• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (L)
    airamanna skrev 2010-07-13 11:28:23 följande:
    jag skulle gissa att du kan räkna från när du var färdigbehandlad, dvs skrapningen, om man bara behandlas 1 gång så räknar man ju från det datumet.... men jag vet inte, bara gissar... förstår att det är jobbigt att inte veta, är ju lite opraktiskt att ha noll koll....

hoppas det ordnar sig snart! 
    Ja, det låter ju rimligt att räkna från skrapningen.

Men, nu är jag ännu mer förvirrad än tidigare. Ska på bröllop i helgen och bara för att vara på den säkra sidan (och eftersom jag är lite besatt av tester...hehe..) så gjorde jag ett graviditetstest idag som visade PLUS! FörvånadVet inte vad jag ska tro alls även om jag lutar mot att det nog är hormoner från den förra graviditeten som dröjer kvar... Men det är trots allt över 6 veckor sedan första behandlingen så det är ju möjligt att jag faktiskt är gravid. Vill/orkar dock inte tänka i dom banorna riktigt, vill inte bli besviken..

Jag har inte gjort något hemmatest för att få negativt resultat utan bara ett på sjukhuset och kanske är de olika känsliga? Vad tror ni? Om mensen inte kommit före fredag så funderar jag på att åka till sjukhuset igen och göra ett test där.. Vi åker utomlands på måndag och blir borta i fyra veckor så jag vill ju gärna veta innan såklart.

Vad tror ni? Haha förlåt för mitt röriga inlägg, mycket tankar och känslor som snurrar nu...
  • Mamaobabba
    Anonym (L) skrev 2010-07-13 13:54:15 följande:

Men, nu är jag ännu mer förvirrad än tidigare. Ska på bröllop i helgen och bara för att vara på den säkra sidan (och eftersom jag är lite besatt av tester...hehe..) så gjorde jag ett graviditetstest idag som visade PLUS! FörvånadVet inte vad jag ska tro alls även om jag lutar mot att det nog är hormoner från den förra graviditeten som dröjer kvar... Men det är trots allt över 6 veckor sedan första behandlingen så det är ju möjligt att jag faktiskt är gravid. Vill/orkar dock inte tänka i dom banorna riktigt, vill inte bli besviken..

Jag har inte gjort något hemmatest för att få negativt resultat utan bara ett på sjukhuset och kanske är de olika känsliga? Vad tror ni? Om mensen inte kommit före fredag så funderar jag på att åka till sjukhuset igen och göra ett test där.. Vi åker utomlands på måndag och blir borta i fyra veckor så jag vill ju gärna veta innan såklart.

Vad tror ni? Haha förlåt för mitt röriga inlägg, mycket tankar och känslor som snurrar nu...
    Oj, ja man vet ju faktiskt inte vad man ska tro.. Förstår verkligen att du är förvirrad!
    Vill ju gärna att det ska vara ett "riktigt" plus, men det är nog bra som du tänker.. att inte hoppas för mycket utan att verkligen kolla upp det!
    Låter som en bra plan att kolla på sjukhuset innan du far på semester!
    Lycka till, jag håller tummarna.. Och ha en underbar utlandsresa!
  • Anonym (L)
    Mamaobabba skrev 2010-07-13 13:59:05 följande:
    Oj, ja man vet ju faktiskt inte vad man ska tro.. Förstår verkligen att du är förvirrad!
    Vill ju gärna att det ska vara ett "riktigt" plus, men det är nog bra som du tänker.. att inte hoppas för mycket utan att verkligen kolla upp det!
    Låter som en bra plan att kolla på sjukhuset innan du far på semester!
    Lycka till, jag håller tummarna.. Och ha en underbar utlandsresa!
    Ja det får nog bli så... Om dom släpper inte mig på sjukhuset vill säga, det har ju blivit några turer fram och tillbaka dom senaste veckorna så dom kanske är trötta på mig nu. Haha.

Vet som sagt inte vad jag ska tro, önskar att jag testat med ett hemmatest efter testet på sjukhuset. Suck. Lätt att vara efterklok.

Hur är det med alla andra? När är det BIM-dags?
  • Anonym

Oj vad spännande!

Jag är också lite besatt av tester och eftrersom jag hade äl i går troligen så kommer jag göra grav.test imorgon bitti för 5:e gången bara för att se allt det fortfarande är negativt.

OM det sedan, mot förmodan, visar sig att jag är gravid igen, så borde jag kunna lita på detta test :)

Hoppas du är gravid, det tror jag ;)

• Anonym (midsommar-MF)

Wow!!! Inte alls omöjligt att du är gravid igen!!!
    Spännande, nu måste du uppdatera oss!
    (Om jag varit du hade jag åkt bums till sjukhuset!)
  • airamanna

Förstår att det blir rörigt i huvudet... Jag tror inte att sjukhusets tester är sämre än hemmatester, men det kan säkert vara lite rörigt i kroppen (precis som i knoppen....) för tillfället. Det är ju dock inte omöjligt att bli gravid igen utan mens efter MF/MA, under förutsättning att ni har sexat och de brukar ju säga att tester kan visa negativt fastän det borde vara positivt men att det sällan är fel åt andra hållet....  

Är nog en bra idé att kolla upp ordentligt innan ni reser bort.  

Jag håller tummarna för dig!!!! 
  • Anonym

Åk till sjukhuset nu :)
    Men iofs, vad kan de kolla som inte du kan kolla hemma? Har de bättre saker att mäta med eller?

• Anonym (L)
    Anonym skrev 2010-07-13 14:08:39 följande:
    Oj vad spännande!

Jag är också lite besatt av tester och eftrersom jag hade äl i går troligen så kommer jag göra grav.test imorgon bitti för 5:e gången bara för att se allt det fortfarande är negativt.

OM det sedan, mot förmodan, visar sig att jag är gravid igen, så borde jag kunna lita på detta test :)

Hoppas du är gravid, det tror jag ;)
    Mycket bra! Önskar att jag gjort som du och testat som tusan bara för att kunna vara riktigt hundra.

Håller tummarna för att det slår till. Skulle vara härligt med solskenshistorier i dubbel bemärkelse, både utomhus och här inne i tråden! Massa plus ska det va! Glad
  • Anonym

Visste du när du hade äl så ni hade sex då?

• Mamaobabba
    Anonym (L) skrev 2010-07-13 15:19:02 följande:
    Mycket bra! Önskar att jag gjort som du och testat som tusan bara för att kunna vara riktigt hundra.

Håller tummarna för att det slår till. Skulle vara härligt med solskenshistorier i dubbel bemärkelse, både utomhus och här inne i tråden! Massa plus ska det va! Glad
    Ja! Massa plus ska det vara!
Svar på tråden Missed abort