• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-30 21:01:58 följande:
    Är det nån som närmar sig BIM eller ÄL nu?
    borde ha BIM nu i helgen/början av nästa vecka...
  • Anonym (midsommar-MF)
    Anonym (ledsen) skrev 2010-07-01 07:53:41 följande:
    BMI nästa vecka...tror jag. Fast ingen lär ha fasnat denna gång heller....fast vi "legat i"
    Men det är inte säkert! Kanske, kanske....! Man vet aldrig. Hoppas ni fått till det!
    airamanna skrev 2010-07-01 08:53:27 följande:
    borde ha BIM nu i helgen/början av nästa vecka...
    Åh, lycka till! Skulle vara så kul om du vore gravid igen!
  • Anonym

Jag hoppar gärna medi denna tråd. Fcik mf på midsommarafton på en stor stor fest som jag och sambon arrangerade, så där lagom kul men jag berömmer mig själv lite för att jag lyckades tänka på festen och inte på missfallet.. men vad jobbigt allt är, det blir ju ingen bebis i januari som det var tänkt.....

Undrar så när jag har äl...
    I går visade både gravtest och ältest positivt, blöder lite än så det kan väl inte vara äl?

• airamanna
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-07-01 10:26:46 följande:
    Åh, lycka till! Skulle vara så kul om du vore gravid igen!
    visst hade det varit det!
  • Anonym (midsommar-MF)

Åh, idag gjorde jag ett gravtest igen för att testa hormonnivån. Och döm om min förvåning när de gått ner en hel del från igår! Idag är det alltså 5 dagar sedan missfallsklumpen kom ut, och redan är testet bara SVAGT positivt!

Jag har läst att ÄL-cykeln sätter igång när man kommit under 50 mIU/ml, och mina test är sådana som reagerar redan på 20 mIU/ml så förhoppningsvis har jag inte över 50 nu. Hoppas, hoppas de ligger under 50! DÅ är det ÄL om två veckor! Tjohoooo!

Känner mig väldigt optimistisk nu alltså!

• Anonym (MA jag med!)
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-07-01 19:13:30 följande:
    Åh, idag gjorde jag ett gravtest igen för att testa hormonnivån. Och döm om min förvåning när de gått ner en hel del från igår! Idag är det alltså 5 dagar sedan missfallsklumpen kom ut, och redan är testet bara SVAGT positivt!

Jag har läst att ÄL-cykeln sätter igång när man kommit under 50 mIU/ml, och mina test är sådana som reagerar redan på 20 mIU/ml så förhoppningsvis har jag inte över 50 nu. Hoppas, hoppas de ligger under 50! DÅ är det ÄL om två veckor! Tjohoooo!

Känner mig väldigt optimistisk nu alltså!
    Åh- Härligt att höra! Så glad för din skull! Låter ju absolut som att du har ÄL på gång! Ligg i!  =D

ÄL-kramar!
  • Anonym (midsommar-MF)
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-07-01 19:21:10 följande:
    Åh- Härligt att höra! Så glad för din skull! Låter ju absolut som att du har ÄL på gång! Ligg i!  =D

ÄL-kramar!
    Tack sötis! Nu gäller det bara att blödningen (eller rättare sagt, de bruna flytningarna) avtar, så är vi på g igen!

Hur går det för dig? Fortfarande mens eller ÄL på gång?
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-07-01 19:56:19 följande:
    Tack sötis! Nu gäller det bara att blödningen (eller rättare sagt, de bruna flytningarna) avtar, så är vi på g igen!

Hur går det för dig? Fortfarande mens eller ÄL på gång?
    Tyvärr fortfarande mens! Mutter! Men det hade iofs inte spelat ngn roll eftersom vi inte får bli gravida förrän i slutet av augusti (har tagit vaccin mot röda hund och det är tre månaders avhållsamhet som gäller). Men det hade ju varit nice och få sexa
    Väntar dessutom på att få operera bort mitt myom - står på väntelista och har just satt upp mig på avbokningslistan.

kram på dig!
  • Anonym (midsommar-MF)
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-07-01 20:06:36 följande:
    Tyvärr fortfarande mens! Mutter! Men det hade iofs inte spelat ngn roll eftersom vi inte får bli gravida förrän i slutet av augusti (har tagit vaccin mot röda hund och det är tre månaders avhållsamhet som gäller). Men det hade ju varit nice och få sexa
    Väntar dessutom på att få operera bort mitt myom - står på väntelista och har just satt upp mig på avbokningslistan.

kram på dig!
    Attans, vilken otur, både vaccin och myom! Fast det var ju bra att du fixar båda sakerna samtidigt, hade varit drygt att vänta på först det ena och sedan det andra..
    Två månader kvar alltså... håll ut!
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-07-01 20:35:17 följande:
    Attans, vilken otur, både vaccin och myom! Fast det var ju bra att du fixar båda sakerna samtidigt, hade varit drygt att vänta på först det ena och sedan det andra..
    Två månader kvar alltså... håll ut!
    mmm .. är så arg för att jag inte kollade upp det INNAN vi började försöka skaffa barn (typ juni 2008! arghhh!)... Vaccin mot röda hund ställer de som krav för IVF så jag var tvungen och myomet (som buktar in i livmoderhålan) tillsammans med toxoplasmosen var troligtvis orsaken till mitt MA. Idag är det 57 dagar kvar.. arghhhhhhh

kramar!
Svar på tråden Missed abort