• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • sommarbebis 2010

Nu är det bara tre dagar kvar till BIM får se om det är tantröd som kommer på besök eller om det blir ett plus på stickan... I vilket fall som helst har jag lovat mig själv att börja träna på Tisdag då jag har BIM för att se det hela som en rejäl nystart...

Själv våndas jag över nästa vecka då mina töser var beräknade, det gör så ont i hjärtat av all saknad av dom just nu, den här sommaren blev inget av det vi hade ställt in oss på Vet med säkerhet att jag inte kommer kunna slappna av innan vecka 20, kanske inte ens efter det om jag blir gravid igen..

• bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-18 00:08:32 följande:
    Nu är det bara tre dagar kvar till BIM får se om det är tantröd som kommer på besök eller om det blir ett plus på stickan... I vilket fall som helst har jag lovat mig själv att börja träna på Tisdag då jag har BIM för att se det hela som en rejäl nystart...

Själv våndas jag över nästa vecka då mina töser var beräknade, det gör så ont i hjärtat av all saknad av dom just nu, den här sommaren blev inget av det vi hade ställt in oss på Vet med säkerhet att jag inte kommer kunna slappna av innan vecka 20, kanske inte ens efter det om jag blir gravid igen..
    Åh jag känner verkligen för dig och förstår din oro... och jag hoppas verkligen att du har en förstående BM som kommer stötta dig när det är dags igen... Förutom din man då, men det tar jag lixom för givet...
  • sugarrush

Hej på er! Jag är tillbaka från en härlig helg vid kusten! Passade på att vräka i mig lufttorkad skinka och chèvre igår kväll, förhoppningsvis måste man ju avstå från sådana godsaker snart....
    Gjorde ett test imorse, en vecka innan BIM (testoholist som man är) och jäklar, jag tror jag fick ett jättesvagt streck!!! Men jag är inte säker på att det kom inom tio minuter, hade ingen klocka... Och det är verkligen sjukt svagt, men ändå rosa, som linjens färg ska vara....
    Ska bli sjukt spännande att testa imorrn igen... Ojojoj vad jag håller tummarna nu!
    Stor kram på er!

• Anonym
    sugarrush skrev 2010-07-18 14:13:39 följande:
    Hej på er! Jag är tillbaka från en härlig helg vid kusten! Passade på att vräka i mig lufttorkad skinka och chèvre igår kväll, förhoppningsvis måste man ju avstå från sådana godsaker snart....Gjorde ett test imorse, en vecka innan BIM (testoholist som man är) och jäklar, jag tror jag fick ett jättesvagt streck!!! Men jag är inte säker på att det kom inom tio minuter, hade ingen klocka... Och det är verkligen sjukt svagt, men ändå rosa, som linjens färg ska vara....Ska bli sjukt spännande att testa imorrn igen... Ojojoj vad jag håller tummarna nu!Stor kram på er!

Grattis, om det nu är så, men håller tummarna.

Isåfall blir det på första försöket även denna gång va?
    Hoppas vi också får till det :)
  • sugarrush

Ja isåfall blir det på första försöket. Förra gången var det på första eller andra, vi är inte helt överens om när vi egentligen började försöka (jag anser när vi började ha sex utan skydd - två månader innan plusset, sambon anser när han tänkte på att han verkligen ville att det skulle bli befruktning - en månad innan plusset )

Lycka till själv, när har du BIM?

• Muffe80

Har bim den 25 juli,det var jag som var anonym :) Du vet, med ungefär samma historia och datum som du :)

• sugarrush

Aha det var du!!!
    Vet du Muffe, om jag plussar kommer du också att göra det! I know it! Vi följs ju åt du och jag ...hihi!

• Muffe80
    sugarrush skrev 2010-07-18 15:13:30 följande:
    Aha det var du!!!
    Vet du Muffe, om jag plussar kommer du också att göra det! I know it! Vi följs ju åt du och jag ...hihi!
    Ok, vi hänger ihop, det bestämmer vi nu ;)
    Känns som jag ska få mens vilken dag som helst men det är ju en vecka kvar... undrar om det är en annan värk, typ att ngt sätter sig fast? ;)
  • bomullshuve
    sugarrush skrev 2010-07-18 14:13:39 följande:
    Hej på er! Jag är tillbaka från en härlig helg vid kusten! Passade på att vräka i mig lufttorkad skinka och chèvre igår kväll, förhoppningsvis måste man ju avstå från sådana godsaker snart....
    Gjorde ett test imorse, en vecka innan BIM (testoholist som man är) och jäklar, jag tror jag fick ett jättesvagt streck!!! Men jag är inte säker på att det kom inom tio minuter, hade ingen klocka... Och det är verkligen sjukt svagt, men ändå rosa, som linjens färg ska vara....
    Ska bli sjukt spännande att testa imorrn igen... Ojojoj vad jag håller tummarna nu!
    Stor kram på er!
    Åh vad spännande, vi ser fram emot nya BF datum i listan...
  • sommarbebis 2010

Hade tänkt testa imorse, men jag vaknade så akutpissnödig, sen nu under dagen så har jag inte vågat testa, imorgon är det bim -1 och då kanske jag testar men jag tycker mig känna av mensen så det kanske bara är dumt att göra sig själv besviken... Killen tror att jag är gravid nu men det tror inte jag då jag inte har ömmande bröst, har ont i ryggslutet och min mage har börjat bråka som innan varje mens

Svar på tråden Missed abort