• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Mamaobabba

Jaha.. nu har vi varit inne på Gynakuten, och de konstaterade att jag måste skrapas igen. Gråter
    Suck.
    Så nu har jag akutoperation i morgon..
    Känns jättetungt, trodde ju att vi skulle få komma vidare nu, att vi var klara med MA:t.
    Å det känns faktiskt som en riktig skitsemester. Akutop. och Inget sex, inget bad.. Tjo!
    Förlåt, men jag är rätt uppgiven just nu..
    Hoppas bara att allt ska få gå vägen nu.

OCH jag hoppas det går underbart bra för alla er andra!

• Anonym

Å vad tråkigt, dessutom när det är sommar, sol och värme. Man lider verkligen av att inte få bada. Jag vill inte bada annars för jag är en badkruka men just när jag fick missfallet såg allt skönt ut såklart!

Försök att tänka att det snart är över och de flesta får äl snart efter skrapningen! Det är ngt att se fram emot.

Njut även av en semesteröl, det får du :)

• Anonym (midsommar-MF)

Åh vad trist mammaobabba! Lider verkligen med dig! Speciellt badet nu när det är så himla varmt!
    Vad bra att de tog tag i det direkt på sjukhuset iallafall, så du slapp gå med blödningar ännu längre. Snart kommer du vara "back to normal" igen!

Ang. avsaknaden av bad: Du får ladda upp med lite uteduschar ala Skalman - en vattenkanna fylld med kallt vatten som du hänger i ett träd, och så ett snöre som hänger ner från pipen som du kan dra i när du står under.

• Anonym
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-07-14 08:52:58 följande:
    Åh vad trist mammaobabba! Lider verkligen med dig! Speciellt badet nu när det är så himla varmt!
    Vad bra att de tog tag i det direkt på sjukhuset iallafall, så du slapp gå med blödningar ännu längre. Snart kommer du vara "back to normal" igen!

Ang. avsaknaden av bad: Du får ladda upp med lite uteduschar ala Skalman - en vattenkanna fylld med kallt vatten som du hänger i ett träd, och så ett snöre som hänger ner från pipen som du kan dra i när du står under.
  • airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-07-14 00:27:02 följande:
    Jaha.. nu har vi varit inne på Gynakuten, och de konstaterade att jag måste skrapas igen. Gråter
    Suck.
    Känns jättetungt, trodde ju att vi skulle få komma vidare nu, att vi var klara med MA:t.
    Å det känns faktiskt som en riktig skitsemester. Akutop. och Inget sex, inget bad.. Tjo!

Äsch vad trist... hoppas att det blir ordning på det hela nu! 

• Anonym (L)
    Mamaobabba skrev 2010-07-14 00:27:02 följande:
    Suck.

Nä, fy vad trist och jobbigt och tungt. Det är så oerhört frustrerande när det känns som att saker aldrig går åt rätt håll, så har jag känt mycket med alla turer fram och tillbaka. Skönt dock som sagt att du iaf fått tid för skrapning så pass snabbt. Nu håller jag tummarna så hårt det bara går för att det här är din sista tur. Sedan är det som sagt ÄL och bad som gäller! Sådetså!

Styrkekramar!
  • Mamaobabba

Hej och tack alla! Hjärta

Nu är iaf den andra skrapningen avklarad, blev några timmar på SÖS idag, men jag mår bra och känner mig relativt positiv!
    Bara att inte ge upp! Snart ska det bli vår tur också!
    Får bli många svala duschar(utedusch á la Skalman lät som en strålande idé, alt vattenspridaren som när man var liten! )
    Det tråkigaste (förutom alla jobbiga känslor som bubblar upp förstås) var att vi fick ställa in Norrlandstrippen, som jag sett fram emot. Skulle ju bli så skönt att bara komma bort lite..

Men det blir iaf en sväng till skärgården med ett par kompisar i helgen, får bada fötterna, dricka öl och spela kubb. Så det ska nog bli fint! Liten minitripp iaf!

Ser fram emot att sluta blöda och börja med det eviga "stick-kissandet" igen!
    Kissat på ett gravtest idag bara för att vara säker på att det fortfarande visar negativt och inte jag också drabbats av pendlande hormoner..

Hoppas ni alla har det gott i värmen!
    Kramar.

• sommarbebis 2010

Mamaobabba!

Jag hoppas att det går över snart, sjukskriver du dig inte nu då? Så har du ju några semesterdagar till godo senare i år Skulle jag ha gjort, dör dom skulle ju inte rekommendera att du arbetar just nu efter en skrapning och så. Jag hoppas att ni får riktigt trevligt i skärgården. Själv ska jag försöka att bara ta det lugnt i helgen, om det nu går, börjar känna mig krasslig och jag ska till att arbeta 23 timmar på raken snart, kommer nog vara rätt mör i helgen...

• Anonym (L)
    Mamaobabba skrev 2010-07-14 23:29:21 följande:
    Hej och tack alla! Hjärta

Nu är iaf den andra skrapningen avklarad, blev några timmar på SÖS idag, men jag mår bra och känner mig relativt positiv!
    Bara att inte ge upp! Snart ska det bli vår tur också!
    Får bli många svala duschar(utedusch á la Skalman lät som en strålande idé, alt vattenspridaren som när man var liten! )
    Det tråkigaste (förutom alla jobbiga känslor som bubblar upp förstås) var att vi fick ställa in Norrlandstrippen, som jag sett fram emot. Skulle ju bli så skönt att bara komma bort lite..

Men det blir iaf en sväng till skärgården med ett par kompisar i helgen, får bada fötterna, dricka öl och spela kubb. Så det ska nog bli fint! Liten minitripp iaf!

Ser fram emot att sluta blöda och börja med det eviga "stick-kissandet" igen!
    Kissat på ett gravtest idag bara för att vara säker på att det fortfarande visar negativt och inte jag också drabbats av pendlande hormoner..

Hoppas ni alla har det gott i värmen!
    Kramar.
    Skönt att höra att allt gått bra! Har du fått någon tid för återbesök nu? Ta hand om dig, kroppen, själen och maken! Mycket jordgubbar och skalmanduschar! Snart får du bada igen också...

Och ja just det, min familj har hus utanför Backe så det är ju alldeles i trakterna! Världen är liten. Var i Sthlm bor ni? Vi bor på Hornstull, känns nästan som jag haft klippkort till SÖS senaste tiden...
Svar på tråden Missed abort