• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym

Ja jag hoppas vi prickar in rätt och att det går lika bra som sist att bli gravida men att den stannar kvar :)

Klart ni ska sexa istället för att kolla fotboll, eller så är det ju en paus, eller hur?

• sommarbebis 2010

Jag håler tummarna för dig anonym samtidigt som jag håller tummarna för mig själv

Ska kolla nu om han har lust med en snabbis, tror inte jag pallar nåt mer i den här värmen :-P

• Anonym

Räcker väl med en snabbis, snart är det väl paus i fotbollen också så passa på och lycka till

• sommarbebis 2010

missade pausen precis Får göra ett nytt försök efter matchen

• Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-11 21:45:07 följande:
    missade pausen precis Får göra ett nytt försök efter matchen
    Hoppas du fick en chans efter matchen.Nu är det ju lite svalare också!
    Lycka till med bäbisfabrik alla!
    Hoppas verkligen att det går bra! Hjärta
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-10 20:59:47 följande:
    Ähh jag ger upp, lånar killens dator istället. Om ni undrar varför jag gör punkter i förra inlägget så var det för att jag skulle komma till dom sista inläggen i tråden eftersom FL appen inte har den funktionen att man kommer dit på en gång.

Hur mår ni alla i tråden nu i värmen, sexas det mycket? Vill att vi ska få en del plus nu. Jag hoppas på att jag ska ha lyckan att få vara gravid på vårt bröllop den 31/7, annars får vi tillverka en i samma veva
    mensen i det närmaste slut och nu har jag inhandlat äl-test. smygtränade lite igår och påbörjar ny seriös sexningssattsningsfas snart Heja oss alla!  

• Anonym
    airamanna skrev 2010-07-12 09:02:16 följande:
    mensen i det närmaste slut och nu har jag inhandlat äl-test. smygtränade lite igår och påbörjar ny seriös sexningssattsningsfas snart Heja oss alla!  

Heja heja :)
  • Anonym (midsommar-MF)
    airamanna skrev 2010-07-12 09:02:16 följande:

Låter lovande! Här har det också sexats och ägglossats i helgen! Heja heja!
  • Anonym (L)

Åh så spännande med allt ÄL:ande! Håller tummarna för att det ska gå vägen hos hela bunten! Yay.

Jag fortsätter fundera på det här med mensen. Jag vet att det ska dröja ca 4-6 veckor men vet inte riktigt när jag ska beräkna ifrån eftersom vi haft så många olika turer. Jag har ett datum för första medicinska behandlingen, ett för den andra, ett för skrapningen och ett datum då jag testade negativt första gången. Inte för att det spelar någon större roll men man blir ju lite planeringsfixerad. Dessutom är det ju jobbigt att aldrig veta när/om/hur mensen ska komma. Antar att jag borde börja räkna från det datumet då jag testade negativt? Eller? Allt som allt skiljer det 20 dagar från första behandlingen tills det negativa testet.

Suck, blir ju alldeles snurrig av alla datum och tankar fram och tillbaka...

• airamanna
    Anonym (L) skrev 2010-07-12 19:43:10 följande:
    Åh så spännande med allt ÄL:ande! Håller tummarna för att det ska gå vägen hos hela bunten! Yay.

Jag fortsätter fundera på det här med mensen. Jag vet att det ska dröja ca 4-6 veckor men vet inte riktigt när jag ska beräkna ifrån eftersom vi haft så många olika turer. Jag har ett datum för första medicinska behandlingen, ett för den andra, ett för skrapningen och ett datum då jag testade negativt första gången. Inte för att det spelar någon större roll men man blir ju lite planeringsfixerad. Dessutom är det ju jobbigt att aldrig veta när/om/hur mensen ska komma. Antar att jag borde börja räkna från det datumet då jag testade negativt? Eller? Allt som allt skiljer det 20 dagar från första behandlingen tills det negativa testet.

Suck, blir ju alldeles snurrig av alla datum och tankar fram och tillbaka...
    jag skulle gissa att du kan räkna från när du var färdigbehandlad, dvs skrapningen, om man bara behandlas 1 gång så räknar man ju från det datumet.... men jag vet inte, bara gissar... förstår att det är jobbigt att inte veta, är ju lite opraktiskt att ha noll koll....

hoppas det ordnar sig snart! 
Svar på tråden Missed abort