• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • airamanna

nu blev det mens ... så nya försök nästa vända... 

• Anonym (MA jag med!)
    airamanna skrev 2010-07-07 08:11:21 följande:
    nu blev det mens ... så nya försök nästa vända... 

Men NEJ! Shit shit! Nya tag! Men tänk - idag kan ju faktiskt vara första dagen på din graviditet!

kramar!
  • Anonym
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-07-07 11:14:24 följande:
    Men NEJ! Shit shit! Nya tag! Men tänk - idag kan ju faktiskt vara första dagen på din graviditet!

kramar!
    Det var ju faktiskt rätt bra att tänka så, då ser det lite ljusare ut :)

ni som testar med äl-stickor.. de visar väl alltid svagt streck eller hur men när man har äl ska det vara lika starkt som kontrollstrecket?
    Jag har svagt på mitt nu, och äntligen minus på grav.testet (konstigt att man skulle bli glad över det...)
    så nu känns det som att missfallet helt är över och vi kan invänta äl :)
  • airamanna
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-07-07 11:14:24 följande:

kramar!
    Tack för sympatierna och hejarop :) 

känns jättetrist och är skitbesviken, men det känns ändå rätt ok,  detta är bara 2a mensen efter MA:t så än så länge vid ganska gott mod, även om man blir lite nere när man ser magar överallt och vet att man själv också borde ha en... skulle varit i v 20 nu...

har beställt äl-stickor och hoppas kunna ha ännu bättre koll, var utifrån kroppens signaler rätt säker på att vi träffade rätt senast, men uppenbarligen inte. 

nytt mod och nya tag!

kram  
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-06 22:11:35 följande:
    Ja jag fattar inte varför man inte ser de senaste inläggen, de gör man ju först när man själv har skrivit ett inlägg

Idag har jag ÄL och vi har inge möjlighet till att sexa och vi kund einte göra det igår heller då jag arbetade natt så vi får hoppas att helgens aktiviteter kan göra sitt till ett positivt besked iaf ;_)
    om du syftar på förra helgen så håller tummarna för att det är stabila små rackare där inne så att de håll sig igång länge och fortfarande är på g när äggen kommer, och det snart! 

om du syftar på nästa helg så håller jag istället tummarna för att det är ett söligt ägg som tar sin tid så mannen hinner hem igen!

Lycka till! 
  • Mamaobabba
    Anonym skrev 2010-07-07 11:24:51 följande:
    Det var ju faktiskt rätt bra att tänka så, då ser det lite ljusare ut :)

ni som testar med äl-stickor.. de visar väl alltid svagt streck eller hur men när man har äl ska det vara lika starkt som kontrollstrecket?
    Jag har svagt på mitt nu, och äntligen minus på grav.testet (konstigt att man skulle bli glad över det...)
    så nu känns det som att missfallet helt är över och vi kan invänta äl :)
    Åh, skönt att du visar negativt. (som sagt, känns konstigt att man gläds över det, men det gjorde jag med.. bevisar ju liksom att det är "färdigt" å man kan få komma igång igen..

Mina ÄL-stickor visar bara ett streck då jag inte har ÄL, men, det beror kanske på att man har olika nivår av hormoner i blodet?!
    Har iofs aldrig lyckat kissa positivt på en ÄL-sticka, så jag kanske har väldigt svagt utslag..
    Vet ju nu iaf att jag släpper ägg, så det är väl något att glädjas över mitt i allt..

Har börjat blöda igen nu, är på dag 14 efter skrapningen idag, å skulle äntligen få börja barnfabrik igen, men jag blöder igen sen ett par dagar tillbaka..
    Någon annan som haft det så?

Kramar till alla.
  • sommarbebis 2010

Jag hoppas på att det var ett piggt ägg då vi har sexat hela helgen som var , hade ÄL i Måndags och så sexade vi igår igen, men vi får se om det händer nåt eller inte. Vågar inte hoppas längre känns det som

• Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-08 19:43:27 följande:
    Jag hoppas på att det var ett piggt ägg då vi har sexat hela helgen som var , hade ÄL i Måndags och så sexade vi igår igen, men vi får se om det händer nåt eller inte. Vågar inte hoppas längre känns det som
    Då hoppas jag lite för dig!
    Heja ägget! <3
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-08 19:43:27 följande:
    jag hoppas också åt dig!!!! kram
  • Anonym (ledsen)

Ingen mens än, men heller inget plus..... så fröken röd kommer nog när som......

Svar på tråden Missed abort