• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (midsommar-MF)

Hmm... förstås din frustration!
    Men kan ni inte sexa fast med kondom nu?

• sommarbebis 2010
    Anonym skrev 2010-07-01 10:41:15 följande:
    Jag hoppar gärna medi denna tråd. Fcik mf på midsommarafton på en stor stor fest som jag och sambon arrangerade, så där lagom kul men jag berömmer mig själv lite för att jag lyckades tänka på festen och inte på missfallet.. men vad jobbigt allt är, det blir ju ingen bebis i januari som det var tänkt.....

Undrar så när jag har äl...
    I går visade både gravtest och ältest positivt, blöder lite än så det kan väl inte vara äl?
    Välkommen, jag dock ledsen att du behövde göra oss sällskap..
    Jag hoppas att du har stöd runt dig och att ni kommer in i ett nytt kapitel i livet snart och får ett nytt litet frön som gror i magen snart..
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-07-01 23:08:17 följande:
    Hmm... förstås din frustration!
    Men kan ni inte sexa fast med kondom nu?
    Jo visst kan vi det :D, men man vill ju försöka bli gravid - det är det som är frustrerande.
  • airamanna
    airamanna skrev 2010-07-01 11:14:08 följande:
    visst hade det varit det!
    ingen mens än, men inga symptom på nått annat heller för den delen... så väntar, det var idag 4 veckor sedan senaste mensen, brukar vara rätt punktlig... har inte testat än, kanske i helgen
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-07-02 13:50:23 följande:
    ingen mens än, men inga symptom på nått annat heller för den delen... så väntar, det var idag 4 veckor sedan senaste mensen, brukar vara rätt punktlig... har inte testat än, kanske i helgen
    ÅHHHH!! Vad spännande! Håller alla tummar och tår!!
  • sommarbebis 2010

Har alla haft en bra helg?

• sommarbebis 2010

Igår fick jag reda på att min syster är i v15, hon har inte vågat säga nåt pga att jag förlorade flickorna så sent och haft en tuff vår. Kändes tufft att se hennes mage och avundsjukan kom till ytan men självklart är jag jätte glad för hennes skull...

• airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-07-04 22:40:26 följande:
    ÅHHHH!! Vad spännande! Håller alla tummar och tår!!
    tack för tummar och tår!

ingen mens, så testade igår, inget plus.... så det är väl bara en sen mens kan tänkas... bläää,

för övrigt har helgen varit fantastisk sommar och sol i stora lass!
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-05 07:16:35 följande:
    Igår fick jag reda på att min syster är i v15, hon har inte vågat säga nåt pga att jag förlorade flickorna så sent och haft en tuff vår. Kändes tufft att se hennes mage och avundsjukan kom till ytan men självklart är jag jätte glad för hennes skull...
    förstår de blandade känslorna... skönt att du har en omtänksam syster! hang in there! kram
  • Anonym (L)
    airamanna skrev 2010-07-02 13:50:23 följande:
    Tjoho! Håller tummarna! Hjärta
Svar på tråden Missed abort