktiskt för första gången i mitt liv köpt hem glidmedel för att kunna ha sex fast jag inte helt är upplagd för det och för att bara "köra en snabbis". Men den här ÄL hade vi inte möjlighet att pricka in tyvärr så hoppet är väldigt lite för att mensen ska utebli... Men det rä ju det tankarna ha fokuserat på nu istället, att man vill att mensen ska komma så man kan försöka igen om det nu inte är så att gud kände för att befrukta mig iaf
    Glidmedel å snabbisar is the sh*t.. Då känner man ju iaf att man "gjort något åt saken"..
    Tråkigt när sexet blir ett tvång, men det är ju svårt att hindra barnlängtan och viljan, önskan att pricka ÄL och optimera sina chanser till plus.
    Rent krasst är det ju så.. Obestämd
Svar på tråden Missed abort