sommarbebis 2010 skrev 2010-06-19 17:28:14 följande:
Jag har ju haft enorma skuldkänslor, för alla er som försökt bli gravida.. Själv åt jag p-piller (i smyg, då jag aldrig trott att jag varit mammamaterial), sen blir jag gravid och min sambo blir överlycklig och sen blir det två och det känns hur maffigt som helst och sen vid UL i vecka 19 så lever dom inte längre och allt bara slits ifrån en...
Har du haft mycket ont eller så nu under blödningarna?
Själv så hade jag ju en "förlossning" på sjukhuset med mina, den värsta tänkbara. Allt gick fel...

Plus att jag fick skrapas och på det lyckades jag få en infektion. Så man är ju på nåt sätt rädd att man blivit straffad för att man inte tidigare velat ha barn. Straffad genom att inte kunna få barn igen. Men jag hoppas verkligen att det går bra för oss alla i den här tråden

Äsch, ha inte skuldkänslor! Var lycklig över att du kan bli gravid, och var glad äver att du funnit mamman i dig! Kan inte tycka att det är fel att de som inte försöker bli gravida, blir det.. Kan kännas orättvist, det ska jag inte sticka under stolen med. Men, alla har sina liv, som er olika ut och olika anledningar till att vilja eller ej.
Det som gör mig ledsen är de som inte tar ansvar för den graviditet/ det barn de faktiskt välsignats med.
Har en kusin(som står mig väldigt nära) som flat out sa till mig att han önskar att han inte blivit pappa.. Sånt gör ont, sånt gör mig arg!
Åh, fy vad jobbigt!! Kan inte ens föreställa mig hur det känns..
Men, herregud, se det inte som ett straff! Livet är som det är; jobbigt, orättvist, tungt och fruktasvärt ibland. Utan att det finns någon anledning till det.. Sen kan det ju vara helt underbart och lyckligt också. Det är ju det som är det det härliga med att leva!

Hoppas som sagt att ni får bli gravida igen!
Jo, jag har har ont.. Ganska rejält emellanåt. Men, det finns ju värktabletter, så jag tar dem när det är som värst, även om jag inte gillar att knapra piller.
Har iallafall hopp om livet, trots att det är skittungt emellanåt!
Mot plus!