• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-06-29 16:52:48 följande:
    var lite för präktig i mitt svar :) det blev både en liiiten lunchsnapps (mest för sakens skulle eftersom det inte är särskilt gott...) och 2 glas vin sen på kvällen, och det var gott och jag njöt av det med gott samvete.

håller tummarna för att det inte kommer någon mens här inom de närmaste veckorna. kör inga stickor eller så men tror att det var äl för ett tag sen.

skönt att det går åt rätt håll för er!
    Åh, så gött med vin.. Kanske man ska ta sig ett första glas på evigheter i helgen?! Jobbade ju hela midsommar så det blev en halv folköl på lördagkvällen.. Vilken partypingla man är! Drömmer
    Och just nu finns det ju noll chans att man är gravid så det är väl nu man ska "passa på"!

Håller alla tummar och tår för din uteblivna mens!
  • sommarbebis 2010

Här blev det en vit midsommar då vi firade med svärföräldrarna och svärfar är periodare och då valde vi att inte trigga igång nåt..
    Tog dock ett glas rosé på en uteservering idag, drack bara halva då jag kände av det redan då :-O
    Risken är stor att vi missar ÄL nästa vecka, men vi ligger nog i den här iaf

• Mamaobabba

Haha, ja det blir väl så när man inte druckit på länge.. Hoppas det smakade bra iaf!

Kör hårt!! Mot plus! Plus

• airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-06-29 17:35:27 följande:
    Åh, så gött med vin.. Kanske man ska ta sig ett första glas på evigheter i helgen?! Jobbade ju hela midsommar så det blev en halv folköl på lördagkvällen.. Vilken partypingla man är! Drömmer
    Och just nu finns det ju noll chans att man är gravid så det är väl nu man ska "passa på"!

Håller alla tummar och tår för din uteblivna mens!
    det var det :) och det tycker jag absolut att du förtjänar!

tack för tummar och tår :)
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-29 21:00:25 följande:
    Här blev det en vit midsommar då vi firade med svärföräldrarna och svärfar är periodare och då valde vi att inte trigga igång nåt..
    Tog dock ett glas rosé på en uteservering idag, drack bara halva då jag kände av det redan då :-O
    Risken är stor att vi missar ÄL nästa vecka, men vi ligger nog i den här iaf
    man får faktiskt ligga fastän det inte är ÄL... det kan vara riktigt skoj ;)
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-06-29 21:49:57 följande:
    man får faktiskt ligga fastän det inte är ÄL... det kan vara riktigt skoj ;)
    Haha, jo.. jag har också hört om det!
  • sommarbebis 2010

Ja man mååste ju träna så man inte glömmer bort hur man går till väga Här ska det liggas i, redan nu :-P Så hejhej för ikväll

• Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-29 22:44:04 följande:
    Ja man mååste ju träna så man inte glömmer bort hur man går till väga Här ska det liggas i, redan nu :-P Så hejhej för ikväll
    Tjo! Lycka till!!
  • Anonym (MA jag med!)

Hej igen alla underbara,

Har varit borta från FL ett tag och har inte hängt med riktigt här. Hoppas hoppas att det är fler som fått pluss! Styrkekramar i mängder till alla!

Jag var på specialultraljud förra måndagen för att kolla om jag får ta bort mitt myom som buktar in i livmoderhålan. Var innan undersökningen rädd för att det skulle vara minst 6 månaders läketid innan en ny graviditet fick påbörjas. Fick en rad positiva besked! Det var "bara" två menscykler som vi skulle vänta innan. Det var ok att bli gravid innan
    dess också, men då var missfallsrisken lika stor som innan operationen.Sen visade det sig att jag haft ägglossning (yes) så mensen skulle vara på gång. I fredags fick jag mensen och nu kan jag äntligen börja räkna på ÄL igen! Även om vi fortfarande
    inte får bli gravida förrän i slutet av augusti (pga röda hund vacinet).

Misstänkte att jag haft toxyplasmos och blodprovet visade att jag haft det. Så nu tror jag ännu mer att mitt MA berodde på Toxoplasmoset och myomet.

Sen har vi äntligen fått tid för IVF i höst så nu har man ngt att längta till!

oceaner av kramar!

• Mamaobabba
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-30 00:20:20 följande:

Hej igen alla underbara,

Har varit borta från FL ett tag och har inte hängt med riktigt här. Hoppas hoppas att det är fler som fått pluss! Styrkekramar i mängder till alla!

Jag var på specialultraljud förra måndagen för att kolla om jag får ta bort mitt myom som buktar in i livmoderhålan. Var innan undersökningen rädd för att det skulle vara minst 6 månaders läketid innan en ny graviditet fick påbörjas. Fick en rad positiva besked! Det var "bara" två menscykler som vi skulle vänta innan. Det var ok att bli gravid innan
    dess också, men då var missfallsrisken lika stor som innan operationen.Sen visade det sig att jag haft ägglossning (yes) så mensen skulle vara på gång. I fredags fick jag mensen och nu kan jag äntligen börja räkna på ÄL igen! Även om vi fortfarande
    inte får bli gravida förrän i slutet av augusti (pga röda hund vacinet).

Misstänkte att jag haft toxyplasmos och blodprovet visade att jag haft det. Så nu tror jag ännu mer att mitt MA berodde på Toxoplasmoset och myomet.

Sen har vi äntligen fått tid för IVF i höst så nu har man ngt att längta till!

oceaner av kramar!

Åh, vad gott att höra att du fått glada besked!
    Låter som att allt ska få gå bra nu! Blir så glad för er skull!! Jäjj!!

Själv väntar jag på att blöda klart efter skrapning så att man kan få göra barn igen!
    Får se om vi ska söka om utredning eller om vi bara ska köra på ett tag..
    Nu är det sommar å jag vill bara njuta av livet, maken å kärkleken! Hjärta

Mot ÄL och plus. Tjoflöjt!

Massor av kramar.
Svar på tråden Missed abort