• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • sommarbebis 2010

Mensen kom idag hos PRÄSTEN

BIM-lista

Bomullshuve - BIM 4/7
    airamanna - 4/7
    Sommarbebis2010- BIM ca21/7

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
  • Anonym (ledsen)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-22 20:07:47 följande:
    BIM-lista

Bomullshuve - BIM 4/7
    airamanna - 4/7

BF-lista
    dumma mensen

Jag kan inte riktigt sia om när min BMI är men omkring den 8/7 chansar jag på

BIM-lista

Bomullshuve - BIM 4/7
    airamanna - 4/7
    Anonym (ledsen) - 8/7

BF-lista
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-22 20:07:47 följande:
    äsch vad trist....
  • sommarbebis 2010

Bara att försöka se på det positivt, jag kan ta mig ett glas vin och en nubbe på midsommar, jag slipper vara nykter på kryssning nästa helg och jag kanske kan dricka på en eventuell möhippa

• airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-22 23:11:18 följande:
    Bara att försöka se på det positivt, jag kan ta mig ett glas vin och en nubbe på midsommar, jag slipper vara nykter på kryssning nästa helg och jag kanske kan dricka på en eventuell möhippa
    så sant, så sant! Party on!

Glad midsommar!!!
  • sommarbebis 2010

Låter som jag ska ut och supa skallen av mig men det ska jag inte... Tänkte ta mig ett glas vin då jag inte druckit en droppe sen i mitten av november förra året då jag fick reda på att jag var gravid. Fast jag vet ärligt talat om jag är sugen på det nu heller. Är det nån av er också som känner att ni automatiskt undviker det här man inte ska äta som gravdi?

• airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-23 10:37:16 följande:
    Låter som jag ska ut och supa skallen av mig men det ska jag inte... Tänkte ta mig ett glas vin då jag inte druckit en droppe sen i mitten av november förra året då jag fick reda på att jag var gravid. Fast jag vet ärligt talat om jag är sugen på det nu heller. Är det nån av er också som känner att ni automatiskt undviker det här man inte ska äta som gravdi?
    det trodde jag inte heller :)

Jag dricker väldigt lite och sällan nu för tiden, känns som att man vet ju aldrig vad som händer där inne och vill ju inte riskera nått. Saknar det inte heller för den delen... Däremot så drack jag ett glas vin eller två helgen efter MA-behandlingen och likaså när jag fick mens igen därefter.. då jag var säker på att det var "safe".
    Med maten har jag inte tänkt så mycket på det, snarare tvärtom än dig i så fall.. jag köpte en stor bit briost i princip direkt när jag kom hem från sjukhuset efter MA-behandlingen... :)

Glad midsommar!
  • Anonym (L)

Hur står det till med alla? Har ni haft en härlig midsommar?

Själv har jag varit ute på landet och tagit det alldeles fantastiskt lugnt. Härligt. Fuskade lite och badade också. Är så trött på att inte få ha något liv och bara titta på medans sommaren försvinner. Igår var jag på en sista läkarkontroll och gjorde gravididitetestest som visade negativt. Äntligen! Gjorde ultraljud som såg bra ut, dock hade jag en del vätska kvar och en liten cysta. Hon sa att det borde försvinna inom några veckor.

Igår drack jag rosevin och det märks att det är länge sen jag drack alkohol överhuvudtaget för det är så lätt att dricka lite för mycket. Känns lite skamset idag. Haha. Skäms

Håller tummarna för mens snart också. Tjoho.

• Mamaobabba

Åh, vad skönt att höra att det går bra nu, åt rätt håll iaf!
    Glad att höra att du verkar haft en bra midsommar också! Hjärta

För mig känns det också som att det är på väg åt rätt håll..
    Var inne på återkoll i onsdags och då konstaterade de att trots krystvärkarna jag legat hade inte kroppen klarat ut det på egen hand..
    Ena hinnsäcken var kvar i livmodern och den andra påväg ut.
    Så det blev skrapning.. Kändes jobbigt först, men efteråt kändes det faktiskt bara bra. Som att det var "klart" nu, iaf rent fysiskt.. Väntan var ju bara jobbig, att inte veta när allt skulle vara över.
    Hoppas nu bara att jag slipper komplikationer.. Vill ju bara komma igång med bäbisfabrik och livet igen!
    Å jag vill också bada!!!
    Har mina dippar, det har vi nog alla.. Men, överlag känner jag mig mer hel nu.
    Jag är iaf påväg framåt nu!

Håller mina tummar, jag med för mens och ÄL!

Många solsvettiga kramar,

• airamanna
    airamanna skrev 2010-06-23 17:09:44 följande:
    det trodde jag inte heller :)

Jag dricker väldigt lite och sällan nu för tiden, känns som att man vet ju aldrig vad som händer där inne och vill ju inte riskera nått. Saknar det inte heller för den delen... Däremot så drack jag ett glas vin eller två helgen efter MA-behandlingen och likaså när jag fick mens igen därefter.. då jag var säker på att det var "safe".
    Med maten har jag inte tänkt så mycket på det, snarare tvärtom än dig i så fall.. jag köpte en stor bit briost i princip direkt när jag kom hem från sjukhuset efter MA-behandlingen... :)

Glad midsommar!
    var lite för präktig i mitt svar :) det blev både en liiiten lunchsnapps (mest för sakens skulle eftersom det inte är särskilt gott...) och 2 glas vin sen på kvällen, och det var gott och jag njöt av det med gott samvete.

håller tummarna för att det inte kommer någon mens här inom de närmaste veckorna. kör inga stickor eller så men tror att det var äl för ett tag sen.

skönt att det går åt rätt håll för er!
Svar på tråden Missed abort