• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • airamanna

Jag blir inte riktigt klok på det här med äl... har inte brytt mig om det här innan men nu när vi har haft ett mf och ett ma och vi inte vill annat än att bli gravida igen så har jag blivit lite mer kontrollfreakig, försöker att inte tänka men det är svårt... 

Ber om ursäkt redan för tydlig beskrivning...

Fick en flytning häromdagen, mycket och väldigt klibbigt, det var vid 1 toalettbesök, och sen inte nämnvärt mer flytningar, men kanske lite mer än vanligt. då och även efter det ont i nedre delen av magen, lite som mensverk, inga utslag på äl-stickor, idag var urinet alldeles grumligt och fick liiiite utslag på stickan, men fortfarande negativt enligt instruktionen. ska testa igen ikväll och se om det blir tydligare streck, då borde det ju vara på g... 

kan en äl-flytning vara så kort och komma flera dagar innan äl? 

sen blir jag orolig att jag inte har äl, kan det vara så att mensen kommer igång efter MA men inte äl?

äsch, vad det här är drygt, varför ska det va så svårt att få bli gravid och fortsätta vara det... 

• sugarrush
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-20 20:24:46 följande:
    Hade verkligen önskat att jag haft ett litet frö i magen på torsdag då flickorna var beräknade, men det kanske är bra att det blir deras dag och inte kommer i skymundan. Ska våga mig till minneslunden för första gången på torsdag tänkte jag.
    Funderar även på att köpa en nya digitalkamera, då varje gång jag ser den kommer lukten från sjukhuset, det absolut starkaste minnet. Är verkligen jobbigt och jag kan inte beskriva det med ord...
    Å stackare *krama om*.
    Men snart är det er tur igen! Och så kommer allt gå bra!
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-20 20:24:46 följande:
    Hade verkligen önskat att jag haft ett litet frö i magen på torsdag då flickorna var beräknade, men det kanske är bra att det blir deras dag och inte kommer i skymundan. Ska våga mig till minneslunden för första gången på torsdag tänkte jag.
    Funderar även på att köpa en nya digitalkamera, då varje gång jag ser den kommer lukten från sjukhuset, det absolut starkaste minnet. Är verkligen jobbigt och jag kan inte beskriva det med ord...
    Jag tänker på dig idag. Jag hoppas att du kan göra något som känns bra för dig och din blivande man.
    Kramar!
  • bomullshuve

Hur går det här då? Sugarrush, Bim idag... hur verkar det?? Får vi ett plus till i listan snart kanske?

• AAE

Hur ska man veta när BIM förväntas komma direkt efter ett MA/MF (skrapning)? Tänkte på BIM lisan... är det vanligast att mensen kommer som vanligt om man räknar med att blödningen efter skrapningen som senaste mensen?

Hoppas på en ny grav direkt efter mitt MA, men vet inte riktigt när jag ska testa mig för att vara på "den säkra sidan"...

• bomullshuve
    AAE skrev 2010-07-24 16:27:19 följande:

Hur ska man veta när BIM förväntas komma direkt efter ett MA/MF (skrapning)? Tänkte på BIM lisan... är det vanligast att mensen kommer som vanligt om man räknar med att blödningen efter skrapningen som senaste mensen?

Hoppas på en ny grav direkt efter mitt MA, men vet inte riktigt när jag ska testa mig för att vara på "den säkra sidan"...

De flesta har hängt i den här tråden rätt länge, därav BIM listan...
  • bomullshuve

Tjejer!

Jag är nyfiken och uttråkad... och väntar på min egen BIM.... men hur går det för er??

• sommarbebis 2010

Här är mensen precis slut och jag är helt slut efter möhippa igår, har ont i hela kroppen men det var en toppendag. Poledance stod bl a på schemat

Nu är det ca 1 vecka kavr till äl och mindre än en vecka tills jag blir fru

• bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-07-26 13:15:32 följande:
    Här är mensen precis slut och jag är helt slut efter möhippa igår, har ont i hela kroppen men det var en toppendag. Poledance stod bl a på schemat

Nu är det ca 1 vecka kavr till äl och mindre än en vecka tills jag blir fru
    Det blir fullt ös på bröllopsnatten då! (för att se det från den ljusa sidan)
  • Mamaobabba
    bomullshuve skrev 2010-07-26 20:54:38 följande:
    Det blir fullt ös på bröllopsnatten då! (för att se det från den ljusa sidan)
    Precis min tanke!
Svar på tråden Missed abort