• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (L)

Sannerligen rörigt både i huvudet och i kroppen! Haha. Just nu är vi ute i sommarstugan så det blir inget sjukhusbesök. Ska ringa och prata med dom och se vad dom säger dock... Har läst att de använder samma sorts tester där som man använder hemma men man kan ju testa med blodprov också.. Eller alternativt ultraljud, men det kanske är för tidigt.

Tycker dock att om det visade negativt på sjukhuset för två veckor sedan så borde det visa negativt nu också men konstigare saker har väl hänt än att tester visar olika. Har ytterligare ett test hemma men har inte gjort det eftersom jag inte kommer tro på det även om jag får plus igen...

Aja, ska försöka att inte tänka på det för mycket för att inte bli besviken men det är ju inte så lätt det... Drömmer

• Anonym (L)
    Anonym skrev 2010-07-13 15:22:04 följande:
    Visste du när du hade äl så ni hade sex då?
    Nä, har inte testat alls men vi har haft sex typ varannan dag iaf och har haft det sedan jag slutade blöda. Vi har rätt svårt för att hålla fingrarna i styr ibland Tungan ute
  • Anonym

Försök att inte tänka så mycket vilket är lättare att säga... :)

Men om det visade neg på sjukhuset verkar det ju väldigt konstigt att det är plus nu... neaäää.. jag tror nog du är gravid... TROR!

Men vet du om ni prickade in äl och haft sex mycket elller känns det helt omöjligt att det skulle kunna tagit sig?

• Mamaobabba
    Anonym (L) skrev 2010-07-13 15:26:46 följande:
    Sannerligen rörigt både i huvudet och i kroppen! Haha. Just nu är vi ute i sommarstugan så det blir inget sjukhusbesök. Ska ringa och prata med dom och se vad dom säger dock... Har läst att de använder samma sorts tester där som man använder hemma men man kan ju testa med blodprov också.. Eller alternativt ultraljud, men det kanske är för tidigt.

Tycker dock att om det visade negativt på sjukhuset för två veckor sedan så borde det visa negativt nu också men konstigare saker har väl hänt än att tester visar olika. Har ytterligare ett test hemma men har inte gjort det eftersom jag inte kommer tro på det även om jag får plus igen...

Aja, ska försöka att inte tänka på det för mycket för att inte bli besviken men det är ju inte så lätt det... Drömmer
    Nej, inte alls lätt när det är så spännande!!!
    Som sagt får du hålla oss uppdaterade om hur det går.. Så nyfiken ju.

Hoppas du får njuta av semestern! Var ska ni åka?

Själv har jag fortfarande inte slutat blöda och hade ju hoppats på det, så man kunde få bada och sexa på semestern.. Börjar ju bli extremt jobbigt nu. Suck.
    Ska ringa sjukvårdupplysningen idag och fråga, eftersom jag är inne på tredje veckan efter skrapningen och nästan inte blödde något i början men blöder ganska mycket nu.
    Inga smärtor dock, så jag hoppas ju att allt är okej!

Nu ska jag packa inför kvällens långfärd till Norrland..
    Skönt att komma bort, åtminstone en liten sväng!
  • Anonym (Ledsen)

Jag åker oxå till norrland ikväll :)
    Önskar er alla en skön sommar!

• airamanna
    Anonym (L) skrev 2010-07-13 15:30:05 följande:
    Nä, har inte testat alls men vi har haft sex typ varannan dag iaf och har haft det sedan jag slutade blöda. Vi har rätt svårt för att hålla fingrarna i styr ibland Tungan ute
    Det låter synnerligen positivt...

håller tummar och tår och allt annat man kan hålla...

• airamanna
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-07-13 15:51:26 följande:
    Jag åker oxå till norrland ikväll :)
    Önskar er alla en skön sommar!
    Det samma till dig!!! 

Det var ett tag sen jag såg nått från dig, hur är läget?
  • Anonym (L)

Och jag som just rört mig neråt landet från Norrland. Vart ska ni ta vägen? Vi har hus i underbara Ångermanland..

Pratade nyss med gynavd som sa att det kan vara så när man haft många turer fram och tillbaka och att hormonerna kan komma och gå vilket kan göra att man testar negativt, sedan positivt osv. Aldrig hört talas om det. Trodde att om man börjat testa negativt efter missfall så var det färdigt så liksom. Jaja, man lär sig något nytt varje dag. Bara att vänta och se sa barnmorskan. Så det blir väl en bröllopsfest utan alkohol och semester också antar jag. Så himla jobbigt att inte veta, känns inte som att de har någon förståelse för det alls på sjukhuset.

Funderar ändå på att ta mig dit och be att få göra blodprov på fredag om inget hänt då. Vill ju inte vara borta i fyra veckor och inte ha en aning. Och är jag inte garvid vill jag ju kunna unna mig en semesteröl eller två. Det är ju typ det enda positiva med att inte vara gravid...

• Mamaobabba
    Anonym (L) skrev 2010-07-13 16:15:25 följande:
    Och jag som just rört mig neråt landet från Norrland. Vart ska ni ta vägen? Vi har hus i underbara Ångermanland..

Pratade nyss med gynavd som sa att det kan vara så när man haft många turer fram och tillbaka och att hormonerna kan komma och gå vilket kan göra att man testar negativt, sedan positivt osv. Aldrig hört talas om det. Trodde att om man börjat testa negativt efter missfall så var det färdigt så liksom. Jaja, man lär sig något nytt varje dag. Bara att vänta och se sa barnmorskan. Så det blir väl en bröllopsfest utan alkohol och semester också antar jag. Så himla jobbigt att inte veta, känns inte som att de har någon förståelse för det alls på sjukhuset.

Funderar ändå på att ta mig dit och be att få göra blodprov på fredag om inget hänt då. Vill ju inte vara borta i fyra veckor och inte ha en aning. Och är jag inte garvid vill jag ju kunna unna mig en semesteröl eller två. Det är ju typ det enda positiva med att inte vara gravid...
    Vi ska också till Ångermanland! Makens mamma är därifrån, så vi ska upp till hennes sommartorp utanför Junsele! Ska bli så skönt!

Har heller aldrig hört om det där med "pendlande" hormoner, verkar underligt.. Men, som sagt kroppen kan ju reagera på många olika sätt.
    Trist bara att du kände att du inte fick något gehör..
    Tycker du ska åka dit på fredag ock kolla, så är du i alla fall så säker som du kan vara i nuläget..
    Jobbigt att gå i limbo juh!

Och som sagt, semesterölen är ju det bästa med att inte vara gravid.. det och att jag kan dricka mer kaffe igen.. det ätr ju det enda!

Håller iaf tummarna för dig! Kram.
  • Anonym (midsommar-MF)
    Anonym (L) skrev 2010-07-13 16:15:25 följande:

Pendlande hormoner... det var något nytt det! Jag tror henne inte, åk in till någon motttagning när du kan och kräv att bli undersökt! 
Svar på tråden Missed abort